Testus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Garantie overdraagbaar?

Hi iedereen, vraagje, ik heb gisterochtend een gebruikte iPhone 12 Pro aangeschaft op Marktplaats, de iPhone is oorspronkelijk in Augustus 2021 i.c.m. een Vodafone abonnement van 1 jaar aangeschaft door de vorige eigenaar. Ik heb de contract en aankoopfactuur etc. meegekregen van de vorige eigenaar voor de garantie voor de zekerheid, gelukkig ook maar, want gisteren was alles oké. Tot vanochtend, de iPhone raakte verhit door normaal gebruik ( YouTube video's in 1080P bekijken, Facebooken etc. ), met verhit, bedoel ik ook echt heet. Toestel daarna even weg gezet om af te koelen en de ene keer wordt hij weer heet en de andere keer niet. Dus vandaag maar contact gehad met Vodafone via de chat op de site, en volgens de medewerker en de wet is de wettelijke garantie overdraagbaar, omdat het geregistreerd is op het toestel en niet op naam. Goed, uiteindelijk vanmiddag naar een Vodafone service punt gegaan, meteen na aan te geven dat ik de 2e eigenaar ben en de toestel net iets ouder is dan een jaartje werd ik geweigerd verder geholpen te worden, omdat de persoon die het contract heeft ondertekend de garantieclaim moet indienen, maar ik ben de huidige eigenaar??

 

Wat is jullie mening? Ik heb geen zin om weer een rot stuk van +- totaal 100KM te reizen om met de vorige eigenaar de garantieclaim in te dienen. Misschien bij een andere Vodafone service punt proberen?

 

Thanks!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3482Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @Testus 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Laat ik eerst beginnen te melden dat ik niet werkzaam ben bij Vodafone maar wil je wel alvast voorzien van informatie. Wat de medewerker via de chat je heeft laten weten, klopt! Een garantie is gewoon overdraagbaar naar een nieuwe eigenaar, als je maar de originele aankoopbewijs hebt. Het ligt eraan wat er aan de hand is met het toestel, maar normaal gezien heb je via Vodafone 2 jaar garantie en of het  binnen de fabrieksgarantie valt moet bekeken worden en dan kan men pas oordelen of Vodafone deze onder garantie maakt. Ik kan hier een heel lang verhaal vertellen maar je kan ook deze topic lezen. Daarin staat eigenlijk een beetje hetzelfde wat jij schrijft. 

Na het weekend zijn er weer medewerkers van Vodafone online voor meer informatie. Ik hoop dat je een klein beetje op weg bent geholpen. Ik weet ook niet waarom ze je dit vertellen in de winkel. Of het moet om een extra verzekering gaan, dan kan ik het me wel voorstellen. Maar om normale fabrieksgarantie te krijgen is een aankoopbon volgens mij voldoende zijn. Wacht nog even op iemand van Vodafone. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3482Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @Testus 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Laat ik eerst beginnen te melden dat ik niet werkzaam ben bij Vodafone maar wil je wel alvast voorzien van informatie. Wat de medewerker via de chat je heeft laten weten, klopt! Een garantie is gewoon overdraagbaar naar een nieuwe eigenaar, als je maar de originele aankoopbewijs hebt. Het ligt eraan wat er aan de hand is met het toestel, maar normaal gezien heb je via Vodafone 2 jaar garantie en of het  binnen de fabrieksgarantie valt moet bekeken worden en dan kan men pas oordelen of Vodafone deze onder garantie maakt. Ik kan hier een heel lang verhaal vertellen maar je kan ook deze topic lezen. Daarin staat eigenlijk een beetje hetzelfde wat jij schrijft. 

Na het weekend zijn er weer medewerkers van Vodafone online voor meer informatie. Ik hoop dat je een klein beetje op weg bent geholpen. Ik weet ook niet waarom ze je dit vertellen in de winkel. Of het moet om een extra verzekering gaan, dan kan ik het me wel voorstellen. Maar om normale fabrieksgarantie te krijgen is een aankoopbon volgens mij voldoende zijn. Wacht nog even op iemand van Vodafone. 

Testus
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Energieboy,

 

Bedankt voor je erg snelle, korte en informerende reactie, ik ga zeker de topic zo even lezen, kon zelf geen vergelijkbare topic vinden namelijk. Ja ik vond het ook vreemd, maar daarom ook dat ik het even hier navraag. Aankoopfactuur etc. allemaal meegekregen van de vorige eigenaar. Zover Apple het heeft beoordeeld zou het onder hun fabrieksgarantie zeker weten vallen als het binnen 12 maanden was, en zij verwezen me door naar Vodafone omdat het nu 14 maanden is en het gewoon een hardware/software fout is zonder opzet. Ik ga zeker morgen even bellen.

 

Alsnog enorm bedankt!

 

Bewerking; Telefoon is helemaal niet bekeken door Vodafone, zat nog in de doosje in mijn tas, werd al geweigerd bij het uitleggen dat ik de 2e eigenaar ben en het toestel iets ouder dan een jaar is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic