Han13

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 4G op Iphone 5

Ik heb een paar weken geleden mijn abonnement omgezet naar een Red Essential abonnement inclusief 4G. Ik heb echter sindsdien nog steeds 3G ipv 4G. Ik heb volgens de instructie mijn Iphone 5 uitgezet om het nieuwe abonnement in te laten gaan. Maar na een paar keer aan en uit nog steeds geen 4G.

De dekking in mijn woonplaats Venlo zou goed moeten zijn. En ik ben in de afgelopen weken ook al op een aantal andere plaatsen in Nederland geweest en ook daar nergens 4G.

Dus waarom werkt het niet?
3 Reacties 3
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Han!

Om gebruik te kunnen maken ben je afhankelijk van verschillende factoren. Namelijk:

-Een 4G ready toestel (waarvan de instellingen goed staan)
-4G dekking (iPhone 5 zit op een andere frequentie dan andere toestellen)
-4G ready abonnement

Uit je bericht kan ik met zekerheid concluderen dat je aan punt 3 voldoet. Dan blijven punt 1 en 2 over. Kun je de instellingen van je toestel eens nakijken? Heb je het schuifje voor 4G ingeschakeld staan? Ook is het belangrijk dat je de dekking op 4G controleert speciaal voor de iPhone 5. Dit doe je door het licht blauwe blokje aan te vinken en de rest uit te vinken op de dekkingskaart.


Han13
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Schuifje staat natuurlijk aan. Ik zie op de dekkingskaart nu dat de dekking voor de Iphone 5 wel heel beperkt is. Eigenlijk alleen in een paar grote steden. Dus dat zal het probleem zijn.

Waarom is de dekking voor de Iphone 5 zo beperkt? En komt hier nog verandering in?

Hier is me bij het omsluiten van mijn abonnement helaas niet op gewezen, terwijl ik wel duidelijk aangaf graag 4G op mijn Iphone 5 te willen hebben.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Han13 ,

Ik ben dan geen Apple expert maar ik weet dat de iPhone 5 op en andere frequentie zit dan bijvoorbeeld andere toestellen. Of het 4G netwerk voor de iPhone 5 verder wordt uitgerold weet ik niet zeker...

Neem bijvoorbeeld en Galaxy S5 & HTC One (M8) deze maken gebruik van andere kanalen en frequenties, waarvoor eigenlijk de masten standaard op staan voor 4G en in Nederland kennen we en aantal kanalen in Amerika gebruiken ze en heel ander 4G/LTE kanaal.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic