Opdivic

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 4G 1338

Even maar hier mijn vraag stellen, gezien t in t grote topic niet beantwoord wordt.

Nu hoor ik op de radio een reclame dat Vodafone overal in Nederland 4G heeft. Dus ik blij. In mijn wijk (1338) heb ik al jaren geen 4G, zelfs geen 3G. Met een beetje geluk heb ik h+. Dus ik blij naar buiten met de honden. Maar waar ik ook buiten liep, hij bleef op h+ staan. Op het dekkingsgebied kaartje staat wel dat ik 4G zou moeten hebben. Nu vraag ik me af wat ik fout doe. Verder heb ik bijna overal in Nederland 4G met mijn Samsung Note 3, met een sim kaart die nog geen jaar oud is. Ik hoor graag hoe ik in mijn wijk ook 4G krijg.

Met vriendelijke groet,
Dani
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi opdivic, er staat daar aan de trekweg wel een 4G mast. Je zou daar dus wel 4G moeten kunnen krijgen, hoewel het wel mogelijk alleen buiten zo is. Op dit moment is ons netwerk landelijk dekkend qua buitendekking. De verdere uitbreiding, daar werken we ondertussen hard aan verder.

Overigens is H+ een snellere variant van 3G. Je kunt dat zien als 3,5G. Je hebt dus juist een betere verbinding dan 3G 😉

Bekijk in context

6 Reacties 6
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Opdivic ,

Raar als ik namelijk kijk op 1338 via de dekkinskaart blijkt 4G het goed bij je te moeten doen. Staan je instellingen op je Galaxy Note 3 wel juist? Instellingen > Meer netwerken > Mobiel netwerk > Netwerkmodus klik LTE/4G aan, als dit nog niet het geval was zul je door te klikken op de nieuwe netwerkmodus 4G kunnen ontvangen.

Ik zie dat 3G wel bereikbaar zou zijn in 1338 tot de 14,4 Mbps.
Opdivic
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo SamsungExpert.

als ik in die instellingen kijk heb ik die optie niet.
Wel LTE/WCDMA/GSM. En daar staat hij op.

Ik heb ook op de dekkingskaart gekeken. Maar ik krijg nergens (op het moment dat ik mijn wijk in rij) meer als h+ op mijn scherm te zien. Als ik bij de vaart loop (ook binnen 1338) heb ik zelfs soms helemaal geen bereik.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Opdivic ,

Dat zijn de juiste instellingen. Zou je eens het volgende topic kunnen nalopen en kijken of deze stappen je geholpen hebben of niet zie, Tips & Tricks voor geen bereik

Je kunt ook eens kijken of er enige werkzaamheden of storingen in de buurt bij jou plaatsvinden:

Vodafone storingen
Vodafone werkzaamheden
Opdivic
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi SamsungExpert.

Die heb ik al doorlopen. Ik heb ook verder geen problemen met 4G. Ik zit nu in 3564 en heb gewoon 4G bereik. Alleen in mijn wijk heb ik geen 4G/3G. Nooit gehad.

En er zijn geen werkzaamheden of storingen bekend. Of er moeten al een jaar werkzaamheden zijn, want zo lang heb ik al geen bereik. Ik dacht eerst dat het was omdat er nog geen dekking was, maar nu de kaart aangeeft dat er wel dekking zou moeten zijn ben ik hier gekomen.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi opdivic, er staat daar aan de trekweg wel een 4G mast. Je zou daar dus wel 4G moeten kunnen krijgen, hoewel het wel mogelijk alleen buiten zo is. Op dit moment is ons netwerk landelijk dekkend qua buitendekking. De verdere uitbreiding, daar werken we ondertussen hard aan verder.

Overigens is H+ een snellere variant van 3G. Je kunt dat zien als 3,5G. Je hebt dus juist een betere verbinding dan 3G 😉
Opdivic
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh dat laatste wist ik niet 🙂
Thnx voor de uitleg.
Komt omdat ik met die h+ verbinding bijna geen pagina kan laden.

Richting Trekweg is de vaart, en daar haal je ook geen 4G. Ik zal het nogmaals proberen. 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic