Kobus op 113A

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geblokkeerd tegoed prepaid

Sinds 19 maart is het niet meer nodig om ieder jaar op te waarderen om je tegoed te houden.
Wel voorwaarde om min. 1x per 6 maanden een betaald gesprek te voeren.
Gisteren 15 juni bericht gehad dat mijn tegoed is geblokkeerd omdat ik geen betaald gesprek zou hebben gevoerd in het laatste half jaar.
Als ik probeer te bellen krijg ik bericht dat mijn tegoed is geblokkeerd omdat ik niet heb opgewaardeerd.
Volop verwarring dus bij Vodafone.
Nu heb ik toevallig nog op 20 januari (44 sec) en op 17 februari (24 sec) betaalde gesprekken gevoerd.
Volgens mijn kalender is dit minder dan 6 maanden geleden!
Het betreft prepaid nummer *moderator edit: 06-nummer verwijderd*

Graag uw reactie.

MVG Geert
18 Reacties 18
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Kobus op 113A
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit is een vraag die op deze Community niet beantwoord kan worden. Hier helpen klanten elkaar waar mogelijk is en dit is echt een administratieve vraag die je het beste kan stellen via My Vodafone en dan met de chat button. Daar zitten mensen van Vodafone die het voor je kunnen terug zien. Bellen met de klantenservice kan natuurlijk ook maar een chat gaat makkelijker.

Fijn weekend en mocht je nog andere vragen hebben, stel ze hier gerust.
Anonymous
Niet van toepassing
Even een kleine update Energieboy Kobus op 113A
De nieuwe regels betreft prepaid zijn in gegaan op 19 maart 2018.
Alles wat daarvoor is gebeld etc, geld niet. Pas als je vanaf dat moment gebeld hebt etc. Gelden de nieuwe voorwaarden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Kobus op 113A is het inmiddels helder en weet je waar het aan ligt?

Mocht het antwoord hier zijn gegeven het juiste antwoord zijn, laat het weten via Best Antwoord.
Je hebt er andere Community klanten ook mee, bedankt!
Kobus op 113A
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Energieboy en Steven,

Het antwoord is wel helder maar blijft voor mij wel onredelijk.
Ten eerste is er nergens gecommuniceerd dat de telling van de gesprekken op 19 maart opnieuw in zou gaan.
Ik heb 2x een half uur op de Vodafone site gezocht maar heb hier niets over kunnen vinden, sterker nog, hier worden de oude regels nog steeds vermeld, nml. dat het tegoed na een jaar vervalt.
'k Moet zeggen, geweldige communicatie van Vodafone.
Ten tweede vind ik het een zeer ongebruikelijke regel. Stel dat mijn tegoed op 20 maart was afgelopen en ik had één dag niet gebeld, dan was mijn tegoed dus óók geblokkeerd?

Voor mij genoeg redenen om maar eens om te zien naar een andere provider. Zal wel niet veel beter zijn maar het lucht wel op.

MVG Geert
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Kobus op 113A ,
Erg vervelend dat je dit zo moet ervaren. Ik kan er op dit moment helemaal niets over zeggen dan dat ik op dit moment weet. Was nog geen klant bij Vodafone om te weten of er ergens online iets heeft gestaan of niet. Ik begrijp je verhaal volkomen en als jij zegt dat het niet goed is gecommuniceerd dan wil ik dit best aannemen maar kan daar dus niets zinnigs over melden.

Heel erg jammer dat je door dit gaat overwegen om dan naar een andere provider te stappen. Je bent waarschijnlijk verder wel tevreden met Vodafone en waarom zou je dan weer geld gaan uitgeven voor een nieuwe Sim-kaart? Misschien dat je je klacht nog eens kan indienen bij Vodafone, je weet nooit of het helpt?

Succes in ieder geval en ik zou het toch eens proberen 🙂
Zeker als jij denkt in je recht te staan en overtuigd bent van niet voldoende informatie van Vodafone.
Anonymous
Niet van toepassing
Er is op dat moment een sms uit gegaan naar iedere prepaid klant met informatie hierover, dat vanaf die datum de nieuwe voorwaarden gelden en in gaan.

Bij prepaid en Opwaarderen staat dan ook duidelijk dat vanaf dan de nieuwe regels gelden en in gaan. Dit betekent dan ook vanaf dat moment er wanneer gebeld had moeten zijn etc.

Er staat dan ook letterlijk en ook in de sms: Vanaf 19 maart 2018 blijven je tegoed en nummer onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt.

Je geeft aan dat je het niet zo leest. Dat kan en dat respecteer ik ook. Echter zoals Energieboy al aangeeft kunnen wij vanuit hier niet in de systemen. Dit is omdat het forum bedoelt is voor klanten met vragen die beantwoord worden door andere klanten.
Ik raad je aan om dit dan ook aan te kaarten bij de klantenservice Kobus op 113A
Kobus op 113A
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Steven,

Dat staat er inderdaad, maar wanneer is die 6 maanden na 19 maart dan?

Groeten,

Geert
Anonymous
Niet van toepassing
Er staat vanaf 19 maart Kobus op 113A
Waardoor naar mijn mening (althans zo lees ik het) je vanaf dat moment de nieuwe voorwaarden in gaan. Vanaf dat moment dien je dan ook een keer gebeld te hebben etc.
Kobus op 113A
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dus jij leest het zo dat er een nieuwe regeling is die zegt dat je in 6 maanden min. 1x moet bellen en dat je dan toch na 3 maanden niet bellen wordt geblokkeerd?
'k Zie de logica nog steeds niet.

Groeten,
Geert
Anonymous
Niet van toepassing
Vanaf dat moment moet je het toestel 1x gebruikt hebben betreft het vervallen van tegoed etc.
Kobus op 113A
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, binnen 6 maanden!

Groeten,
Geert
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Als ik heel eerlijk moet zijn lees ik: Vanaf 19 maart 2018 blijven je tegoed en nummer onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt

Dus vanaf 19 maart 2018 blijft alles onbeperkt geldig en moet je NA 19 maart 2018 je tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruiken. Pas na 19 maart 2018, lees ik hieruit. Heb zelf geen sms ontvangen, was toen nog geen prepaid klant bij Vodafone, daar kan ik dus niets over melden. Als die er echt uit is gegaan dan is het wel duidelijk dat de nieuwe regels gelden vanaf 19 maart 2018.

Als deze er niet uit is gegaan, wat ik me niet kan voorstellen want je moet je klanten toch informeren, dan ben ik het er mee eens dat de tekst een beetje anders geschreven had mogen zijn en dat ook hier zou moeten staan dat alle voorwaarden van vóór 19 maart 2018 niet meer geldig zijn. Dat stukje mis ik hier wel eigenlijk (sms of niet). Maar dat doet niets af aan de sms die verzonden is met informatie, zoals Nevets86 zegt en hij is toch werkzaam bij Vodafone, mag er vanuit gaan dat hij het zeker weet 🙂

Neem toch contact op met de klantenservice, misschien helpt het?!?
Kobus op 113A
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Eindelijk iemand (Energieboy) die begrijpt hoe het zit.
Nieuwe regels per 19 maart, min. 1x moeten bellen binnen een half jaar.
Dus kun je nooit eerder dan 19 september worden geblokkeerd!

Die nieuwe regels die Vodafone heeft opgesteld zijn prachtig (en dat méén ik echt) voor nieuwe contracten maar ze hebben blijkbaar niet goed nagedacht hoe het met lopende contracten gaat.

Hopelijk gaat Vodafone-collega Nevets86 dit nu ook inzien.
'k Moet maandag toch maar even contact opnemen met de klantenservice.
Kijken of die net zo goed hun eigen regels kunnen lezen als Energieboy.

MVG Geert
Kobus op 113A
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zoals gezegd deze week contact opgenomen met de klantenservice.
DE CHAOS IS NU HELEMAAL COMPLEET!
Eerste keer bellen met een aardige medewerker leidde meteen tot een overleg tussen de medewerker en haar supervisor. Ze kwam al snel terug met de mededeling dat ik nu weer kon bellen.
Voor de zekerheid (kon natuurlijk niet geloven dat het zo snel zou gaan) nog even gevraagd of het tegoed nu was gedeblokkeerd, dit werd bevestigd met de mededeling dat ze het tegoed hadden opgewaardeerd met 1 cent en dat ik nu dus weer kon bellen. Dus direct even uitproberen. Helaas, nog steeds "uw tegoed is geblokkeerd".
Dus maar weer de klantenservice bellen, nu natuurlijk een andere medewerker aan de lijn. Hele verhaal opnieuw uitgelegd.
Ik moest maar even mijn toestel uit- en inschakelen, dan zou het wel goed zijn.
Dit dus ook gedaan en opnieuw uitproberen. Je raad het al, nog steeds "uw tegoed enz. ".
Dus voor de derde keer de klantenservice bellen, nu de derde medewerker, alles weer opnieuw uitleggen, ook dat dit het derde gesprek is en dat in het eerste gesprek was toegezegd dat mijn tegoed niet meer geblokkeerd zou zijn.
Deze medewerker driftig op zoek in de systemen en beweert dan glashard dat er in de systemen (inhoudelijk) niets vermeld is over mijn eerdere contacten van die dag. En daarom kon ze niets meer voor mij doen dan mij te wijzen op de mogelijkheid van het indienen van een klacht.
Ik zou dit natuurlijk kunnen doen als ik nog enig vertrouwen zou hebben dat er bij Vodafone nog medewerkers rondlopen die inzicht hebben in hun systemen en die de moeite willen nemen zich in een klacht van een klant te verdiepen.
Helaas.
Rest mij niets anders dan mijn tegoed nog één keer op te waarderen met de allerlaagste waarde, dan m'n tegoed op te maken en dan (met vreugde) afscheid te nemen van Vodafone.

Met dank voor de reacties van Energieboy en Nevets86

Groeten,
Geert
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Kobus op 113A
Wat vervelend zeg, het is weer een verhaal.
Misschien zou je het eens kunnen proberen via Twitter of Facebook. Even een privé berichtje sturen, die mensen kunnen wat meer de tijd nemen en dieper ingaan om te zien wat er nu mis is.

Mijn ervaring via die weg is zeer positief, beter dan de klantenservice. Sorry mensen van vodafonr, dat ik dit zo zeg, maar dit is mijn ervaring. Zal je zien dat ze het daar nu voor jou ook niet kunnen vinden, maar het is het proberen waard.

Toch een goed weekend gewenst, het is mooi weer ?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Via onze community kunnen we dit helaas niet verder nakijken. Hiervoor zouden we namelijk je gegevens nodig hebben. Dit topic zal binnenkort worden gesloten omdat we je hier niet kunnen helpen en het tevens niet aan de huisregels voldoet.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Zoals eerder aangekondigd, topic bij deze gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic