chasinghoran

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 3/4G?

Hallo,
Sinds mijn vakantie in Spanje, ontvangt mijn telefoon geen 3 of 4G meer. Dit was in Spanje ook het geval, waar ik het uiteindelijk maar op het netwerk heb gehouden.
Echter, na terugkomt in Nederland ervaar ik hetzelfde probleem. Handmatig instellen van het netwerk leidt enkel tot problemen (na enkele ogenblikken komt de melding dat het netwerk "Vodafone NL" niet beschikbaar is). Het verwijderen en enkele minuten buiten de telefoon houden van de simkaart werkt ook niet en het terugzetten naar fabrieksinstellingen van de telefoon heeft helaas ook geen nut.
De instellingen staan goed, ik kan ook gewoon bellen en gebeld worden, ik heb alleen geen 3/4G.
Het gaat hier om een Samsung Galaxy S5 mini icm een Smart 500 abonnement.
Iemand die mij verder kan helpen?
6 Reacties 6
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl, Let er op dat mobiele gegevens/ mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
chasinghoran, is het nog gelukt met de tips van Steven?
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je nog een update voor ons ?
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
We sluiten dit topic als er binnen 48 uur niet meer gereageerd wordt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic