Kakatoe

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gebeld door verdacht nummer

Gisteren werd ik tot 2x toe op mijn vaste telefoon van Ziggo gebeld met mijn mobielnr. aangevuld met 2x0. Uitteraard niet opgenomen want mijn mobiele telefoon was niet de beller. Heeft iemand anders ook zoiets meegemaakt? Hoe kom ik er achter wat er mee aan de hand is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Dit kan te maken hebben met spoofing. Dat je gegevens ergens zijn uitgelekt en dat ze op die manier proberen jezelf te bellen zodat ze denken dat de persoon thuis wel op zal nemen. Kan he, hoeft niet! Maar gezien dit laatste bericht bij NU.nl kan ik me wel voorstellen dat er veel mensen binnenkort gebeld worden door spoofing en phishing. Kijk het even aan maar daar is eigenlijk niet veel aan te doen. 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Dit kan te maken hebben met spoofing. Dat je gegevens ergens zijn uitgelekt en dat ze op die manier proberen jezelf te bellen zodat ze denken dat de persoon thuis wel op zal nemen. Kan he, hoeft niet! Maar gezien dit laatste bericht bij NU.nl kan ik me wel voorstellen dat er veel mensen binnenkort gebeld worden door spoofing en phishing. Kijk het even aan maar daar is eigenlijk niet veel aan te doen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic