Jurrytl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gebeld door verschillende Duitse nummers

Dit probleem heb ik eerder op dit forum gezien. Sinds mijn vakantie in Turkije word ik meerdere keren per dag door verschillende Duitse nummers gebeld. Het begint behoorlijk irritant te worden. Uiteraard neem ik niet op en blokkeer ik de nummers, maar dit helpt weinig omdat de oproepen gewoon doorgaan via andere Duitse nummers. Weet iemand wat de oorzaak hiervan is en wat ik kan doen om ervan af te komen?

4 Reacties 4
xJBx

Gedreven Raadgever
  • 138Posts
  • 8Oplossingen
  • 43Likes

Wat hier de oorzaak van is kan verschillende dingen zijn en zal moeilijk te achterhalen zijn.

Wat je kan doen is blijven blokkeren natuurlijk, hopen dat ze het op gaan geven. Je kan ook proberen om heel Duitsland in één keer te blokkeren door +49* toe te voegen in je blokkeerlijst.

Weet niet wat voor telefoon je hebt, maar Samsung heeft ook nog een optie Beller-id en antispambeveiliging. Ik weet niet hoe dit zit bij andere merken, maar misschien hebben zij ook zo iets.

Als laatste redmiddel kan je altijd nog een nieuw nummer aanvragen, maar dat wil natuurlijk niemand vooral als je die al jaren hebt. 

Ossy90

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey,

Ik ben net terug van mijn vakantie uit turkije en raad eens ! Heb precies het zelfde probleem. Word er helemaal gek van. Ik heb paar nummers waarmee ik ben gebeld opgeslagen om te kijken of die nummers een whatsapp hebben, en dat hebben ze. Vreemd is dat de nummers van een echt persoon is.  Nummer die ik gisteren appte was van een kind ik vroeg aan hem wrm die mij had gebeld maar die wist helemaal van niks. Ik hoop dat Vodafone met een oplossing kan komen. Ben niet van plan om mijn nummer die ik al 17 jaar heb te veranderen 

Jurrytl
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie. Heel vaag hè. En vreemd die link met Turkije. Vraag me echt af hoe dit gekomen is. Voor zover ik weet, heb ik nergens mijn nummer achterlaten. Hoogstens bij de eigenaar van ons hotel in Kemer. Mijn vrouw heeft overigens geen last van deze belterreur. Ander nummer aanvragen, is ook bij mij geen optie. Heb het al jaren.

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 138Posts
  • 8Oplossingen
  • 43Likes

Dit soort mensen (oplichters) die je proberen te bellen, gebruiken niet hun eigen telefoonnummer. Zij gebruiken telefoonnummers van andere, doormiddel van spoofing. Ze gebruiken dan willekeurige nummers maar het kan ook van bijvoorbeeld van je bank zijn om informatie te achterhalen. Er valt hier eigenlijk niks tegen te doen, dan elke keer de nummers te blokkeren. 

Wat je zo i zo kan doen is Beller-id en antispambeveiliging aanzetten op je telefoon als die dat heeft. Je kan ook proberen om een app te downloaden spam telefoons blokkeert.

Voor ongewenste(spam) sms gebruik ik zelf een app van Google genaamd Google Berichten, deze werkt zover perfect.

Zij hebben ook een een app genaamd Telefoon van Google. Ik heb deze nog niet geprobeerd, maar als die net ze werkt als de sms versie dan is het het proberen waard.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic