roeller

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geblokkeerd voor versturen SMSjes na teveel SMS te hebben verstuurd?

Hallo,

 

Ik heb altijd een sim kaart in mijn iPad en die neem ik overal mee naartoe. Nu heb ik de laatste keer (per ongeluk) in de Apple App: 'Opdrachten' iets aangemaakt wat maar de hele tijd een SMSje bleef sturen. Gelukkig alleen maar naar mijzelf, maar wel om de halve minuut!

Ik zag het toen ik onderweg was op mijn iPhone binnenkomen en heb toen mijn iPhone op stil gezet maar het versturen is toen nog een hele tijd doorgegaan totdat ik erachter was wat het was. Ik denk dat er wel 1000 SMSjes zijn verzonden.

De iPad werkt nog gewoon op 4G en kan nog wel SMS ontvangen, maar niet meer versturen.

 

Kan het zijn dat ik ben geblokkeerd voor het versturen van SMSjes op deze datasim?

 

Groetjes,

 

Roel

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @roeller 

Duidelijk! Ik zag dit toevallig in de notities staan dus wilde dit nog even bij je controleren, zodat ik alles in zijn volledigheid kon doorzetten als escalatie. Ik heb inmiddels een reactie terug ontvangen. Deze deel ik graag met je: 

Wat het sms’en en eventueel bellen via de multisim betreft, dat is functionaliteit die wij niet ondersteunen. De multisim is destijds geïntroduceerd als data simkaart. Bellen en sms’en is inderdaad mogelijk (geweest) via multi sim, maar dat is nooit onze intentie geweest. Wanneer dit niet meer werkt kunnen we klanten helaas niet ondersteunen dit weer werkend te krijgen. Aan deze multisim zijn na oktober 2020 geen wijzigingen gemaakt, en er is geen blokkade oid actief

Verder heb ik ook aangegeven dat je een nieuwe simkaart had ontvangen n.a.v. het contact op 13 april met mijn collega, maar dat je deze zelf niet kon activeren in My Vodafone. Mijn collega kan de betreffende simkaart voor je activeren. Klopt het dat het smartcardnummer eindigt op 7250? Ik hoor het graag van je! Dan zorg ik dat deze wordt geactiveerd door mijn collega. Wie weet dat dit het probleem bij jou oplost, maar die garantie kan ik je niet geven op basis van bovenstaande. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @roeller, welkom hier!

Gelukkig heb je de oorzaak gevonden waardoor je in ieder geval de optie weer uit hebt kunnen zetten, zodat je niet meer om de halve minuut een SMS bericht van jezelf ontving. Ik kan mij goed voorstellen dat je op dat moment wel even schrok van de hoeveel SMS berichten, haha. Wat betreft het niet meer kunnen versturen van SMS-berichten zou het heel goed kunnen dat er vanwege de hoeveelheid verstuurde SMS-berichten in korte tijd een blokkade is geplaatst. Wil je in jouw Community profiel het mobiele nummer eens vermelden van de betreffende simkaart? Dan ga ik even voor je kijken of ik wat kan ontdekken in de instellingen. 

Ook mag je altijd contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice hierover. In het weekend is namelijk niemand aanwezig op de Community. Via deze weg kan het dus zijn dat je even moet wachten op een reactie 🙂 

roeller
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Cecilia,

 

Het telefoonnummer van de Sim kaart staat onder mij. Profiel - persoonlijk profiel - telefoonnummer:

 

Laat je niet van de wijs brengen dat deze katten op ceased staan, want dat komt omdat dit datasims zijn behorende bij een abonnement dat nu niet meer kan worden afgesloten. De andere datasim kan ik nog wel mee sms’en en met beide kan ik ook nog gewoon internetten.

Maar met degene waarvan ik het nummer in mijn profiel heb gezet kan ik dus niet meer sms’en.

 

Ik las ook zoiets op een forum van een meneer die een nieuw nummer had en toen even al z’n contacten een sms had gestuurd (meer dan 1500) met z’n nieuwe nummer, die had toen ook een blokkade.  Dat heb ik niet gedaan, ik heb alleen berichtjes naar mezelf gestuurd 😉


Groetjes,

Roel

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

@roeller Op dit nummer kan ik zelf helaas niets vinden, maar ik zet je vraag even uit. Wil je voor mij ook nog de adresgegevens vermelden in je Community profiel? Dan kan ik deze gegevens toevoegen en komen we erop terug 🙂

roeller
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste @Cecilia,

 

Postcode en huisnummer staat nu in mijn profiel.

Vreemd dat je het nummer niet kunt vinden. Ik zit nu met het nummer te internetten!

 

Ik hoor graag van je,

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Super! Ik heb de kaart nu wel kunnen vinden. Ze staan onder je reguliere klantnummer vermeld als extra kaarten. Als laatste melding lees ik dat er een nieuwe simkaart zou worden verstuurd. Heb je deze ook al ontvangen en kunnen testen?

roeller
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Cecilia , ik heb de sim kaart ontvangen, maar ik kan deze niet activeren. Hij werkt dus ook niet. Er zat een brief bij dat je de simkaart moet activeren en daarvoor moet inloggen, je zou dan de sim kaart zien staan, maar de sim kaart staat daar niet bij.

 

Roel

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @roeller 

Duidelijk! Ik zag dit toevallig in de notities staan dus wilde dit nog even bij je controleren, zodat ik alles in zijn volledigheid kon doorzetten als escalatie. Ik heb inmiddels een reactie terug ontvangen. Deze deel ik graag met je: 

Wat het sms’en en eventueel bellen via de multisim betreft, dat is functionaliteit die wij niet ondersteunen. De multisim is destijds geïntroduceerd als data simkaart. Bellen en sms’en is inderdaad mogelijk (geweest) via multi sim, maar dat is nooit onze intentie geweest. Wanneer dit niet meer werkt kunnen we klanten helaas niet ondersteunen dit weer werkend te krijgen. Aan deze multisim zijn na oktober 2020 geen wijzigingen gemaakt, en er is geen blokkade oid actief

Verder heb ik ook aangegeven dat je een nieuwe simkaart had ontvangen n.a.v. het contact op 13 april met mijn collega, maar dat je deze zelf niet kon activeren in My Vodafone. Mijn collega kan de betreffende simkaart voor je activeren. Klopt het dat het smartcardnummer eindigt op 7250? Ik hoor het graag van je! Dan zorg ik dat deze wordt geactiveerd door mijn collega. Wie weet dat dit het probleem bij jou oplost, maar die garantie kan ik je niet geven op basis van bovenstaande. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic