wognummer

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 4G bereik onderweg

Hallo,


sinds 8 december heb ik via Vodafone een data sim in een iPad, maar wat ik ook probeer (nieuwe sim nieuwe iPad) onderweg in de trein en in de bus is het bereik echt belabberd vaak pak ik van pure ellende mn telefoon omdat pagina's niet laden apps niet refreshen (geen bereik) om moedeloos van te worden 😞

zijn er nog meer opties die ik kan uitproberen?
19 Reacties 19
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @wognummer ,

Ja die zijn er zeker, in je kopje staat dat je 4G gebruikt? Nu weten vele dat dit nog niet overal bereikbaar is, je hebt nog wel altijd in Nederland 3G of zelfs 2G anders zou je deze ook eens kunnen proberen en ons laten weten hoe deze werken?

Laat je het ons horen?
wognummer
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuus misleidende kop idd maar ook op 3G geen data dan als ik de 4g schakelaar uitzet.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @wognummer ,

Wat raar...
Bedankt voor het herstellen van je fout over het kopje!
En op welke plaatsen in Nederland ondervindt je deze problemen. Over de stations zelf waar en trein rijd is weinig garantie vele andere signalen verstoren hier het netwerk van vele providers.
wognummer
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wel raar dat ik op grote stations nooit last heb 🙂 oa Amsterdam cd's en Sloterdijk

Het probleem speelt op het traject hoorn Amsterdam Sloterdijk

Dank voor de antwoorden zover 🙂
wognummer
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wel raar dat ik op grote stations nooit last heb 🙂 oa Amsterdam cs en Sloterdijk

Het probleem speelt op het traject hoorn Amsterdam Sloterdijk

Dank voor de antwoorden zover 🙂
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Welke iPad is het precies? Een wat oudere iPad Air? (heb je het typenummer misschien?)
wognummer
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed punt het gaat idd om een ipad air type nr md791nfa

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
hm, die kan wel alle banden aan 800/1800.

Je kunt proberen netwerkverbindingen te herstellen in het menu, dat wil nog weleens werken tegen dit soort problemen...

Maar op het station bij Sloterdijk is het dus wel snel, maar als je dan richting Hoorn treint dan wordt het slecht onderweg? En je telefoon die wel snel is, is dat ook Vodafone?
wognummer
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee helaas is dat geen Vodafone toestel 😞 van de groene concurent
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @wognummer ,

Dus dat toestel is niet afkomstig van Vodafone maar en andere provider dit zou ook en reden kunnen zijn dat je toestel deze frequentie niet ondersteund. Precies weet ik niet ben namelijk niet de beste Apple expert.
wognummer
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wacht even 🙂


ik heb 2 apparaten een iphone 5s op het netwerk van KPN werkt uitstekend
en een iPad op het netwerk van vodafone en de verbinding is belabberd? op dezelfde plekken getest
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Een dag de kpn-sim in je iPad, is dat een idee? Dan weet je gelijk waar het aan ligt. Of vice versa.

Beide apparaten zouden er optimaal mee om moeten gaan.
wognummer
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas getest en werkte uitstekend kon de hele weg zelfs een filmpje via Netflix kijken dus aan de iPad lijkt het niet te liggen (wat ik al een beetje wist daar die al eens vervangen is even als mijn simkaart)
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Vodafone-dekking is sowieso nog wat minder compleet dan die van KPN, dus ik ben bang dat je nog even zult moeten wachten als je de hele weg een film/serie via Netflix wilt kijken.

Op de dekkingskaart zie je dat je in Hoorn nog even 4G hebt (klopt dat?), maar daarna houdt het snel op en komt het ergens bij Purmerend weer even terug voordat het permanent terug is iets ten noorden van Sloterdijk. Klopt dat een beetje met je ervaring?

Als ik kijk naar de geplande dekking dan denk ik dat de dekking pas van de zomer zal verbeteren en dat je dan pas op het hele traject goede dekking hebt met Vodafone op dit traject.
wognummer
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nee haha de netflix was alleen even om te testen 🙂 ik kan niet eens pagina's openen onderweg met mn vodafone sim en idd maar na hoorn houd het ook meteen op tot na zaandam (idd net boven sloterdijk
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Dus 3G is ook heel traag daar? Gelukkig wordt met de installatie van 4G alle apparatuur van de mast vervangen, dus je 3G wordt waarschijnlijk ook sneller. Alleen heb je daar over een paar maanden dus pas wat aan...
wognummer
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan je me toevallig ook vertellen waar ik mijn klacht officieel kan melden? Ik betaal niet voor niets een redelijk hoog bedrag voor GEEN verbinding namelijk
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Dat kan hier:
https://www.vodafone.nl/feedback/

Wel zonde. Je ziet duidelijk dat je op de 4G-locaties wel goed kunt internetten maar 3G is tijdens de spits waarschijnlijk overbelast. Dus het komt erop neer dat je 4G nodig hebt om überhaupt te kunnen internetten op drukke trajecten, alleen kan dat dus nog wel even duren.

Laat het even weten als ze een mooie oplossing voor je hebben!
wognummer
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank 🙂


het is zeker niet de bedoeling dat ik ervanaf wil maar een compensatie tot juli vind ik best op zn plek nu werkt er helemaal niets grootste gedeelte van de tijd 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic