paulmaessen

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gee 4G ontvangst meer

Ik heb tot twee dagen geleden gewoon 4g netwerk ontvangen op mijn samsung note 4. Nu heb ik een updatevan android gehad en ik krijg geen 4g ontvangst meer. De apn instellingen staan juist, evenals netwerkkeuze (staat op lte/etc) ik heb wel een blokkade gehad van vodafone omdat ik 100 euro over mijn databundel heen had verbruikt. En twee dagen geleden is deze blokkade opgeheven. Wellicht dat ik daarom geen 4g ontvang?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@paulmaessen

Aangezien je niet meer hebt gereageerd ga ik er vanuit dat het issue is opgelost en dat er een slotje op het topic kan?

Bekijk in context

9 Reacties 9
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @paulmaessen ,

Hebben andere in jou omgeving die ook gebruik maken van het Vodafone 4G netwerk wel dekking?
Kan je misschien je simkaart in en ander toestel plaatsen dat 4G ondersteund om te kijken of het dan wel werkt?
paulmaessen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn collega's hebben 4g ontvangst en mijn vrouw heeft ook 4g. Ik woon in Sittard en werk in Weert maar nergens lijk ik ontvangst te hebben. Kan het ermee te maken hebben dat ik wegens te veel dataverbruik (bijna 6 gb in 2 weken) geblokkeerd ben geweest?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @paulmaessen
Dat zou geen invloed mogen hebben als de blokkade is verwijderd (dat kan ik aan hand van je bericht niet zien). Haal svp eens simkaart een kwartier uit je toestel en start dan opnieuw op. Alle updates van het netwerk lopen dan (opnieuw) door naar je sim.

Groeten, Per
paulmaessen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi per,

Bedankt voor je advies, ik heb sim langer dan 15 minuten eruit gehaald maar dat heeft niet geholpen. Ik heb ook al een factory reset gedaan en de cache partition gewist, maar ook dat heeft niet geholpen. Ik zal me dan maar eens gaan verdiepen in radio en modem instellingen en en dan kijken of ik wellicht een script moet aanpassen...
paulmaessen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Okee, alles geprobeerd. Uiteindelijk hele telefoon gewist en via kies de hele software (android 4.4.4) opnieuw geïnstalleerd. Alle instellingen nagekeken, lte staat geselecteerd ook de gegevens van de vodafone apn staan goed. Ik blijf ervan overtuigd dat de oorzaak niet aan de telefoon ligt. Ik had 4g aangesloten begin februari. Na 2 weken ongeveer kreeg ik de melding dat ik 100 euro over mijn dataverbruik ben gegaan en vervolgens heeft vodafone mij afgesloten van data tot einde van de maand. Per 1 maart werd ik weer aangesloten, alleen kan ik vanaf dan niet meer op het 4g netwerk terwijl ik wel g, 3g, hspda en h+ ontvang. Bij mijn blox staat dat het geactiveerd is. Ik heb toch mijn vermoeden dat het aan de bloxactivatie ligt. Aangezien ik betaal voor de service wil ik er ook gebruik van maken.
paulmaessen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ohwja, misschien is het nog handig om te vermelden dat ik in mijn blox overzicht 2 x 4g heb staan. Bij de een staat dat het actief is tot 06-08-2033 en bij de ander dat 4g pas actief is VANAF 06-08-2033. Beetje vreemd, vooral omdat ik pas mijn 4g blox begin februari heb aangezet, dus vanwaar die vreemde datum? Ook mijn abonnement heeft niks met die datum te maken.
Ik weet wel dat vodafone niet levert waar ik volgend contract voor betaal.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Neem eens contact op met Vodafone via de chat (in de Vodafone App). Dat kost niks en dan kun je vragen of ze de blox goed willen controleren. Via het forum word je niet echt geholpen door Vodafone zelf (tenzij je heel erg geduldig bent).

Verder neem ik aan dat bij je netwerkinstellingen hij gewoon op GSM/UMTS/LTE staat? En dus niet alleen GSM/UMTS?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@paulmaessen

Aangezien je niet meer hebt gereageerd ga ik er vanuit dat het issue is opgelost en dat er een slotje op het topic kan?
paulmaessen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja klopt, het bleek inderdaad n fout te zijn van vodafone zelf. Een vriendelijke data specialist heeft t opgelost...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic