Hallo allemaal! Op een ander deel van dit forum heb ik al een eindje de ontwikkelingen gevolgd i.v.m. de Galaxy S3 mini. Ik had ook problemen met het bereikbaar zijn, verzenden sms en bellen. Ik heb deze telefoon twee maal opgestuurd naar Samsung. Telkens werd er enkel de laatste update geïnstalleerd.
Dit hielp natuurlijk niet. De eerste dag werkt het, en de volgende dag had ik opnieuw problemen met het bereikbaar zijn.
Volgens mij heb ik de oplossing gevonden voor dit probleem. Ik heb m'n telefoon gedowngradet van 4.3 naar 4.1.1. Het is nu ondertussen al 5 dagen geleden en nog altijd geen problemen. Er zal waarschijnlijk een fout in de versie 4.3 gezeten hebben waardoor er verbindingsproblemen waren.
De link met uitleg over het downgraden vind je hier:
http://wccftech.com/guide-to-downgrade-firmware-on-samsung-galaxy-devices/ Het gaat vlot en werkte snel voor mij. Het enige dat een half uurtje duurt, is de firmware downloaden.
Hierbij richt ik me ook naar de moderators van deze thread om zo andere mensen te helpen met hetzelfde probleem. Ik vind het al erg genoeg dat een gsm die je koopt voor (toen) 350 euro niet werkt. En dan ook nog dat er tot nu toe volgens mij geen andere oplossing voorhanden is.
Ik zit zelf niet bij vodafone, maar ik wil gewoon alle anderen helpen.
Hopelijk lukt dit bij jullie!