Hallo allemaal,
Sinds 25-4 zien we op het forum ineens diverse vragen over verschillende types samsung telefoons die ineens rebooten (vanzelf opnieuw opstarten) of hun netwerk verliezen. Erg lastig natuurlijk.
Om iedereen daar zo snel en zo goed mogelijk mee te helpen ga ik die klachten verzamelen in één topic zodat we kunnen bekijken of er ergens iets mis is. Het kan dus dat je topic wordt samengevoegd in dit topic.
Wat als eerste te doenUiteraard hebben we al enige navraag gedaan. Er zijn een aantal dingen die verstandig zijn om te doen:
- Check of je de problemen pas sinds 25-4 merkt
- Check of je toestel helemaal up-to-date is.
- Check of je het probleem overal en altijd merkt of op een specifieke plek.
- Check of het probleem blijft voortduren als je de optie "cellbroadcasting" uit zet
- Check of je toestel op alleen GSM (2G) instellen helpt
Deze stappen kun je als volgt doorlopen:
- Wat het punt zegt 🙂
- Verbind je toestel met Samsung Kies. Is er een update? Dan download en installeer die. Is het probleem opgelost, dan ben je klaar met de stappen.
- Merk je dit probleem maar op één specifieke plek? Dan neem even contact op met de klantenservice. Mogelijk is er sprake van een probleem met de mast op die postcode. Met het opnemen van contact ben je weer klaar.
- Merk je het overal? Dan zet je als volgt de optie cell-broadcasting uit:
- Startscherm.
- Druk op Berichten.
- Druk op de menu-toets.
- Druk op Instellingen.
- Scroll naar beneden.
- Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
- Keer terug naar het Startscherm.
- Zet de Samsung uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
- Het toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven.
NB: dit kan per Galaxy toestel een klein beetje verschillen maar het gaat zo goed als hetzelfde.
- Zet je toestel op alleen GSM via instellingen > draadloos netwerk > mobiele netwerken > netwerkmodus
Zet deze op alleen GSM.
Ook deze optie kan weer enigszins verschillen per verschillend type Galaxy-toestel, maar het ziet er overal grotendeels hetzelfde uit.
Wat te doen als je toestel nog steeds opnieuw opstart na stap 1, 2&3In dat geval zou je ons erg helpen als je ons de resultaten van de checks bij stap 3&4 doorgeeft.
Dat kan via dit topic, of via Twitter, Facebook en de klantenservice.
Neem je contact met ons op anders dan via het forum, verwijs dan wel altijd naar dit topic. Dan weten we waarom je contact opneemt en wat je al getest hebt. En dat scheelt je weer tijd
🙂