fifagek

Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Gebeld worden door privé nummer, vervolgens wordt opgehangen

Om te beginnen weet ik niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag, maar gezien de andere pagina's leek het mij van wel.
Mocht ik het toch fout hebben, dan lees ik het graag.
 
Ik zit met het volgende probleem.
Sinds 1 week exact (vorige week donderdag voor het eerst) wordt ik 1x per (werk)dag gebeld door een privé nummer. Vervolgens neem ik op maar het enige wat ik aan de andere kant hoor is óf achtergrondgeluiden met kort daarop gevolgd gelach waarna er wordt opgehangen. Óf ik hoor helemaal niets en net nadat ik opgenomen heb wordt de verbinding verbroken.
Ik heb dit telefoontje 2 dagen (te weten vorige week donderdag en vrijdag) opgenomen, vervolgens werd ik het weekend niet gebeld en heb ik de afgelopen 3 dagen het geluid van mijn telefoon uitgezet omdat ik aan het werk was, en ik bang was dat ze tijdens vergaderingen e.d. gingen bellen. Ook ma, di en woe (die 3 dagen dus) ben ik 1x per dag gebeld door een privé nummer. Ik had ook de hoop dat de lol er vanaf zou gaan als ik 3 dagen op rij niet zou opnemen, maar niets is minder waar. Zojuist ben ik weer gebeld, en werd er direct opgehangen. Omdat het een privé-nummer is kun je in ieder geval niet terugbellen om te melden dat je hier niet van gediend bent.
Daarnaast weet je ook niet wie je iedere dag 'lastigvalt' zoals het na 1 week wel begint te voelen.
 
Is hier iets aan te doen behalve drastische maatregelen als direct een nieuw telefoonnummer wat je dan weer aan al je contactpersonen moet gaan doorgeven terwijl je je oude gewend bent en er dus min of meer aan gehecht bent??? Ik begin het namelijk een beetje beu te worden.....
5 Reacties 5
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey fifagek,

Super vervelend dat iemand je continu lastig valt zeg! Waar mensen hun lol uit halen is ongelooflijk.

Je kunt de overlast melden op de volgende pagina: Telefonische overlast melden

Daarop staat precies uitgelegd wat je kunt doen zodat wij ervoor kunnen zorgen dat het stopt 🙂

Succes hiermee!

fifagek
topicstarter
Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hey Arina,
 
Kunnen jullie privé nummers ook achterhalen, want dat is wat ik moet invullen bij 'nummer' omdat er telkens privé gebeld wordt. Dit is natuurlijk met voorbedachte rade omdat men weet dat ze dan (mogelijk) niet te achterhalen zijn.
Daarnaast had ik nog een vraag over dat veld. De data (datums dus in dit geval, niet de internetdata) weet ik zo wel uit mijn hoofd. Het tijdstip wordt echter een ander verhaal. Kan dat ook ongeveer zijn?? Ik weet namelijk niet of het de eerste keer vorige week om 16.00u plaats vond, om 16.30u of een van de 29 minuten daartussen in. Als precies beter is dan kan ik dat natuurlijk wel in mijn telefoon terugvinden, maar die heb ik nu niet bij de hand.
Dan zou ik het formulier vanavond moeten invullen..........
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi fifagek,

Dat maakt inderdaad niet uit. Het nummer is geen verplicht veld. De datum en tijdstip is wel belangrijk. De afdeling die dit zal onderzoeken kan het nummer op basis van die gegevens achterhalen. Er moet wel een aantal keer contact geweest zijn. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit ook het geval is, dus ik ga ervan uit dat het goed komt.

Je hoeft niet het exacte tijdstip te vermelden; dit mag best een beetje afwijken. Het is echter wel makkelijker als dit zo min mogelijk afwijkt. Als je dit nog even na kan kijken, graag! 😉

Lien1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Ik heb precies ditzelfde probleem, al geruime tijd! Ik word 2, soms 3 x gebeld door een privé nummer en voor ik op kan nemen is er al op gehangen. Altijd een keer rond de middag (ca. 12:30 uur), dan nog een keer eind van de middag (ca. 17:30) en soms nog een keer 's avonds (ca. 20:30). De tijden variëren wel iets.

Echter krijg ik als ik het wil melden als telefonische overlast op de vodafone site te zien dat deze pagina niet in gebruik is, ik kan het dus nergens melden 😞
Ik zou graag willen dat Vodafone uitzoekt wie dit nummer is en het zo mogelijk geheel blokkeert of andere maatregelen neemt.

Vandaag werd ik overigens gebeld door een ander nummer, ook kort en daarna opgehangen: *knip*.
Mogelijk proberen ze het nu met een zichtbaar nummer of het is een ander geval.

Alvast bedankt!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey iedereen,

De link is veranderd toen onze website een nieuwe layout had gekregen. De nieuwe link is als volgt: https://www.vodafone.nl/support/algemeen/betaalde-diensten-en-telefonische-overlast/

Ik raad je aan het overlast dan ook via die weg te melden. Het nummer dat je noemde heb ik even uit je post verwijderd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic