gisissi

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Gebrekkig netwerk

Goedendag,

Het netwerk/ontvangst in en rondom ons huis is zo lang ik me kan heugen al matig geweest. Goed genoeg ( meestal ) om een gewoon gesprek te voeren maar meer vaak ook niet. Enkele jaren geleden hebben we een zgn. signaalplus "ding" geïnstalleerd hetgeen de problemen volledig heeft verholpen. Nu het "signaalplus gebeuren" niet langer meer wordt ondersteund ( naar ik dacht? ) zijn we weer terug bij af. Althans, dat dacht ik. De "problemen" lijken namelijk te verergeren, zo goed als alle gesprekken worden inmiddels voortijdig beëindigd door het ontbreken van ontvangst.

Nu heb ik hierover afgelopen week contact gezocht met de klantenservice en de vriendelijke mevrouw die ik gedurende dit contact sprak wist mij te vertellen dat er een euvel met mijn simkaart zou zijn. Het nieuwe exemplaar dat ik vervolgens door haar opgestuurd kreeg bleek echter geen verbetering te brengen.

Weet iemand waar ik zou kunnen beginnen met het vinden van een oplossing?

Ik gebruik een Galaxy s9+.

B.v.d. Jack
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gisissi
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt voor jullie reacties. Excuus dat ik enige tijd op me heb laten wachten. Ik heb de correcte stappen doorlopen maar wifi bellen is voor mij jammer genoeg geen oplossing. Geen idee waarom, wellicht omdat ik mijn toestel inderdaad niet via Vodafone heb gekocht. De "dekking" ook met wifi bellen aan is zeer minimaal en onvoldoende om een telefoontje tot een goed einde te brengen. Zo jammer dat de ondersteuning van het zgn. SignaalPlus is gestopt want dat was voor mij een prima oplossing. Nu heb ik feitelijk een onbruikbaar duur abonnement. Mijn vrouw daarentegen, met een basis sim-only van Simpel belt er vrolijk op los. Heb inmiddels een ticket geopend bij de helpdesk want dit gaat niet lang goed zo. Nogmaals dank voor jullie input.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi gisissi
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.


Het is zeker zo dat SignalPlus niet meer te gebruiken is en daarvoor is 4G over Wifi in de plaats gekomen. Als je een goed Wifi signaal hebt in huis dan zou het als het goed is allemaal prima moeten werken. Voor meer info verwijs ik je naar deze pagina: https://www.vodafone.nl/4gbellen/

En lees ook deze info op de Community: https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/bellen-over-wifi-en-4g-volte-vowifi-274646

Vaak moet je op je toestel zelf nog even instellen dat je bellen via wifi wil gebruiken. Die optie zit meestal verstopt bij de instellingen van de Telefoon-app. Zet ‘Bellen via Wi-Fi’ op Aan. Vervolgens kun je zelf aangeven of je de voorkeur hebt voor gesprekken via wifi of je mobiele netwerk. Bellen 4G over Wifi is overigens niet gratis, je gebruikt gewoon je belminuten, mocht je belminuten hebben. Heb je onbeperkt bellen dan heb je daar natuurlijk geen last van.

Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en mocht er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
gisissi
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hé, bedankt voor je reactie!

Ik heb onbeperkt bellen én wifi bellen gewoon aanstaan. Ik moet ongetwijfeld ergens een instelling verkeerd hebben staan aangezien dit geen effect heeft op de kwaliteit van mijn telefoongesprekken. Wifi dekking in huis is prima. Lees nu de links die je hebt geplaatst maar als je me kan duiden op het vinkje dat ik waarschijnlijk verkeerd heb geplaatst in mijn instellingen dan hoor ik dat uiteraard graag.

Nogmaals dank!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Misschien helpt deze info:

  • Ga naar de bel applicatie
  • Druk rechtsboven op menu
  • Druk op instellingen
  • Druk op bellen via Wifi

Toestel heb je toch wel bij Vodafone gekocht? Want ik lees deze info ook ergens op internet:
De woordvoerder van Vodafone, Roos Chaudron, heeft bevestigd dat je enkel gebruik kan maken van bellen via Wifi als de telefoon daadwerkelijk bij Vodafone is aangeschaft. Hierdoor is het niet mogelijk een telefoon te gebruiken voor wifi bellen die aangeschaft is via een retailer zoals mobiel.nl.

Even goed zoeken, er moet zeker iets staan met 4G over Wifi (anders even via Google zoeken). Heb zelf het toestel niet en geen Android dus ik kan je daar niet mee helpen 😞
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het hiermee opgelost gisissi
Je kunt bellen over Wi-fi terug vinden onder de Wi-fi instellingen en dan geavanceerd Energieboy (bij Android).
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Mocht er geen reactie komen gisissi, dan wordt het topic gesloten.
gisissi
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt voor jullie reacties. Excuus dat ik enige tijd op me heb laten wachten. Ik heb de correcte stappen doorlopen maar wifi bellen is voor mij jammer genoeg geen oplossing. Geen idee waarom, wellicht omdat ik mijn toestel inderdaad niet via Vodafone heb gekocht. De "dekking" ook met wifi bellen aan is zeer minimaal en onvoldoende om een telefoontje tot een goed einde te brengen. Zo jammer dat de ondersteuning van het zgn. SignaalPlus is gestopt want dat was voor mij een prima oplossing. Nu heb ik feitelijk een onbruikbaar duur abonnement. Mijn vrouw daarentegen, met een basis sim-only van Simpel belt er vrolijk op los. Heb inmiddels een ticket geopend bij de helpdesk want dit gaat niet lang goed zo. Nogmaals dank voor jullie input.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel voor je feedback gisissi Fijn om te lezen dat je het aan gekaart hebt. Hierdoor kunnen mijn collega's van de Network Check er mee aan de slag.
gisissi
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dikke pluim voor de afhandeling van Vodafone. Er is mij een korting aangeboden voor het restant van de contractduur of ik heb de mogelijkheid het contract tussentijds op te zeggen. Helaas moeten kiezen voor optie twee. Kortom, prima en zeer snelle gang van zaken.

Al met al nog steeds geen idee waarom de ondersteuning SignaalPlus is gestopt. Wifi bellen is voor mij en vele andere geen geschikt alternatief.

Hoe dan ook, bedankt voor het meedenken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Signaalplus is gestopt omdat wij begonnen zijn met bellen over VOLTE/Wi-fi
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic