silque

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy s3 aan/uit knop extreem gevoelig

Hoi,
Ik heb nu ruim een jaar de Samsung Galaxy S3, altijd erg tevreden tot vanmiddag. Ik haalde de telefoon uit mn broekzak en hij was ineens uit, bij het aanzetten bleek dat de aan/uit knop aan de zijkant ineens super gevoelig was! Zo gevoelig dat het wel een touchscreen lijkt, als ik met een vinger in de buurt van de knop kom wordt hij al geactiveerd.
Dit gebeurt dus ook terwijl hij in mn broekzak zit, hij schakelt heel de tijd vanzelf aan en uit wat heel irritant is en eigenlijk onwerkbaar. Hoe het komt weet ik niet, want er is helemaal niets mee gebeurd.

Na wat zoeken blijkt dit een 'bekend' probleem te zijn bij Samsung, veel gebruikers (voornamelijk in de VS) hebben ditzelfde probleem en kunnen het repareren onder de garantie.
Probleem is echter dat ik mijn telefoon vlak na aankoop heb laten vallen met een gebroken scherm tot gevolg. Alles werkte hierna prima (al meer dan een jaar) en het probleem van de knop heeft dus niets te maken met de valschade, toch ben ik bang dat ze gaan zeggen dat de knop kapot is omdat hij is gevallen. Wat kan ik nu het beste doen? Ik zou het zonde vinden om de telefoon wekenlang kwijt te zijn en vervolgens te horen dat het niet onder de garantie valt .
Kortom: ik ben bang dat ze de valschade gaan misbruiken om mijn telefoon niet kosteloos te repareren.

8 Reacties 8
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Ik zelf heb nog niet eerder van dit probleem gehoord, wel raar dat je knop zo gevoelig is, blijkbaar zit er iets in het mechanisme fout. Als je telefoon op en punt is gevallen kan dit inderdaad misschien toch wel problemen aanleveren bij de vergrendelknop de 4 hoeken bij en toestel zijn enorm gevoelig (behalve onze old school Nokia's) dan heeft het te maken met de kabels die worden gestuurd naar de knop.

Wat gebeurd er als je er langzaam overheen wrijft? Voel je ook dat de knop erg los zit? Zo ja, zou je dit dan even kunnen doorgeven.

Ik hoor nog graag van je!
silque
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, ik heb het toetsel al opgengemaakt en gecontroleerd. Met de knop is niets mis, ik vermoed dat het een fout op het moederbord is wat normaal gesproken onder de garantie valt.

Zoals gezegd is het vallen al een jaar geleden, dat staat hier los van. Bovendien is de telefoon aan de linkerkant gevallen en zit de knop rechts.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @silque ,

je weet dat als je de telefoon open maakt, je sowieso de garantie verliest?


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Maak je toestel niet zelf open! Alleen als je hier wel wat van weet of laat dit doen door en expert hierin. Anders zou er misschien schade aan het toestel kunnen ontstaan.
silque
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt, maar zoals eerder aangehaald is mijn garantie sowieso al verloren doordat er een barst in het scherm zit.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat is inderdaad waar maar je kon dit wel laten maken (kost natuurlijk wat).
silque
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
maar dat kan nu nog steeds.... ik hoef ook geen uitleg over normen en waarden. Ik ben benieuwd wie er nog meer ervaring heeft met dit probleem en een mogelijke oorzaak weet te benoemen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @silque ,

Het is geen uitleg over normen en waarden. Maar over regelgeving. Maar dat terzijde.
Maar als je zelf aan de knutsel wil:
youtube link
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic