berkelj

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 4G Den Haag en Amsterdam

Geen 4G de hele dag, alleen G.
4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Allereerst welkom op het forum!

Je topic bevat weinig informatie heb je misschien ook meer informatie voor ons zodat we kunnen kijken naar en oplossing. Daarbij is het handiger om even volgende keer te kijken tussen welk topic board je bericht het best staat.

Handige info is plaats, welk toestel, wanneer en hoe je dit merkt.
berkelj
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Samsung S5 toestel, al de hele dag in Den Haag en Amsterdam alleen G (SM) speed, geen H+, 3G of 4G. Toestel gereset, maakt geen verschil.

Storing niet bekend.

Onduidelijk hoe ik dit als topic op het Vodaphone zet, optie ontbreekt op iMac met Chrome.

Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G)
Is het een zakelijk toestel dan zou je ook nog de office.vodafone.nl kunnen proberen ipv live.Vodafone.com

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk. Krijg je een foutmelding dan dien je dit 5* achter elkaar te doen omdat er dan een voorkeursnetwerk instaat.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een vodafone winkel.

Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.
Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic