Jiskaw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 3G in buitenland sinds nieuw abonnement

Hallo,

Afgelopen vrijdag ben ik overgestapt op een prepaid abonnement van Vodafone. Sinds die tijd heb ik geen 3G als ik deze aan zet (ik woon tijdelijk in het buitenland). Mijn netwerk doet het gewoon, maar ik vind het nogal zonde om een abonnement te hebben zonder gebruik te kunnen maken van het internet wanneer ik geen wifi heb. Hoe kan ik dit oplossen?
3 Reacties 3
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Jiskaw

Je zegt dat je in het buitenland bent. Heb je de simkaart wel geactiveerd toen je nog in Nederland was? Met geactiveerd bedoel ik dat je er minimaal één keer mee gebeld moet hebben toen je nog in Nederland was. Als dat wel gebeurd is dan moet internet ook in het buitenland werken. Wel is het dan belangrijk dat dataroaming aan staat.
Jiskaw
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie! Nee, dat heb ik inderdaad niet gedaan. Had geen idee dat hij daardoor niet zou werken. Als ik weer in Nederland ben en ik bel of sms met mijn telefoon, zou mijn 3G dus wel werken?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Jiskaw, jazeker. Kan zijn dat je je toestel een keer uit&aan moet zetten zodat het zich opnieuw aanmeldt op ons Nederlandse netwerk, maar dan moet hij het gewoon doen.

Ik zou voor de zekerheid ook even nalopen of je internetinstellingen in je toestel nog kloppen door ze te vergelijken met de instellingen op handleidingen.vodafone.nl. Zal wel niks aan veranderd zijn, maar je weet nooit 🙂
Om te kunnen internetten in het buitenland moet ook de optie "roaming" in je toestel zelf aan staan. Kost wel extra buiten de bundel natuurlijk, dus ik zou voor je dat test even checken of je ofwel een Alles-in-1 BloX aan hebt staan, of dat er buitenland-data in je abonnement zelfs zit (bv gratis je normale MB's gebruiken bij RED Plus en de zakelijke RED en RED Super).
Zo niet, dan zou ik even wachten met testen tot je weer thuis bent. Scheelt in de portemonnee!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic