robm87

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 3g/niet werkende gprs

Hallo, Ik heb sinds een week een abonnement bij Vodafone. Voordat ik het abonnement heb afgesloten (Red essentaiel + iphone 5s) nog gekeken of er dekking is in het gebied waar ik woon en werk. Jullie geven aan prima dekking te hebben rondom postcode 6641CA (hier werk ik). Echter is hier geen 3g te ontvangen, alleen gprs, dit werkt zo slecht, dat zelfs Whatsapp niet kan verbinden (ook niet als ik buiten ga staan). Ik betaal veel geld voor het abbonnement, en kan amper gebruik maken van de 3g verbinding. Ik graag welke oplossing jullie mij kunnen bieden. Groet Rob Maille
3 Reacties 3
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Binnenhuis is er geen 100% garantie dat dit ook ondersteund wordt dit kan op de dekkingskaart staan alleen zul je altijd rekening moeten houden met je huis/werk.

Wat je even zou kunnen doen is op het topic ''Vodafone storingen'' te kunnen klikken om te kijken of er misschien storingen bij jou in de buurt zijn.

En check ook even hoe het 2G netwerk erbij staat en hoe dat werkt als die ook niet werkt is er meer mis met het toestel/sim dan Vodafone zelf.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi robm87, ik heb de dekking even voor je nagekeken en ik zie dat de 3G dekking op de dekkingskaart iets te positief is weergegeven. Dat betekent dat je op deze locatie inderdaad problemen kunt hebben met de 3G-ontvangst. Ik begrijp niet helemaal hoe het kan dat de kaart op deze locatie afwijkt van mijn gegevens, dus ik heb intern al gevraagd of dit nagekeken en gecorrigeerd kan worden.

De 2G dekking zou wel voldoende moeten zijn en WhatsApp heeft ook zo goed als geen snelheid nodig, dus die mag eigenlijk al helemaal geen problemen geven. Hoe is je bereik op 2G (qua balkjes)? Ik zou graag willen weten of het bereik inderdaad wel sterk genoeg is, maar dat er geen data door de verbinding gaat of dat je ook uberhaupt geen 2G bereik hebt.
robm87
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas, Bedankt voor je reactie. Maandag ben ik weer aan het werk, ik zal dan kijken hoeveel 2g bereik ik heb (buiten). Jammer dat de dekkingskaart niet klopt, dit was één van de belangrijkste punten, het bereik. Hoe komen jullie mij tegemoet? Want een stabiele 3g verbinding zit er dus de helft van de tijd niet in, terwijl dit volgens de dekkingskaart wel het geval zou zijn? Alvast bedankt, en maandag stuur ik de gegevens over de 2g verbinding.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic