iPeter

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 4G met iPhone 5 (iOS7 aanwezig)

Ik heb een iPhone 5 met iOS7.
De 4G blox aangezet.
Maar helaas geen 4G verbinding.
Ook zijn er geen instellingen voor 4G beschikbaar in het menu van de iPhone.

Zit in centrum Amsterdam.

Doe ik iets verkeerd?
Iemand tips?

Groetjes,
Peter.
18 Reacties 18
Juninho

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Peter,

heb je gekeken in de instellingen waar je mobiele data kunt zien? Dus waar je ook 3G kunt aan - en uitzetten?

Ik heb een vraag? Hoe heb je al toegang tot iOS7? Ik ben heel benieuwd en wil ook graag de nieuwste versie installeren!

Groetjes,
Nuno
wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
IOS 7 met de nieuwe carrier van vodafone voor 4G komt 18 september om ongeveer 19:00 uur beschikbaar.
Heb je beta vesie IOS 7 op je iphone dat het misschien daarom niet werkt?
iPeter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de iOS7 Gold Master geïnstalleerd.
Aangezien deze gelijk zou moeten zijn aan de officieële release van iOS7 vanavond, lijkt het mij dat 4G reeds beschikbaar / instelbaar zou moeten zijn?
Juninho

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk hetzelfde als wil, je moet misschien wachten omdat het niet de eindversie is.

Maar het zou wel goed zijn als iemand van Vodafone antwoordt.
wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Omdat je nog niet de 4G instelling ziet, lijkt erop dat je nog niet de nieuwe carrier van vodafone hebt.
iPeter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus dan zou iOS7 GM het gewoon moeten doen i.c.m. 4G?
En hoe kom ik dan aan de nieuwe carrier instellingen van Vodafone?
wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wachten tot vanavond denk ik en de officiele IOS 7 installeren. Of iphone uitzetten paar minuten wachten en dan weer aanzetten. Misschien krijg je dan een update van vodafone.
iPeter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone kwam zelf ook met het idee de iPhone een paar minuten in vliegtuigmodus te zetten en dan weer aan te zetten. Ook dit werkt helaas niet...
KevinKrill

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iphone even syncen met itunes. daar worden de nieuwe provider gegevens ingeladen
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
De iPhone 5 is maar beperkt in staat tot 4g, alleen de 1800 MHz, terwijl het netwerk van Vodafone grotendeels 800 MHz gebruikt, alleen op hele drukke punten in grote steden zal vodafone gebruik maken van de 1800 MHz. als je ten volste gebruik wilt maken van het 4g netwerk van Vodafone zal je een toestel moeten aanschaffen met volledige 4g ondersteuning zoals bv de HTC one en Samsung galaxy s4 of overstappen naar bv T-Mobile, die wel voornamelijk de 1800 MHz gaat gebruiken voor 4g dekking.

http://tweakers.net/nieuws/91374/vodafone-klanten-kunnen-op-4g-met-iphone-5-en-recente-ipads.html
wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
na de update 7.0 kwam ook de carrier update van vodafone. 3G knop in de instellingen is nu een 4G knop. In mijn geval blijft dat een 3G verbinding omdat ik geen 4G abonnement heb. Ik heb de iPhone 5 dus 4G is helemaal niet interessant voor mij. Ik kom nooit in de grote steden waar 4G is geactiveerd voor de iPhone 5.
En eigenlijk gebruik ik 3G ook niet eens. Overal waar ik kom is wifi en op mijn werk in Hoofddorp werkt zelfs 3G niet binnen het gebouw.
Jaapsabine

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb gisteren mijn Iphone 5 met IOS7 updated , alles werkt perfect, zit nu in amsterdam MAAR geen 4G dekking helaas.

Waar in de instellingen van je Iphone 5 kan je in hemelsnaam dan 4G inschakelen of zou de Iphone dit zogenaamd automatisch doen na de IOS7 upgrade ?

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik heb hierover een topic aangemaakt met een troubleshoot. Kijk daar eens even of dat je op weg helpt. Succes!
Jaapsabine

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de 3G/4G bij instellingen gevonden, je kan 4G slider aanzetten bij MOBIEL NETWERK.

Probleem alleen is dat de Iphone 5 desondanks niet naar 4G gaat terwijl ik HARTJE amsterdam zit !
Jaapsabine

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
IOS 7 is niet het probleem, dat is makkelijk te installeren.

Het gaat er juist om dat de IPHONE 5 geen 4G oppakt ondanks aanwezigheid in Amsterdam en ondanks dat de 4G slide aanstaat in instellingen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, zit je ook in het gebied dat 1800 Mhz dekking heeft? Kijk even op de dekkingskaart via vodafone.nl/4G, dan weten we dat in ieder geval zeker
Jaapsabine

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is gelukt ! Ik kwam vanuit kantoor buiten in amsterdam en VOILA, 4G werkte meteen !
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Goed om te horen! Bedankt voor de update.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic