Francesvl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 3g internet meer, na systeemupdate HTC Desire HD

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem.

Gisteren kreeg ik een automatische systeemupdate van HTC. Deze heb ik uitgevoerd en sindsdien kan ik alleen nog op internet via WiFi. Mijn 3g verbinding komt helemaal niet meer tot stand. Hij probeerd niet eens verbinding te maken.

Weet iemand wat ik nu kan doen? Zou het aan de systeemupdate liggen?
Bedankt.
Groetjes Frances
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hoi,

Jullie zullen deze instellingen eens moeten nalopen.
Het zijn weliswaar de algemene instellingen van Android dus de benaming kan iets anders zijn.

Ga naar 'Applicaties' -> 'Instellingen' -> 'Draadloos en netwerk' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Namen toegangspunten'
Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl (ligt eraan of je een zakelijk of particulier abonnement hebt)
Proxy: leeg laten
Poort: leeg laten
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default,supl,mms
Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'
Keer terug naar het beginscherm
Ga naar Applicaties --> Instellingen --> Draadloos en Netwerk --> Mobiele netwerken
Packetgegevens gebruiken aanvinken (dit kan per Android versie een andere naam hebben)

Als je hierna de telefoon opnieuw opstart kun je online komen.
Mocht dit niet zo zijn pm me je nummer even.

Bekijk in context

13 Reacties 13
bartvanderputte

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had hetzelfde probleem.
 
Wat je kan proberen, en wat bij mij werkte is naar instellingen gaan, dan naar draadloos en netwerken, druk op mobiele netwerken, vervolgens op namen toegangspunten, dan op de menutoets drukken, vervolgens druk op nieuwe apn. Bij mij deed internet het hierna weer.
Mocht dit niet werken, ga dan verder met de instellingen voor nieuwe apn instellen die uitgelegd staan op de vodafone site onder internet, telefoon instellen, even je telefoon opzoeken en het stappenplan volgen..
 
Succes
NickWesterveld

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook de systeem update gehad (vanmiddag) maar ook geen internet verbinding meer...
Ik heb beide mogelijkheden geprobeerd, maar geen van beide werkt. Ik heb zelf nog geprobeerd om internet via mn pc te verkrijgen, dit lukte, maar zelf wil mn telefoon nog steeds geen internet verbinding oppakken.
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hoi,

Jullie zullen deze instellingen eens moeten nalopen.
Het zijn weliswaar de algemene instellingen van Android dus de benaming kan iets anders zijn.

Ga naar 'Applicaties' -> 'Instellingen' -> 'Draadloos en netwerk' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Namen toegangspunten'
Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl (ligt eraan of je een zakelijk of particulier abonnement hebt)
Proxy: leeg laten
Poort: leeg laten
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default,supl,mms
Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'
Keer terug naar het beginscherm
Ga naar Applicaties --> Instellingen --> Draadloos en Netwerk --> Mobiele netwerken
Packetgegevens gebruiken aanvinken (dit kan per Android versie een andere naam hebben)

Als je hierna de telefoon opnieuw opstart kun je online komen.
Mocht dit niet zo zijn pm me je nummer even.
speedrazor3

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De oplossing werkt perfect. Had overal al op geklikt behalve toegangspunten :).
mr-Minx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geweldig, de tips werken prima. Ik had ook geen 3G of H meer en kon niet meer internetten zonder wifi. In een paar van de 740 update files zaten ergens beschadigde bestanden en het was neit mogelijk om de update zomaar opnieuw te downloaden. Android geeft niet zoveel opties. Maar met de tips van Ger was t zo opgelost, beschadigde bestanden of niet.
 
H
weenkbuul

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Superssss Ger! 😄
 
Bij mij heeft ook geholpen!!!! Google werkt en Nu.nl ook weer. Eindelijk weer nieuws kijken tijdens werk.!
 
Mssl Weenkbuul
CCaptain

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanx Ger!
Bij het nalopen van de APN zag alles er goed uit en kreeg ik nog geen verbinding.
Nadat ik een nieuwe APN had aangemaakt met onderstaande instellingen kon ik de wijde wereld weer in.
 
[thumbs_up]
dinnisje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de tip! Hetzelfde probleem dus. Door APN opnieuw in te stellen weer internet!
jozsefa176

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit was de oplossing! Fantastisch, na dagen emmeren of WiFi, heb ik m'n 3G weer retour.
Hieperdepiep!
Heel erg bedankt, Mobile Crew...
 
Met vriendelijke groet,
Joz
gerda

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb de procedure doorlopen ,maar nog steeds problemen,hen een disere s,heb geen internet,3g,en gaat steeds reboten,heb al 3x een andere simkaart gehad, (zegt geen sim aanwezig), heb hem sinds juli dit jaar,is ook al een keer opgestuurd,allen een update gedaan, wat kan ik nu nog doen  gr gerda
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Kort maar krachtig: Toch opnieuw opsturen.
 
Sorry, ik kan het niet leuker maken, maar toch een goede jaarwisseling toegewenst!
petersijben

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Perfecte oplossing !! Bedankt !!
zoetroos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo moderator,
Het lukt mij niet met jouw instellingen.
Ik denk dat ik wel wat hulp kan gebruiken.
 
Bij voorbaat dank   Jan
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic