Andrea2014

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Garantie iPhone 4S

Inmiddels heb ik bijna 2 jaar mijn iPhone toestel bij de Vodafone telefonisch aangeschaft.
De pakbon en factuur heb ik goed bewaard dus dat is geen enkel probleem.
Sinds een dikke week werkt mijn aan/uit knop niet meer. Deze lijkt te zijn vastgelopen.
Dit schijnt wel vaker een probleem te zijn die zomaar opeens ontstaat.

Na een en ander gelezen te hebben over dit probleem, en op de Vodafone site, schept mijn verbazing dat er nogal wat onduidelijkheid is over de garantietermijn en de service vanuit Vodafone. Een klant schrijft dat hij na het inleveren van het toestel binnen de twee jarige termijn alsnog een hoge rekening diende te betalen zonder dat er sprake was van valschade of waterschade.

Zelf heb ik op advies van een medewerker van Vodafone contact opgenomen met Dynafix die de reparatie uitvoert. Zij gaven aan dat het niet per definitie zo is dat er garantie zit op het toestel als er zich binnen twee jaar een probleem voordoet. De medewerker die ik sprak vertelde mij dat dat afhankelijk is van waar Vodafone het toestel heeft gekocht. Met een aantal gegevens (IMEI en serienummer) die ik per mail aan hen heb vestrekt, konden zij uitzoeken of mijn toestel garantie heeft.

In een mailreactie terug ontving ik het antwoord dat mijn toestel uit Duitsland komt en dat ik daarom geen garantie zou hebben.

Bovenstaande feiten roepen bij mij daarom een aantal vragen op:

1. Waarom kan ik geen duidelijke informatie verkrijgen over de garantie van mijn toestel? Waar kan ik van op aan?
2. Wat heb ik als consument te maken met waar Vodafone haar toestellen koopt. Ik heb mijn toestel gewoon in Nederland aangeschaft. Desondanks heeft volgens het consumentenrecht iedere Europeaan recht op een garantie van 2 jaar.
3. Hoe kan ik voorkomen dat ik alsnog een dure rekening ontvang als Dynafix zegt dat het buiten de garantietermijn valt en een medewerker in de winkel zegt dat ik binnen de garantietermijn van twee jaar mijn toestel kan inleveren en kosteloos kan worden gerepareerd.

Kortom: Zijn er anderen met hetzelfde probleem? Wat is het advies? Wellicht handig om hierin ook als Vodafone duidelijkheid in te verschaffen en dat met Dynafix af te stemmen.


2 Reacties 2
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Andrea, ik denk dat het inderdaad onze taak is om hierin duidelijkheid te verschaffen. Garantie is echter, zoals je gemerkt hebt, weliswaar een universeel fenomeen, maar wel van diverse factoren afhankelijk.

Dan moet je denken aan inderdaad de leeftijd van het toestel, waar het gekocht is, wat de oorzaak van het defect is, etcetera. Totdat het toestel onderzocht is kun je nooit met zekerheid zeggen of er nu wel of geen kostenloze reparatie zal komen.

Het is daarom het beste contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan via Facebook, twitter, telefonisch of via chat. Over het algemeen is garantie iets dat per geval bekeken moet worden, vandaar dat contact met je gegevens het meest praktisch is 🙂
Andrea2014
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,

Bedankt voor je reactie. Het is echter zo dat ik contact heb gehad met de klantenservice en die heeft mij doorverwezen naar Dynafix. Het verhaal over de uitzonderingen op garantie begrijp ik gelet op waterschade en valschade, maar alle overige uitzonderingen die jullie aandragen zijn naar mijn mening niet reëel. Denk aan aanschaf van vodafone in Duitsland. En 2 jaar lijkt me gewoon 2 jaar.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic