Yanggie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 4G op mijn iPhone 5s

Hallo,

Ik krijg geen 4G verbindingen op mijn iPhone 5s.
Ik heb zoals al gezegd een iPhone 5s met een sim only RED essential abonnement. Volgens de Vodafone app zou ik 30 Mbps moeten halen, maar dat haal ik bij lange na niet.
Een vriend van me zit naast me, met dezelfde telefoon en abonnement en hij heeft wel 4G. De 4G teken verschijnt ook boven op zijn scherm terwijl bij mij 3G staat. Hij haalt een snelheid van 15 Mbps en ik 5Mbps.
Iemand idee hoe het komt?
2 Reacties 2
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Yanggie ,

Wat raar, heb je bij je mobiele netwerken 4G ingesteld (LTE)? Zo niet doe dit dan even.
Hoe het komt dat jullie snelheid niet correct is weet ik ook niet helemaal.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Omdat het 4G netwerk nog niet volledig is opgebouwd is het automatisch "opschakelen" naar 4G ook nog niet volledig uitgerold. Momenteel kijkt je toestel alleen of dat er 4G beschikbaar is in het geval dat er geen openstaande sessies zijn. Om dat handmatig te versnellen kun je alle apps handmatig afsluiten door 2x de home button snel achter elkaar in de drukken, alle apps omhoog te vegen en als alles weg is je toestel met de knop aan de bovenkant in slaap te zetten. Geef het even 30 seconden en de kans is dan groot dan je dan wel op 4G komt. Mits de signaalsterkte van 4G groot genoeg is overigens, anders blijft die gewoon op 3G of 2G. Als je van buiten komt en daar verbonden bent geweest met 4G dan kan het signaal redelijk lang verbonden blijven en dat is wellicht de reden dat die vriend van je wel een 4G verbinding had. Je zou deze truuk ook eens buiten kunnen doen en dan zien of het lukt.

Mocht het nog steeds niet lukken, bel dan even 1201 en meldt even dat je niet op 4G kunt komen, ondanks dat je een Red abonnement hebt. Het gebeurd in zeldzame gevallen wel eens dat er geen 4G is toegevoegd aan je abonnement en dat kunnen ze bij de klantenservice zo bekijken en herstellen. Als ze het hebben toegevoegd hoef je je toestel slechts een keer uit- en aan te zetten (niet via vliegtuigstand!) en dan werkt het.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic