detoon70

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen 3G en telefoonbereik postcode 8263 BN Kampen

Sinds gisteravond geen 3G bereik op deze postcode. Ook geen telefoonbereik, pas wanneer je 3G op de telefoon uitschakeld kan je wel gebeld worden.
Nu is er elders in Kampen een storing, wellicht dat dit met elkaar te maken heeft.
3 weken terug was hier sprake van hetzelfde probleem....
36 Reacties 36
Holewijn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En compensatie ho maar daar doen jullie niks aan, maar wij moeten wel de hoofdprijs betalen even 59 euro p/m maar 3g tja dat is er niet en 4g al helemaal niet want dat zal bij jullie nog wel 20 jaar duren voordat het in kampen en omstreken is.

Kroneman1983

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Kreeg gisteren sms van Vodafone dat het probleem in Kampen opgelost zou zijn.
Nou ik weet niet hoe ze daar bij komen, want er gebeurt helemaal niks.
En zo gaan we nu al de 2e week in dat er geen Internet mogelijk is hier...
Begint zo langzamerhand heel frustrerend te worden en wellicht een idee
om een klacht in te gaan dienen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Volgens de laatste info is de storing helaas nog gaande. We doen ons best de hinder te beperken en het zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Toevoeging: 8261BL geen ontvangst, 8263BG geen inkomende oproepen bij ingeschakelde 3G, 8261BB slecht ontvangst en wanneer er 3G verbinding is komt er amper data binnen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Jullie mogen de mast wel optuigen met 4G als goedmakertje 😉
detoon70
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels is het woensdag, per sms of telefoon zou ik op de hoogte worden gehouden, maar tot op heden geen bericht mogen ontvangen. Nog steeds geen 3G.....
Verder ook maar een klachtenformulier ingevuld, ook daar echter nog niets over mogen vernemen.
 
Als ik mijn abo geld niet betaal, wed ik dat ik binnen 5 dagen wel iemand van Vodafone aan de lijn heb of per mail of sms wordt geinformeerd over mijn ondoenlijk gedrag.
 
Het is nu al bijna 4 weken een probleem hier. Wanneer gaat er echt iets gebeuren?
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
detoon70 schreef:
Inmiddels is het woensdag, per sms of telefoon zou ik op de hoogte worden gehouden, maar tot op heden geen bericht mogen ontvangen. Nog steeds geen 3G.....
Verder ook maar een klachtenformulier ingevuld, ook daar echter nog niets over mogen vernemen.

Als ik mijn abo geld niet betaal, wed ik dat ik binnen 5 dagen wel iemand van Vodafone aan de lijn heb of per mail of sms wordt geinformeerd over mijn ondoenlijk gedrag.

Het is nu al bijna 4 weken een probleem hier. Wanneer gaat er echt iets gebeuren?

Ok, dat is raar want volgens onze gegevens zouden de problemen inmiddels wel verholpen moeten zijn. Als jullie echter nu nog steeds klachten ervaren dan moeten we het toch nogmaals laten onderzoeken. Zou je dus kunnen vertellen welke problemen je precies ervaart? Heb je helemaal geen 3G of valt het af en toe weg? Lukt het wel om verbinding te maken met 2G? En merk je dit voornamelijk binnenshuis of buitenshuis?
EdwinNoordman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem on 8265 is dat wanneer je maar in de omgeving van Kampen komt, het signaal 3g gewoon wegvalt. 2g is binnen te halen, maar met een zeer lage snelheid. Metingen met speedtests op 3g zijn niet eens mogen, gezien er maar naar een server gezocht blijft worden. Kortom, 3g komt gewoonweg niet binnen. Zowel binnen als buitens huis. (overigens geeft mijn HTC one wel een icoon van 3g) bovenstaande gaat bíjna de derde week in... Misschien een idee om de klanten te compenseren?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Precies wat Noordman zegt. Wel 3G icoon totaal geen verbinding, of eerst heel traag en dan helemaal niets. Alsof er te veel mensen op 1 mast zitten / iets overbelast is. De binnenstad van Kampen was altijd al vrij slecht qua ontvangst (op het randje van 3G) maar de laaste maand is het waardeloos. Thuis is het nog wel op te lossen met wifi of zo'n signaal+ kastje, maar dan kan je net zo goed een vaste lijn nemen/gebruiken.
detoon70
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is idd niet beter nog.
En wellicht goed om de personen die dit zowel per telefoon als per mail als via dit forum dan persoonlijk te contacten, zodat jullie ook kunnen nagaan of de storing daadwerkelijk verholpen is....
Ik werk bij een bedrijf, waar we daadwerkelijk klanten terug bellen over een door heb gemelde klacht maar waarschijnlijk gast de service van Vodafone minder ver.
En op klachten mails wordt ook niet gereageerd....
Maar voorlopig is mijn abo geld wel weer geïncasseerd......
yarko

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
misschien moeten jullie een lijst gaan publiceren waar GEEN storingen zijn...
 
het is echt huilen met de pet op...
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie dat de topic's over Kampen behoorlijk gezakt zijn qua berichten maar hopelijk niet qua aandacht.
8266CZ, 8261BB en 8261BL nog altijd prut ontvangst of totaal geen internet.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Chris,

De problemen in Kampen zouden moeten zijn opgelost. Echter zie ik op de laatste 2 postcodes die je gaf dat de 3g dekking daar niet optimaal is. Wellicht kun je op die plaatsen naar 2g wisselen zodat je telefoonbereik beter wordt.
Wat betreft de eerste postcode zou de dekking daar goed moeten zijn. Vreemd dat ook daar je verbinding niet doet wat hij zou moeten doen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je antwoord. Vanochtend gaat het plots idd wat beter... Hopelijk wordt de ontvangst in de binnenstad ooit beter. Het is wel apart om naar 2G te moeten schakelen om een WhatsAppje te kunnen ontvangen, normaal schakelt de mobiel automatisch tussen 2G en 3G.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Chris,

Dat klopt, als de netwerkmodus in een toestel op automatisch staat, dan zou het toestel zelf moeten wisselen tussen 2G en 3G. Wat je wel eens ziet, is dat een toestel de voorkeur geeft aan een 3G verbinding en dit signaal probeert vast te houden. Als het 3G signaal erg zwak is, kan het helpen om even handmatig te wisselen naar 2G.
detoon70
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nou, na mijn klacht bij Vodafone nergelegd te hebben dan nu eindelijk antwoord.
We vergoeden niets. Daarop heb ik gevraagd, waarom een collega van mij, die notabene alleen op zijn werk last had en niet in het getroffen postcode gebied woont, wel restitutie van 25.63 euro heeft gekregen omdat deze storing aan de gang was.
 
Hierop krijg ik van Dennis van het service team te horen dat Vodafone geen tegemoetkomingen doet n.a.v. storingen. Uhuh.... en mijn collega dan?
Daarop was het antwoord, mocht dit wel zo zijn, dan was dit bij hoge uitzondering.
Ok, dus blijft de vraag, waarom deeen wel en de ander niet. Met tevens het verzoek dat ik snap dat Dennis niet gemachtigd is dit te doen, maar dat ik dan graag mijn antwoord wil ontvangen van een van zijn supervisors of personen die hier wel over beslissen.
dan vandaag een mail an Vodafone Denis,.... Ik hb u het standpunt va Vodafone uitgelegd en kan hier niets aan toe voegen, vnaf nu reageren wij nietmeer op verdere correspondentie over deze klacht.
 
Dus wordt het te lastig? Dan sluit je de klacht en ga je in de negeermodus......
Voor degene van Vodafone die wil reageren, het gaat om klacht nummer 130928-000741 , maar ja daar gaat wellicht niemand iets over zeggen....?
 
Vreemde zaak, de een wel, de ander niet. Willekeur?
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey detoon70,

Elke klacht wordt afzonderlijk bekeken en bij elke klacht wordt dan ook apart bekeken of een tegemoetkoming op zijn plaats is. Dat iemand een tegemoetkoming ontvangt betekent niet dat jij dan automatisch recht hebt op een/dezelfde tegemoetkoming.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic