o0sYkOo0o

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen 3G op 2493 BR

Ik kan sinds afgelopen vrijdag geen verbinding meer kunnen maken met 3G. Via Vodafone Webcare is bevestigd dat er een storing is in mijn postcode gebied.
 
Kan hier iemand meer over vertellen over de voortgang van de oplossing? Ik heb thuis geen internet en ben dus geheel afhankelijk van mijn 3G verbinding. Continu werken op 2G is geen oplossing!
 
 
34 Reacties 34
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi o0sYkOo0o, in en rondom die postcode zijn op dit moment werkzaamheden/storingen. Ik raad je aan tijdelijk het 2G netwerk te gebruiken. Dit kun je handmatig instellen op je toestel. We doen ons best de hinder te beperken en het zo snel mogelijk op te lossen.
o0sYkOo0o
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo SeR,
 
1-2 dagen op 2G zou nog kunnen, maar we zijn ondertussen bijna een week verder en nog geen oplossing. DUS NO GO!!
 
NOGMAALS: ik heb thuis geen WIFI en ben geheel afhankelijk van 3G. Graag andere oplossing ...
 
Wat ik nog graag zou willen weten: zijn het werkzaamheden of storingen? Want ik begin steeds meer te twijfelen aan jullie manier van communiceren ... zucht .. toch maar over gaan op de roze concurrent ...
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik begrijp dat het vervelend is maar we doen ons best het zo snel mogelijk af te ronden. Op dit moment zijn er voornamelijk nog werkzaamheden in dat gebied. Bedankt voor het geduld en begrip in ieder geval.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
SenR, Volgens mij begrijpt men bij Vodafone helemaal niet dat het verveldend is. Door heel Nederland zijn er dergelijke meldingen en is men afhankelijk van de zeer sumiere informatie verstrekking van Vodafone, als er al informatie wordt verstrekt. Klanten moeten zelf maar achterhalen of er storingen / onderhoudwerkzaamheden zijn. Ik kan er zelf niet bij dat heel Nederland op een het zelfde moment een onderhoudsbeurt krijgt... Ook zijn heel veel antwoorden of commercieel (koop zo een signaal plus terwijl men gemiddeld € 50.- per maand betaald), niets zeggend (helaaas kunnen we je niet verder helpen / er verder niets aan doen) of zoethoudertjes.. Ik neem jou als Mod niets kwalijk, maar alles kost ons als klant een vermogen maar mogen steeds minder verwachten. Dekking wordt niet gegarandeerd, informatie verstrekking is zeer onder de maat en vaak tegenstrijdig, er vind nergens ook maar enige tegemoetkoming voor ongemakken tot aan zeer grote hinder die klanten ondervinden want men praat zich overal gemakkelijk onderuit... Hoeveel mensen hier hebben een smartphone die maar op 2G moeten werken tot de storing (in bv Groningnen al 2 maanden) is verholpen... Het is, helaas, erg hard achteruit gegaan met Vodafone. Waar dit ooit synoniem stond voor kwaliteit en service is het nu (in mijn ogen) afgegleden naar een BEN van 1999 waar je geluk had als de wind goed stond om enige dekking of service te kunnen krijgen. Helaas kunnen wijklanten niet veel doen, maar het moge duidelijk zijn dat er veel te verbeteren valt. - Luister naar je klanten, zij gebruiken de diensten en weten of dit goed is en of er issues zijn - Pak zaken (snel) op. Weken zonder goed netwerk is ongehoord. Als een klant weken zijn zaken verzuimd wordt deze afgesloten, als Vodafone verzuimt... Niets aan het handje blijkbaar. - Verbeter SNEL de (klanten)service en stel consequenties aan fouten. Hoe vaak lees je dat men tegenstrijdige info krijgt of onbeschoft te woord wordt gestaan? - Beloon trouw! Voor jullie 4 andere. En toon interesse. Als ik iets annuleer word er NIETS gevraagd! Geen "goh waaromm wilt u opzeggen" of " Oh, waarom annuleert u de verlenging" Boeit het niet? Dit, en vele andere, soort praktijken kosten een bedrijf klanten en dus zaken. Zorg dat die oude Vodafone weer terug komt want deze Vodafone gaat hard achteruit.
Omni

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik sluit me graag aan bij Poita. En helaas voor de topic starter... stel je verwachting wat naar beneden bij.... Ook in Den Haag centrum en Scheveningen is het al zeker 2 maanden doffe ellende met het internet van Vodafone. Het bereik is vol (H/3g) maar er komt geen data binnen. Volgens de klantenservice is dit een storing vanwege het aanleggen van LTE. Wat een onzin. Ik vind het zwaar onder de maat dat Vodafone met dit soort smoesjes komt. Daarnaast het ik al zeker een jaar amper bereik thuis (2273HV) omdat er een mast is weggehaald. Het advies van Vodafone is over te schakelen naar 2g. Heb ik daarvoor de duurste abbonnementsvorm genomen? Wanneer gaat Vodafone de netwerkproblemen eens aanpakken? De vergelijking met BEN in de begintijd is de spijker op z'n kop.
 
 
o0sYkOo0o
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo SenR,
 
Waarom kunnen jullie niet in de schoenen staan van de klant, want blijkbaar kunnen jullie niet zelf tot de conclusies komen zoals Piota en Omni en ik .. en 10000-den anderen ...
 
Dure abo en totaal geen service ... allemaal praatjes/tv reclame over 1-of-andere-crew die 24/7 helpt .. **NOT**  Ze bevestigen alleen dat het klopt dat het niet werkt en niet weten wanneer het verholpen is ... daar was ik zonder de CREW ook wel achter ...
Topic in forum Netwerksupport ... wordt niet op gereageerd sinds vrijdag ... Weer een weekend met alleen 2G ...
 
Gelukkig kan ik al overstappen en dat zal ik voor eind van de maand zeker doen ... 
https://www.robinmobile.nl/ 
😄
 
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Syk,

Ik snap jullie denkwijze maar ik heb ook niet áltijd bij Vodafone gewerkt en ben dus zelf ook wel eens klant geweest bij een provider en ik weet dus wel degelijk hoe irritant en vervelend het kan zijn als een dienst niet naar behoren werkt. 😉

Vodafone heeft niet maar enkele masten in Nederland staan maar een heleboel. En hoe meer masten, hoe groter de kans dat er met een mast iets mis gaat of dat er werkzaamheden moeten plaatsvinden. Ook worden natuurlijk eerder de negatieve klachten of opmerkingen op internet geplaatst waardoor het eerder lijkt dat we alleen maar dingen fout doen. Er zijn natuurlijk ook een heleboel klanten die geen contact met ons opnemen omdat ze simpelweg tevreden zijn met de service die we bieden.

We respecteren jullie meningen natuurlijk maar we vinden het wel erg jammer om te horen dat jullie er zo over denken. Wij doen namelijk wel echt ons best om zoveel mogelijk informatie te krijgen en om deze informatie ook naar jullie toe te communiceren. Werkzaamheden die gaande zijn in een bepaald gebied posten wij in het Fast Forward board zodat jullie dit kunnen opzoeken. Daar communiceren we ook als de werkzaamheden opgelost zijn.. Het zou best kunnen dat jullie specifieke postcode er niet tussen heeft gestaan maar jullie moeten er rekening mee houden dat een mast maar een bepaald aantal verbindingen aan kan en als er een mast (door werkzaamheden) minder goed beschikbaar is dan kunnen de omliggende masten daar ook overlast van ervaren. Dit zullen onze klanten dan ook merken.

We doen die werkzaamheden in ieder geval niet voor niets. We doen deze juist om onze service en ons netwerk te verbeteren.
o0sYkOo0o
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Maartje,
 
Bedankt voor de (technische) uitleg waarom het allemaal niet optimaal werkt, maar ik als klant zijnde wil krijgen waarvoor betaald is en op tijd ingelicht worden op moment van problemen/werkzaamheden.
 
Dat er problemen kunnen zijn met de vele masten is niet mijn probleem. Vodafone weet dat problemen/werkzaamheden op ene mast problemen kan opleveren met andere mast. Waarom wordt op het Fast Foward board dan geen postcode range opgegeven? Daarnaast neem ik aan dat werkzaamheden gepland gaan en dat er vantevoren nagedacht wordt en een goeie analyse wordt gemaakt. Waarom wordt de periode / tijd niet met ons gecommuniceerd?
 
Samenvattend: ik heb al een dikke week (>10 dagen) geen 3G verbinding maar enkel 2G verbinding. Zowel op Twitter als op deze forum wordt erkend dat er problemen/werkzaamheden zijn, maar er wordt niks voor de klant gedaan wat merkbaar is (geen compensatie, geen betere oplossing, geen communicatie over deadline van de werkzaamheden etc). Met enkel begrip houdt je de klant niet binnen boord!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wij kunnen je geen compensatie geven voor werkzaamheden. En via het forum kunnen we geen tijden communiceren. Indien je op de hoogte gehouden wilt worden van de oplostijd van een storing kun je bij het topic klikken op 'ik ook' dan krijg je een mailtje zodra er een nieuwe reactie is.

Deze werkzaamheden zijn ten behoeve van het netwerk, zonder deze werkzaamheden zouden we nog steeds in het tijdperk van alleen GSM zitten, we zijn nu al bijna bij LTE (4g), waarvoor nu ook de werkzaamheden zijn in de Randstad. Dat dit niet altijd voor iedereen goed uitkomt dat weten we, maar dit iets waar op dit moment niets aan te doen valt. Je zult dit bij iedere provider in zekere zin tegen komen.

We bieden onze excuses aan voor enig ontstaan ongemak, maar meer kunnen we helaas niet doen.

Van wat ik zie zijn op dit moment in de omgeving van betreffende postcode de werkzaamheden afgerond. Stel allemaal even je toestel in op vliegtuigmodus en na 5 minuten weer terug. Is het bereik dan beter?

davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Arina schreef:
Wij kunnen je geen compensatie geven voor werkzaamheden. En via het forum kunnen we geen tijden communiceren. Indien je op de hoogte gehouden wilt worden van de oplostijd van een storing kun je bij het topic klikken op  'ik ook' dan krijg je een mailtje zodra er een nieuwe reactie is.
 
Deze werkzaamheden zijn ten behoeve van het netwerk, zonder deze werkzaamheden zouden we nog steeds in het tijdperk van alleen GSM zitten, we zijn nu al bijna bij LTE (4g), waarvoor nu ook de werkzaamheden zijn in de Randstad. Dat dit niet altijd voor iedereen goed uitkomt dat weten we, maar dit iets waar op dit moment niets aan te doen valt. Je zult dit bij iedere provider in zekere zin tegen komen.
 
We bieden onze excuses aan voor enig ontstaan ongemak, maar meer kunnen we helaas niet doen.
 
Van wat ik zie zijn op dit moment in de omgeving van betreffende postcode de werkzaamheden afgerond. Stel allemaal even je toestel in op vliegtuigmodus en na 5 minuten weer terug. Is het bereik dan beter?
 
Anders gezegd: Vodafone kan lopen kloten aan het netwerk zonder tijd te communiceren en wij als klanten zitten met de gebakken peren. Zo kan "onderhoud" maanden duren maar wel ons geld incasseren. Waarom hebben klanten van bv KPN geen last van hun 4G uitrol / werkzaamheden? Misschien melden ze het niet (op hun fora NIETS over te lezen) of zouden ze het zo doen dat klanten er niets van merken? Vodafone kan de dienst niet (goed) leveren maar compenseert niets, maar als de klant zijn deel van de deal niet nakomt (betalen)... Dan ben je de pineut. Sorry, door werkzaamheden kon ik niet betalen. De RABO had een storing, weet je wat? Betaal ik deze maand gewoon even niet, misschien lukt het volgende maand wel. Maar geen aanmaning sturen dan he, ik kon er tenslotte niets aan doen. Misschien een excuus gevondenEnne excuses krijgen we hier genoeg, kunnen we alleen niet echt voor bellen of internetten ben ik achter gekomen..
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
MaartjeP schreef:
Hi Syk,
 
Ik snap jullie denkwijze maar ik heb ook niet áltijd bij Vodafone gewerkt en ben dus zelf ook wel eens klant geweest bij een provider en ik weet dus wel degelijk hoe irritant en vervelend het kan zijn als een dienst niet naar behoren werkt. 😉 
 
Vodafone heeft niet maar enkele masten in Nederland staan maar een heleboel. En hoe meer masten, hoe groter de kans dat er met een mast iets mis gaat of dat er werkzaamheden moeten plaatsvinden. Ook worden natuurlijk eerder de negatieve klachten of opmerkingen op internet geplaatst waardoor het eerder lijkt dat we alleen maar dingen fout doen. Er zijn natuurlijk ook een heleboel klanten die geen contact met ons opnemen omdat ze simpelweg tevreden zijn met de service die we bieden.
 
We respecteren jullie meningen natuurlijk maar we vinden het wel erg jammer om te horen dat jullie er zo over denken. Wij doen namelijk wel echt ons best om zoveel mogelijk informatie te krijgen en om deze informatie ook naar jullie toe te communiceren. Werkzaamheden die gaande zijn in een bepaald gebied posten wij in het Fast Forward board zodat jullie dit kunnen opzoeken. Daar communiceren we ook als de werkzaamheden opgelost zijn.. Het zou best kunnen dat jullie specifieke postcode er niet tussen heeft gestaan maar jullie moeten er rekening mee houden dat een mast maar een bepaald aantal verbindingen aan kan en als er een mast (door werkzaamheden) minder goed beschikbaar is dan kunnen de omliggende masten daar ook overlast van ervaren. Dit zullen onze klanten dan ook merken.
 
We doen die werkzaamheden in ieder geval niet voor niets. We doen deze juist om onze service en ons netwerk te verbeteren.
"Vodafone heeft niet maar enkele masten in Nederland staan maar een heleboel. En hoe meer masten, hoe groter de kans dat er met een mast iets mis gaat of dat er werkzaamheden moeten plaatsvinden."
Daar moet ik smakelijk om lachen.
Want:
Als men 10 masten heeft en er valt er 1 uit moeten de zelfde mensen in die cel op 9 masten verder. Als er ipv 10 nu 100 masten staan en er valt er 1 weg kan men op 99 verder.
Zie je waar ik heen ga? Meer masten is, naar jou / jullie idee, ook meer kans op storing, maar ook meer opvang als er wat stuk gaat. Punt is dat er niet bijgebouwd wordt maar alleen hersteld.
 
"Ook worden natuurlijk eerder de negatieve klachten of opmerkingen op internet geplaatst waardoor het eerder lijkt dat we alleen maar dingen fout doen. Er zijn natuurlijk ook een heleboel klanten die geen contact met ons opnemen omdat ze simpelweg tevreden zijn met de service die we bieden."
 
Zie hierover mijn eerdere tirade.
er is de laatste tijd VEEL meer verslechterd. Mij maak je niet wijs dat er nu minder klachten zijn dan voorheen. Ook jullie moeten inzien dat de diensten achteruit zijn gegaan. En omdat niet iedereen klaagt wil niet zeggen dat iedereen tevreden is. Ik klaag ook niet over files, betekend niet dat ik ze leuk vind of dat het prima is gesteld met de Nederlandse wegen.
 
"Het zou best kunnen dat jullie specifieke postcode er niet tussen heeft gestaan maar jullie moeten er rekening mee houden dat een mast maar een bepaald aantal verbindingen aan kan en als er een mast (door werkzaamheden) minder goed beschikbaar is dan kunnen de omliggende masten daar ook overlast van ervaren. Dit zullen onze klanten dan ook merken." Zie eerdere opmerking. Waar blijven die extra masten dan? Het is toch overduidelijk dat het huidige netwerk de capaciteit niet aan kan? En als we geen bereik / service hebben is het dus maar hopen op informatie over de oorzaak?
Als ik een eigen zaak zouhebben en zo te werk zou gaan zou ik het einde van de maand niet redden...
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als er een mast uitvalt dan wordt de rest wel drukker inderdaad. Het verschilt per regio hoeveel last je ervan hebt; in de stad staan meer masten dan op het platteland, en op die laatste plek is de impact vaak groter. KPN communiceert werkzaamheden alleen aan grootzakelijke klanten trouwens, niet aan consumenten / mkb.

Overigens moet ik zeggen dat mijn ervaring is dat het netwerk juist beter is geworden de laatste tijd; de downloadsnelheid is weliswaar niet altijd even hoog, maar het netwerk reageert wel altijd snel.
o0sYkOo0o
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Arina,
 
hierbij mij reactie op je teleurstellende/niet service gerichte antwoorden. 
 
"Wij kunnen je geen compensatie geven voor werkzaamheden."
Misschien moet jullie eens na gaan denken om wel te compenseren. Werkzaamheden aan het netwerk is de verantwoordelijkheid van de provider en daar mag de klant nooit de dupe van zijn. Wat is de reden om niet te compenseren bij werkzaamheden? 
 
"En via het forum kunnen we geen tijden communiceren."
Ik vraag niet om tijden, maar om dagen of ranges van postcodes! Heb je de vorige reacties niet gelezen?
 
"Indien je op de hoogte gehouden wilt worden van de oplostijd van een storing kun je bij het topic klikken op  'ik ook' dan krijg je een mailtje zodra er een nieuwe reactie is."
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe een forum werkt hoor ... Jij bent de eerst die aangeeft dat het mogelijk is verholpen .. en dan ben ik 1 week verder na het posten van deze topic en feitelijk heb ik al last sinds 05-07-2013! Dus denk je dat ik iets heb aan de 'ik ook' knop??
 
"Deze werkzaamheden zijn ten behoeve van het netwerk, zonder deze werkzaamheden zouden we nog steeds in het tijdperk van alleen GSM zitten, we zijn nu al bijna bij LTE (4g), waarvoor nu ook de werkzaamheden zijn in de Randstad."
HERHALING: Werkzaamheden aan het netwerk is de verantwoordelijkheid van de provider en daar mag de klant nooit de dupe van zijn.
 
"Dat dit niet altijd voor iedereen goed uitkomt dat weten we, maar dit iets waar op dit moment niets aan te doen valt."
Je weet het maar doet er niks aan!
Want: ik kan mij niet voor stellen dat Vodafone werkzaamheden niet inpland, dus je weet op welke dag het gaat plaatsvinden. In die planning zal ongetwijfeld staan welke mast onderhouden moet worden en waar die staat, dus je kan de risico's inschatten. Jullie weten waar de klanten wonen en wat de postcodes zijn, dus je kan de totale impact inschatten van deze onderhoud.
Wat ik dan als verbetering zie is: communiceer (een gedeelte van deze) gegevens zodat de klant niet voor verrassing komt te staan.
 
"Je zult dit bij iedere provider in zekere zin tegen komen."
Dus als een andere persoon van een flat af springt dan doe jij dat ook? Waarom kijk je niet waar verbeteringen bij Vodafone mogelijk zijn en refereer je wat andere providers ook mogelijk fout doen?
 
"We bieden onze excuses aan voor enig ontstaan ongemak, maar meer kunnen we helaas niet doen."
Met excuses kan ik nog steeds geen verbinding maken met 3G! Misschien moet je eens lef tonen en dit te bespreken met je leidinggevende, misschien kan hij/zij wel wat betekenen.
 
"Van wat ik zie zijn op dit moment in de omgeving van betreffende postcode de werkzaamheden afgerond. Stel allemaal even je toestel in op vliegtuigmodus en na 5 minuten weer terug. Is het bereik dan beter?"
Na 10 dagen is dit de eerste bevestiging dat het mogelijk weer werkt.... belachelijk niet waar? En ik moet dan verwachten sneller een antwoord te krijgen door 'ik ook'?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
o0sYkOo0o oOosYkOoOoAls ze moeten gaan compenseren komt dat hele 4G nooit meer van de grond :D:D:DHet is inderdaad Gods geklaagd dat je geen gebruik kunt maken van de diensten waar je wel (riant) voor betaald maar niet tegemoet wordt gekomen als dit niet kan. Er zijn genoeg voorbeelden waar men de klant compenseert. Consumenten organisaties willen dit, begrijpelijk, vaker.Er staat nu geen enkele consequentie tegen het (wan)beleid van de provider, iets wat met een (verplichte) compensatie wel zou zijn. Men wordt dan gedwongen beter / kwalitatief beter werk af te leveren.Ik meen dat men, bij storingen langer dan een X periode wel moet compenseren. Dit naar aanleiding van de bij ons allen bekende brand in Rotterdam. Half Nederland op zn kont.Ik ben het volledig met je eens dat de Mods hier de belichaming zijn / worden van Vodafone als bedrijf.Pappen en nat houden, alleen reageren op zaken die hun uitkomen, niets zeggende antwoorden en ten alle tijden is de klant fout / heeft deze ongelijk.de klant mag zien hoe prijizen (voor abonnementen en diensten) stijgen (nu gemiddeld €60.- pm) maar de kwaliteit van de dienst aanzienlijk daalt.Ja, een netwerk onderhouden kost geld, maar zolang er miljarden winsten worden gemaakt gaat het er bij mij niet in dat tarieven van €60 voor deze dienstverlening gerechtvaardigd zijn. Helaas kunnen we, als consument, niet anders. Vodafone, en de andere providers, maken gretig gebruik van onze verslaving aan de mobiele telefoon / smartphone. We KUNNEN niet meer zonder al zouden we het willen.Klanten zijn de junks, Vodafone de dealer. Jij wil je drugs? Prima, tegen mijn prijs en niet zeiken als de kwaliteit achteruit gaat.
o0sYkOo0o
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Poita,
 
Waren ze maar nooit begonnen met 4G, dan hadden we deze problemen niet gehad .. 😉 En daarnaast had ik de dealer een pak slaag gegeven als deze kwaliteit geleverd werd ...
 
Ik ben projectmanager bij een pensioenfonds en heb veel te maken met externe leveranciers. Het beleid bij ons is dat dit soort contracten dan niet meer verlengd worden en dit ook gemeld wordt bij andere pensioenfondsen.
 
Dit beleid probeer ik nu ook te volgen. Op korte termijn ben ik weg als ik geen verbeteringen zie en raad de lezers van deze forum ook aan dit ook te doen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Of dat zo is durf ik niet te zeggen, maar vermoed het wel 😄
Opzich is het invoeren van 4G niet erg (KPN doet het zonder issues) als het maar gespreid gebeurt.
Nu lijkt het teveel op KPN inhalen en pizza's bakken met ansjovis.
Ik ben inmiddels in het traject om over te stappen, merk dat aan alle kanten de service / dienstverlening alleen maar achteruit is gegaan.
Ook bij ons bedrijf worden contracten met vergelijkbare resultaten nimmer voort gezet.
Enne deze dealer aan paar tikken geven klinkt soms erg aantrekkelijk, maar we houden ons in en verkassen naar een met beter spul 😛
Men komt zich nog wel een keer tegen, misschien wordt Vodafone de Buckler (google dat icm Youp van het Hek eens, voor de jongere onder ons) van de telecom.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat onderhoud hinder oplevert is bij sommige diensten niet te voorkomen. Als een mast offline moet om hem te repareren of er een nieuw onderdeel in te hangen, dan kan dat domweg niet opgevangen worden. Als je nu aan een kabel aan de mast hing, dan konden we die kabel ergens anders inpluggen en je omleiden. Dat hang je niet, het gaat om straling en die kun je niet omleiden.

"Doe het dan 's nachts" is ook een veel gehoord argument. Graag, maar fysiek werk aan een 10/20/40 meter hoge mast in het donker is arbo-technisch nou niet echt verantwoord (of toegestaan, of handig als het zsm opgelost/afgerond moet zijn).

Ik ben het volledig met je eens dat de Mods hier de belichaming zijn / worden van Vodafone als bedrijf.
Pappen en nat houden, alleen reageren op zaken die hun uitkomen, niets zeggende antwoorden en ten alle tijden is de klant fout / heeft deze ongelijk.


Met het risico om als niet-klantvriendelijk betiteld te worden, wat voor keus geven jullie ons? Eigenlijk vanaf de eerste post hier is er al geen mogelijkheid voor ons om het nog goed te doen. Plus, voor dit topic uberhaupt gestart was was de storing al erkend, doorgegeven en werd er aan gewerkt.

Het klinkt allemaal nogal Statler & Waldorfiaans 😉
(Voor de ouderen onder ons)
o0sYkOo0o
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Waarom geef je antwoord als je niet alle posten leest??? En dan nog de opmerking plaatsen "Statler & Waldorfiaans"!
 
In mijn eerdere posten heb ik allerlei dingen aangedragen, maar jullie lezen niet (goed) en reageren niet op met een begrijpelijk tegenargument. In een discussie vertel je dingen aan elkaar en wordt er gereageerd op wat er wordt gezegd. Ik reageer op jullie reacties en er wordt niet op mijn reacties geantwoord. Elke keer vingertje naar een ander ... 
 
Voorbeeld uit mijn eerdere post:
"Dat dit niet altijd voor iedereen goed uitkomt dat weten we, maar dit iets waar op dit moment niets aan te doen valt."
Je weet het maar doet er niks aan!
Want: ik kan mij niet voor stellen dat Vodafone werkzaamheden niet inpland, dus je weet op welke dag het gaat plaatsvinden. In die planning zal ongetwijfeld staan welke mast onderhouden moet worden en waar die staat, dus je kan de risico's inschatten. Jullie weten waar de klanten wonen en wat de postcodes zijn, dus je kan de totale impact inschatten van deze onderhoud.
Wat ik dan als verbetering zie is: communiceer (een gedeelte van deze) gegevens zodat de klant niet voor verrassing komt te staan.
 
Over keus gesproken: Jullie geven mij ook geen enkele keus, dus waarom moet ik jullie dan op die manier behandelen? 
Quote Post 1: Ik heb thuis geen internet en ben dus geheel afhankelijk van mijn 3G verbinding. Continu werken op 2G is geen oplossing!
Reactie van SeR: Hi o0sYkOo0o, in en rondom die postcode zijn op dit moment werkzaamheden/storingen. Ik raad je aan tijdelijk het 2G netwerk te gebruiken. Dit kun je handmatig instellen op je toestel. We doen ons best de hinder te beperken en het zo snel mogelijk op te lossen.
Na 10 dagen pas reactie op deze topic dat alles weer zou moeten werken! BELACHELIJK!!!
 
Hieruit blijkt dat ik ook geen keus krijg!
Plus: Van service verwacht je dat er gepost wordt als er storing/werkzaamheden zijn. Ik heb zelf topic geplaatst en toen is erkend. Dat noem ik geen service en dus ook niet klantvriendelijk!
 
Het klinkt allemaal Shaggy - It wasn't me!
(voor de jongeren onder ons)
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
BasT schreef:
Dat onderhoud hinder oplevert is bij sommige diensten niet te voorkomen. Als een mast offline moet om hem te repareren of er een nieuw onderdeel in te hangen, dan kan dat domweg niet opgevangen worden. Als je nu aan een kabel aan de mast hing, dan konden we die kabel ergens anders inpluggen en je omleiden. Dat hang je niet, het gaat om straling en die kun je niet omleiden.
 
"Doe het dan 's nachts" is ook een veel gehoord argument. Graag, maar fysiek werk aan een 10/20/40 meter hoge mast in het donker is arbo-technisch nou niet echt verantwoord (of toegestaan, of handig als het zsm opgelost/afgerond moet zijn).
 
Ik ben het volledig met je eens dat de Mods hier de belichaming zijn / worden van Vodafone als bedrijf.
Pappen en nat houden, alleen reageren op zaken die hun uitkomen, niets zeggende antwoorden en ten alle tijden is de klant fout / heeft deze ongelijk.


Met het risico om als niet-klantvriendelijk betiteld te worden, wat voor keus geven jullie ons? Eigenlijk vanaf de eerste post hier is er al geen mogelijkheid voor ons om het nog goed te doen. Plus, voor dit topic uberhaupt gestart was was de storing al erkend, doorgegeven en werd er aan gewerkt.
 
Het klinkt allemaal nogal Statler & Waldorfiaans 😉
(Voor de ouderen onder ons)
Het klinkt eerder Gonzo achtig, en dan zonder zn kip, die makte het nog enigzins grappig.
Waldof en Stattler hadden nog iets toe te voegen, ook al was het niet (altijd) opbeurend.
 
Geen keus? Dus de keus die ons gegeven wordt (we kunnen niets doen) is een goede keus? Of de "dan zet je je smartphone met een 3G aansluiting voor snel internetten maar op 2G om zo met de snelheid van een 64 kb modem te surfen" optie is natuurlijk veeeeeel beter.
 
Een mast snap ik nog wel, maar men heeft geen enkele back up. Je kan mij niet wijs maken dat 1 mast volledige steden of postcodes onbereikbaar maakt. Het gebeurt door heel Nederland en dat is wat Sky bedoeld, plan het beter in.
Hinder, prima, maar een week lang is irritatie geen hinder. Net de bus missen is hinder, als Connexxion (of welke je ook gebruikt) een maand niet te rijden is dat geen hinder meer hoor.
Maar dit is dus het pappen en nat houden. Er wordt van alles bedacht maar niet toegegeven dat Vodafone het niet op orde heeft. Door heel Nederland zijin dergelijke klachten en duren in sommige gevallen maanden (zie Groningen elders op het forum).
Er is duidelijk structureel iets mis als door heel Nederland alle masten onderhoud nodig hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic