Margriet96

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen 3G op Samsung Galaxy SIII mini, wel Wifi

Sinds vrijdag de Samsung Galaxy SIII mini in bezit. Internetinstellingen goed gezet mbv. Vodafone website. Nu werkt internet met Wifi wel, maar ik krijg geen 3G te zien op locaties zonder Wifi. Hoe is dit op te lossen?
12 Reacties 12
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Magriet96, welkom op het Vodafone forum. Je kunt wel bellen en gebeld worden met het toestel ? Als je naar de instellingen gaat en je klikt vervolgens op draadloos en netwerken en daarna op mobiele netwerken. Je ziet nu boven in je scherm pakketgegevens staan. Is deze optie ingeschakeld ? Deze moet ten alle tijden ingeschakeld staan om van het 3G netwerk gebruik te kunnen maken. Maak je gebruik van een abonnement of van prepaid ? Kijk hier eens naar en laat me even wat weten 🙂
tinka

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
NB bij de mini staat onder instellingen/ draadloos en netwerken / mobiele netwerken / NIET: "pakketgegevens" maar "Mobiele gegevens - Gegevenstoegang via mobiel netwerk inschakelen" daar kun je dat aanvinken.
En als je niet voortdurend internet wil - en b.v. juist alleen WIFI wil gebruiken, dan kun je dat daar wegvinken en de internetverbinding dus uitzetten.
 
Nu zoek ik nog een handige knop/app voor op het startbeeldscherm om dit sneller te kunnen doen, dat aan- en uitzetten van de internetverbinding.
 
 
gemos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfs na Het Activeren Van Mobiele Gegevens Gaat Mijn 3g Niet Werken!
Kan Er Nog Meer Aan De Hand Zijn.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi gemos,

Waarschijnlijk moet je de instellingen nog invoeren. Daarna kun je pas gebruik maken van mobiel internet! De juiste instellingen kun je vinden op deze website. Kun je ons laten weten of dit geholpen heeft?
jegeel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MaartjeP
Ik heb hetzelfde probleem als de briefschrijver (gemos). Als ik op uw link klik "deze website" krijg ik een foutmelding.
Wat te doen?
Jegeel
slibbe

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem sinds woensdag 26 juni. Heb toen 4.1.2 binnengehaald en geïnstalleerd. Sindsdien geen 3G meer.

Bovenstaande link is inderdaad niet correct.
 
Kernelversie 3.0.31-1231497
dpi@DELL38#2
SMP PREEMPT Mon May 27
12:05:17 KST 2013
 
Buildnummer
JZ054K.I8190XXAME1

Hoop dat er snel een oplossing voor gevonden wordt.
slibbe

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zit net even handmatig de instellingen volgens http://handleidingen.vodafone.nl/web/samsung-galaxy-s-iii-mini/overview/ontdek-de-telefoon/internet/... door te kijken.
 
Er zijn twee verschillen met mijn instellingen zoals ik ze in het Vodafone installatie bestandje heb ontvangen:
9. Kies verificatietype
Druk op Verificatietype.
Druk op PAP.
 
Stond bij mij op CHAP
 
10. Kies een APN-type
Druk op Type toegangspunt.
Toets default in en druk op OK.
 
Stond bij mij op default, supl.
 
Beide wijzigingen doorgevoerd en ik heb weer 3G. Probleem lijkt dus te zitten in verkeerde setting in installatie-bestandje zoals Vodafone dat verstuurt.
mveld

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Deze veranderingen lijken inderdaad goed te werken. Bedankt.
mveld

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, toch ook geen blijvende oplossing. Zowel 3G als ook 2G zijn wel verbonden met het netwerk maar willen geen binnen komende gesprekken accepteren. Een uitgaand gesprek lukte wel.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
mveld schreef:
Helaas, toch ook geen blijvende oplossing. Zowel 3G als ook 2G zijn wel verbonden met het netwerk maar willen geen binnen komende gesprekken accepteren. Een uitgaand gesprek lukte wel.
Hey mveld,

Welke instellingen heb je dan nu ingevoerd? En welke melding krijg je als je verbinding maakt met internet?
mveld

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Internet is het probleem niet. Het niet kunnen bellen of gebelde worden wel.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Neem even contact op met de klantenservice. Er worden voorbeelden gezocht voor dit probleem, adhv een aantal vragen kan dit doorgezet worden naar de technici die dit dan gaan oplossen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic