HenkD

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen 3g met samsung galaxy core

Ik heb sinds kort een samsung galaxy core. Sinds deze week heb ik ook een abbonement met een databundel.
Bij het ingaan van dit nieuwe abbonement direct de mobiele gegevens aangezet, resultaat: geen 3g, ik krijg niet eens een symbooltje boven in mijn scherm te zien.
Wifi doet het wel gewoon.
Alle instellingen kloppen (van internet overgenomen), mobiele gegevens staan aan. Waar kan dit aan liggen?

Bvd,
Henk.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HenkD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen gebeld met de klantenservice, daar idd bevestiging gekregen van het feit dat er een blokkade op mijn nummer zat ivm mijn vorige abbonement.
De blokkade is verwijderd en mijn 3g doet het! Allen hartelijk dank voor de hulp.

Het blijft natuurlijk wel raar dat mijn toestel niets doet met die code *#*#4636#*#*, maar daar kan ik wel mee leven 😉

Henk.

Bekijk in context

19 Reacties 19
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Het is erg vervelend dat u geen bereik heeft op u adres. Allereerst wil ik u alle informatie over uw dekking aanbieden.

Om te zien in wat voor dekking gebied u adres valt, kan u terecht op de dekkingskaart:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Om te zien of er storing op u adres is, kan u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen

Om te kijken of er momenteel verbeteringen aan u antenne wordt doorgevoerd, kunt u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Als dit allemaal niet het geval is, kan ik u het volgende aanraden:
1. Start u telefoon opnieuw op. Het liefst door het uitzetten van de telefoon, het verwijderen van de batterij en het verwijderen van de simkaart.

2. Plaats een werkende sim in jouw telefoon en plaats jouw sim in een andere telefoon. Doe dit bv door sims te ruilen met een vriend of familielid. Hierdoor controleer je of het probleem niet in de simkaart of telefoon zit.

3. U kunt u telefoon op 2G zetten, om te kijken of dit het probleem oplost.

4. Controleer of uw de mobiele data wel aan heeft staan:
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Data inschakelen)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Gegevens toegang aan.

5. Controleer de APN instellingen
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Mobiel data netwerk)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Namen toegangspunten
Controleer of hier het vodafone profiel de volgende instellingen heeft:
Office.vodafone.nl / live.vodafone.com . Zonder gebruikersnaam of wachtwoord.

Als er geen storing is op uw locatie, en u heeft alle volgende instellingen goed staan. U heeft op andere locaties wel gewoon internet met uw telefoon, dan betekent dit dat u helaas op u adres geen goede dekking heeft.

Alleen gelukkig kan nu met de komst van SignaalPlus dit probleem opgelost worden. Dit apparaatje sluit u zelf gemakkelijk aan op uw router / internet thuis. Vervolgens heeft u een eigen Vodafone 3G antenne in uw huis. Deze zorgt voor een optimale 3G dekking. Deze signaalplus is eenvoudig aan te schaffen via de onderstaande link:
https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/extra/signaal-plus.shtml

Hier vindt u ook meer informatie over het product!

HenkD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb alles nogmaals bijlangs gelopen:
Instellingen op telefoon komen overeen met internet, er is voldoende dekking in mijn gebied mensen om mij heen hebben ook volop bereik, er is geen werk aan de antenne in mijn gebied. Ik heb mijn telefoon aan en uit gehad, met sim kaart eruit.
Nog steeds geen 3g.

Alleen de controle met andere simkaart kan pas later vanavond getest worden.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Data inschakelen)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Gegevens toegang aan.

staat je gegevens toegang aan?

Staat je APN op live.vodafone of office.vodafone?
HenkD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ja, de mobiele gegevens staat aan (roaming staat uit, met roaming erbij aan maakt geen verschil, ook dan geen 3g), toegangspunt staat op live.vodafone.com.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
en als je die op office.vodafone.com zet?
maakt dat verschil?
HenkD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nee, maakt geen verschil.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
en u kan wel bellen / smsen?
HenkD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ja, dat werkt prima.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Als u naar uw toegangspunten gaat (apn),

Staat dan het witte puntje achter vodafone wel geselecteerd?


Het laatste wat ik kan bedenken:


1. Open je toetensbord om iemand te bellen
2. Typ: *#*#4636#*#*
3. Ga naar telefooninfo (Wees uiterst voorzichtig in dit scherm!)
4. onder voorkeursnetwerktype instellen (noteer op een blaadje wat hier stond, zodat je altijd terug kan).
5. Controleer, en verander dit in WCDMA preferred.
6. Ga aub niet verder prutsen in dit menu

Helpt dit?
HenkD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
als ik dit intoets op mijn toestenbord om iemand te bellen gebeurt er niets...
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
http://www.youtube.com/watch?v=fdPC7spq930

het zou moeten gaan zoals hier voor gedaan is
HenkD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Er gebeurt werkelijk niets als ik dat invoer, in dat filmpje gaat hij automatisch naar een ander scherm, bij mij blijft hij gewoon die invoer laten zien. Blijkbaar werkt het niet bij android 4.1.2?

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @HenkD ,

Ook daar zou het op moeten werken... Raar :@
Ik zou als ik u was vanavond even kijken als de simkaart wel in een ander toestel werkt.
Anders is dat toch vermoedelijk het probleem, als de rest wel goed staat.
Ook een andere simkaart in u toestel zou handig wezen, zo kunnen we uitsluiten dat het aan het toestel ligt.


HenkD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Prima, bedankt voor de hulp. Ik ga het vanavond proberen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Misschien heeft @SamsungExpert nog een idee?
ik vernoem hem even, zodat hij nu automatisch een e-mail krijgt, waardoor dit topic ook bij hem onder de aandacht valt.
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hallo,

Klinkt voor mij alsof je APN (live.vodafone.com) bij Vodafone geblokkeerd staat i.v.m. je vorige abonnement zonder databundel (die hebben een datablokkade uit voorzorg). Stuur eens DATA AAN naar 4000 en start vervolgens je toestel opnieuw op.

Groeten!
HenkD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen gebeld met de klantenservice, daar idd bevestiging gekregen van het feit dat er een blokkade op mijn nummer zat ivm mijn vorige abbonement.
De blokkade is verwijderd en mijn 3g doet het! Allen hartelijk dank voor de hulp.

Het blijft natuurlijk wel raar dat mijn toestel niets doet met die code *#*#4636#*#*, maar daar kan ik wel mee leven 😉

Henk.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @HenkD

Als je oplossing in dit Topic staat zou je deze dan als ''Als oplossing accepteren'' willen klikken zodat mensen die misschien hier ook last van hebben sneller het goede antwoordt kunnen vinden.

Heb je nog enige andere vragen horen we je graag terug op het Forum.
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Mooi dat het nu werkt.

M.b.t . tot die code. Die werkt niet op alle Android toestellen. Maakt verder ook niet uit. Je kunt daar je "netwerkmodus" iets geavanceerder instellen, maar niet echt nuttig verder.

Enjoy!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic