o0sYkOo0o

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen 3G op 2493 BR

Ik kan sinds afgelopen vrijdag geen verbinding meer kunnen maken met 3G. Via Vodafone Webcare is bevestigd dat er een storing is in mijn postcode gebied.
 
Kan hier iemand meer over vertellen over de voortgang van de oplossing? Ik heb thuis geen internet en ben dus geheel afhankelijk van mijn 3G verbinding. Continu werken op 2G is geen oplossing!
 
 
34 Reacties 34
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
o0sYkOo0o schreef:

Wat ik dan als verbetering zie is: communiceer (een gedeelte van deze) gegevens zodat de klant niet voor verrassing komt te staan.

Geplande werkzaamheden communiceren we via het Fast Forward-board.

Dat de communicatie rondom verstoringen beter kan, dat ben ik echter met je eens. We werken aan een nieuwe manier om die up-to-date te communiceren zodat mensen bij langere verstoringen daarvan op de hoogte zijn.

In de tussentijd, en bij storingen die nog niet bekend zijn, proberen we samen met onze klanten zo snel mogelijk achter de oorzaak te komen. Ondanks het gehate "zet je toestel eens uit&aan" (dat lost nou eenmaal in enorm veel gevallen het probleem al op) doen we echt niets anders dan ons best om iedereen zo goed mogelijk te woord te staan.
o0sYkOo0o schreef:

"Dat dit niet altijd voor iedereen goed uitkomt dat weten we, maar dit iets waar op dit moment niets aan te doen valt."
Je weet het maar doet er niks aan!


Dit bedoelde ik eigenlijk met de eerste helft van mijn vorige post. In sommige gevallen is er niets dat gedaan kán worden. Er wordt enorm veel onderhoud uitgevoerd waar je als klant niks van merkt. Sommig onderhoud is echter onmogelijk uit te voeren zonder hinder. Storingen zijn bovendien onvoorzien en niet proactief te communiceren (dat de reactieve communicatie beter kan daar ben ik het mee eens en zoals gezegd, daar werken we aan).
Hieruit blijkt dat ik ook geen keus krijg!

Ik begrijp dat dit zo voelt, maar dat laat het klinken alsof we storingen expres langer laten duren dan noodzakelijk is. Dat is absoluut niet het geval, het is zowel in jouw als ons belang om alle problemen liefst gisteren opgelost te hebben.
o0sYkOo0o schreef:
En dan nog de opmerking plaatsen "Statler & Waldorfiaans"!

Het klinkt allemaal Shaggy - It wasn't me!
(voor de jongeren onder ons)

Is Shaggy nog voor de jongeren onder ons? 😉
Statler en Waldorf was op het randje, dat is waar. Als hij voor jou over het randje was, dan mijn excuses.

o0sYkOo0o
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bas,
 
Ik heb niks gelezen/gevonden over deze werkzaamheden in mijn postcode gebied en daarom heb ik deze topic geplaatst. Graag link als dat niet zo is.
 
Je begrijpt hoe ik me voel en weet dat ik 10 dagen op 2G moest surfen. Daarnaast zeggen jullie dat je je best doet. Wat heb ik hier van gemerkt in die 10 dagen? NIKS! Misschien moet je extra je best doen (zoals eerder gezegd: lef tonen en bespreken met je leidinggevende voor een andere betere oplossing oid) en zorgen voor restitutie!
 
Shaggy - It wasn't me is van 2000 ....
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Poita schreef:
Een mast snap ik nog wel, maar men heeft geen enkele back up. Je kan mij niet wijs maken dat 1 mast volledige steden of postcodes onbereikbaar maakt. Het gebeurt door heel Nederland en dat is wat Sky bedoeld, plan het beter in.
Afhankelijk van de locatie is dat soms wel het geval. Dat is niet de ideale situatie uiteraard. Het is echter een enorm tijdrovend karwei om voor extra masten vergunningen te krijgen en geschikte locaties te vinden. Je kunt ze niet overal neerzetten. En soms (want zo werkt het ook) is het economisch niet haalbaar om meerdere masten te plaatsen.

Maar wat versta je onder "plan onderhoud beter in"? Dat je niet tijdens de vierdaagse in Nijmegen gaat lopen klussen en dat je (tenzij het écht niet anders kan) niet tegelijk alle masten in één gebied plat legt, dat moge duidelijk zijn. Dat doen we ook niet.

Maar buiten dat soort voor de hand liggende zaken, hoe zouden jullie de overlast zo ver mogelijk beperken (met in je achterhoofd dat je geen andere keus hebt dan een mast offline halen)
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
o0sYkOo0o schreef:
Bas,
Wat heb ik hier van gemerkt in die 10 dagen? NIKS! Misschien moet je extra je best doen (zoals eerder gezegd: lef tonen en bespreken met je leidinggevende voor een andere betere oplossing oid) en zorgen voor restitutie!

Even afgezien van de juridische aspecten & verplichtingen zoals de algemene voorwaarden waar je voor getekend hebt, ingebrekestellingen, wettelijk geregelde redelijke (NB: redelijke gezien de aard vh defect) termijn om het op te lossen, etcetera.

Is een geldelijke compensatie tegenwoordig echt nog het enige signaal dat je "je best doet"?
o0sYkOo0o
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bas,

Ik heb geen andere keuze, dus daarom heb ik getekend, maar dat betekent niet dat ik eens ben met alle voorwaardes! En ik heb getekend in de tijd dat Vodafone wel een stabiel netwerk had!

Ja, want binnen 10 dagen kregen jullie het niet opgelost. 10 van de 30 dagen geen volledige gebruik kunnen maken van een dienst waar ik wel volledig voor moet betalen. Ik vind dit niet redelijk! Vind jij dat wel?
Ja, want ik MERK niks van dat jullie je best doen! Jullie zeggen het en ik zit 10 dagen zonder 3G ... dus wat heb ik nu gemerkt van je best doen?
 
Nog geen antwoord gekregen op eerdere vraag: Waar is topic te vinden waarin deze storing is gemeld?
 
 
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
BasT schreef:
o0sYkOo0o schreef:
Bas,
Wat heb ik hier van gemerkt in die 10 dagen? NIKS! Misschien moet je extra je best doen (zoals eerder gezegd: lef tonen en bespreken met je leidinggevende voor een andere betere oplossing oid) en zorgen voor restitutie!
 
Even afgezien van de juridische aspecten & verplichtingen zoals de algemene voorwaarden waar je voor getekend hebt, ingebrekestellingen, wettelijk geregelde redelijke (NB: redelijke gezien de aard vh defect) termijn om het op te lossen, etcetera.
 
Is een geldelijke compensatie tegenwoordig echt nog het enige signaal dat je "je best doet"?
Simpel gezegd: ja.
Waarom? Men betaald een maand bedrag om een maand lang gebruik te kunnen maken van diensten.
Een maand, niet een week, 16 dagen, nee een maand. Als ik van die maand de helft geen gebruik KAN maken van die diensten is het raar er wel voor te betalen.
Het is en blijft mooi schermen met de voorwaarden enz, maar Vodafone als bedrijf heeft ook plichten. dat is niet iets wat puur voor de klant is weg gelegd.
Met alle storingen van de afgelopen tijd heeft Vodafone niet de diensten kunnen leveren zoals overeen gekomen.
Is 100% foutloos te verwachten? Nee maar de problemen stapelen zich op en dat is duidelijk te zien op het forum. En dat zijn de mensen die WEL klagen, wie weet hoeveel er nog zijn.
Maar Sky had het al eerder aangegeven, Vodafone is niet bereid naar zichzelf te kijken in deze, of andere, en klanten op enige wijze tegemoet te komen buiten een "sorry maar het moet maar even" 
Voor Vodafone is alles redelijk als het in hun straatje past, dan is 10 dagen (of in Groningen 2 maanden) redelijk, is werken op gsm ipv 3G redelijk, is je telefoon steeds opnieuw opstarten redelijk, nieuwe sinkaarten halen, redelijk, Signaalplus kopen redelijk, je sim in andere toestellen doen redelijk terwijl het duidelijk is dat het niet aan het toestel ligt, is "we kunnen verder niets doen"  redelijk.
dus ja, doe eens een redelijke tegemoetkoming...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Deze storing is niet in een topic gemeld omdat het om een storing gaat, niet om iets geplands.

Is tien dagen hinderlijk? Je abonnement was gewoon bruikbaar. Bellen, sms'en en internetten was op je thuisadres mogelijk. Langzamer dan je graag zou willen en dat dat hinderlijk is ga ik geen seconde ontkennen. Als je geen wifi thuis hebt is het erg onhandig. Maar onhandig is geen grond voor schadevergoeding.

Wat voor ons wel een les is die we denk ik uit dit topic, en uit een aantal andere leren, is dat we moeten proberen om waar mogelijk updates te geven over een storing. Ook als die "onze technici zijn er nog mee bezig" is.

@Poita; dat er op het forum erg veel geklaagd wordt valt mij ook op. Elkaar helpen zit er helaas minder in (terwijl ook echt wel andere vragen dan alleen netwerkvragen komen).
Zit een beetje in de aard van het internet helaas. Tevreden mensen hoor je er niet 😛
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Het was bruikbaar... Juist, sterk argument.
Mijn auto zonder motor was ook bruikbaar, moest alleen flink duwen om hem vooruit te krijgen.
Enne, lees ik daar nou dat Vodafone binnenshuis dekking garandeerd?
Ik lees toch echt "Je abonnement was gewoon bruikbaar. Bellen, sms'en en internetten was op je thuisadres mogelijk."
Ik dacht dat Vodafone binnen geen dekking garandeerde? Dus of men doet dat blijkbaar wel, of men doet het niet en kan dus niet weten of de aansluiting normaal bruikbaar is / was.
Mooie theorie, dan zou Vodafone overal de snelheden en dekkingen kunnen terug draaien want "het is bruikbaar" Niet bruikbaar zoals je is verteld (snel mobiel internet met goede dekking) nee je mailtje komt 3 uur later aan omdat de verbinding nog langzamer is dan ik die de Mount Everest beklimt.
Overal word geklaagd, valt alleen op dat het is toegenomen bij Vodafone en dat komt niet ineens door een forum.
Tevreden mensen hoor je niet? Duidelijk, zoals ook Sky aangaf, lezen jullie niet alles want die zijn er wel. Worden er alleen minder.
Maar misschien  ligt het aan mij, en zijn er wel een heleboel tevreen mensen die super blij zijn met een rustige dag zonder bellen, smsen, internetten op hun telefoon omdat het niet kan. Oh sorry, omdat het bruikbaar is in mindere mate dan waar men voor heeft gekozen.
o0sYkOo0o
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bas,
 
ik heb gisteren weer een aantal testen gedaan met Speedtest. Ik kan nu thuis inderdaad verbinding maken met 3G, maar de snelheden zijn bedroevend! ping: 903ms dl: 50kbps ul: 32 (gemiddelde van 10 testen). Dit is nog slechter dan de 2G verbinding!
 
Hoe lang moet ik dit nog accepteren? Wat is de service die je me nu kan leveren? Kan je mij service bieden waar ik iets van merk? Snap je nu waarom mensen vinden dat het niet klantvriendelijk is? Graag je reactie op mijn vragen.
o0sYkOo0o
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
BasT schreef:
Deze storing is niet in een topic gemeld omdat het om een storing gaat, niet om iets geplands. 
 
Is tien dagen hinderlijk? Je abonnement was gewoon bruikbaar. Bellen, sms'en en internetten was op je thuisadres mogelijk. Langzamer dan je graag zou willen en dat dat hinderlijk is ga ik geen seconde ontkennen. Als je geen wifi thuis hebt is het erg onhandig. Maar onhandig is geen grond voor schadevergoeding. 
 
Wat voor ons wel een les is die we denk ik uit dit topic, en uit een aantal andere leren, is dat we moeten proberen om waar mogelijk updates te geven over een storing. Ook als die "onze technici zijn er nog mee bezig" is.

 @Poita; dat er op het forum erg veel geklaagd wordt valt mij ook op. Elkaar helpen zit er helaas minder in (terwijl ook echt wel andere vragen dan alleen netwerkvragen komen). 
Zit een beetje in de aard van het internet helaas. Tevreden mensen hoor je er niet 😛
Waarom geef je advies in eerdere post, terwijl dat niet mogelijk was? Aan een advies moet ik toch iets hebben of roepen jullie zomaar wat?
 
Ja, >10 dagen langzaam internet is HINDERLIJK! Begrijp je dit of wil je dit niet begrijpen?!
 
Goed dat je iets geleerd hebt! Maar wat ik me bijvoorbeeld afvraag is hoe je gaat borgen dat wat je geleerd hebt ook tot een wijziging leidt en hopelijk tot een betere service.
 @Jouw reactie op Piota:
Wij proberen jullie WEL te helpen met advies, maar jullie verzaken om iets met het advies te doen of iets aan het probleem te doen. Dus jouw reactie is in mijn ogen onterecht ...
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap niet dat er even doodleuk word gezegd dat er niet geholpen word. Misschien hebben ze niet alle posts van mij gelezen, maar krijg zelfs PM van mods omdat ik lekker bezig ben met helpen. Omdat ik bv iemand, met een in mijn ogen simpele berekening, heb laten zien waarom men over de bundel is terwijl het abonnement pas in is gegaan. Hoe BlackBerry verbeterd kan worden enz. En ja ook kritische of misschien zelfs botte adviezen, maar niet alles is rozen geur en manenschijn. @ Sky +je voor jou weer 😄
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Poita schreef:
Ik snap niet dat er even doodleuk word gezegd dat er niet geholpen word. Misschien hebben ze niet alle posts van mij gelezen,
Klopt, van mij krijg je er regelmatig ook één. Wat eerlijk gezegd de wisselende signalen die ik zie voor mij enigszins verwarrend maakt. Het ene moment raad je mensen aan om vooral een andere provider te zoeken en het andere neem je het juist voor ons op. Niet dat ik dat niet waardeer hoor (zie kudo's) maar soms weet ik ff niet hoe ik het nou moet opvatten 😉

o0sYkOo0o schreef:

ik heb gisteren weer een aantal testen gedaan met Speedtest. Ik kan nu thuis inderdaad verbinding maken met 3G, maar de snelheden zijn bedroevend! ping: 903ms dl: 50kbps ul: 32 (gemiddelde van 10 testen). Dit is nog slechter dan de 2G verbinding!


Ik heb je op twitter gevolgd, zou je je gegevens (06nr/klantnr/naam&adres) eens willen sturen?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Omdat beide het geval zijn.
Aan de ene kant zou ik dat inderdaad adviseren omdat het, in sommige gevallen, de enige oplossing lijkt te zijn. Daarnaast is een bedrijf gevoeliger voor verliezen dan kritiek. Misschien zine als een extra stimulans.
Aan de andere kant zijn er ook mensen die het prima naar de zin hebben en een ander probleem hebben, nou die kan je ook helpen. Maar op een andere manier.
Ik zelf vertrek ook bij Vodafone, niet zozeer vanwege dit topic maar vanwege slechtere overall diensten dan ik voorheen gewend ben en ik weet dat een andere provider deze, op de plekken waar dit voor mij van belang is, niet heeft.
Neemt niet weg dat ik hier nog wel eens mn gezicht laat zien en daar waar kan kan helpen of de kritische noot laat horen.
Misschien in mindere mate, maar probeer me wel in te leven in de situatie van de gebruiker en het (meer) van zijn / haar kant te bekijken.
o0sYkOo0o
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bas, ik heb je een PM gestuurd.
eclipse

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nee geen 4g ready toestel. Een van de hoogwerkers staat er al meerdere maanden, maar ongeveer een maand geleden is de ander bijgeplaatst. Die stond er wel een paar dagen voordat de storing op trad als ik het me goed herinner.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic