Meivogeltje

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy Telefoon verliest netwerk

Ik heb sinds een kleine week de Samsung Galaxy S5 mini. Ook hier kwam ik er uiteindelijk achter dat ik niet bereikbaar was en ook zelf niet kon bellen. Een databundel heb ik niet. De vodafone shop heeft mij een nieuwe sim kaart gegeven om dit probleem op te lossen, omdat hij dacht dat hier het probleem in lag. Aangezien het probleem bekend was kon ik dit nu makkelijk troubleshooten.

Helaas had ik binnen korte tijd weer geen bereik meer, net als voor de vervanging. Het mooie is dat mijn dekkingsicoon gewoon volledig bereik aangeeft en aangeeft dat ik op Vodafone Nl zit. Een herstart van de telefoon zorgde er voor dat deze het weer even deed. Hoe lang was maar de vraag.

Dus zoeken op het www bracht mij een aantal oplossingen: De instellingen onder berichten stond al , zoals eerder in dit topic besproken is, juist. Uit mijn hoofd moest er iets op uit staan. Bij mij hielp het om de netwerkmodus op "alleen GSM" te zetten. Sindsdien geen probleem meer gehad. Volgens mij stond er hier ergens dat het overschakelen van GSM en weer terug zetten naar LTE/WCDMA/GSM ook voldoet, klopt dat??

De huidige instellingen houden bij mij in dat een aanschaf van een databundel in de toekomst geen of langzaam internet oplevert?

Ik heb ook de opties alleen wcdma, wcdma/gsm (automatisch verbinden) en dus LTE/ WCDMA/ GSM (automatisch verbinden).

Aan de andere kant was ik ook in de veornderstelling dat dit een tijdelijk probleem was wat eerder hier in het topic aangegeven wordt. Dit lijkt mij niet het geval als ik afgelopen week op een nieuwe telefoon hetzelfde probleem constateer. Het internet toonde deze problemen ook bij iphones.
12 Reacties 12
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Begrijp ik het goed dat jouw probleem betreft dat je niet bereikbaar bent? Of valt jouw toestel ook helemaal uit?
Meivogeltje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alleen niet bereikbaar, klopt. Toestel valt niet uit.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
In dat geval maak ik een apart topic voor je aan. Ik begrijp dat een nieuwe simkaart niets heeft opgelost?
Werkt de simkaart ook niet in een ander toestel?
Meivogeltje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de snelle reactie Astri.

Een apart topic lijkt mij overbodig, aangezien het probleem/de oplossing in het orginele topic in de 1ste post wordt benoemd. Die keuze is uiteraard niet aan mij. Ik wa sniet alleen niet bereikbaar, maar kon ook zelf niet bellen ook al had ik volledig dekking op het netwerk van vodafone NL. Een andere telefoon is niet meer te testen, echter heb ik zo'n 4 jaar de SIM kaart in een HTC desire gehad, zonder problemen. Deze sim kaart is sinds de komst van de S5 mini geknipt (micro sim) en vervolgens vervangen. Een andere telefoon met micro sim hebben wij niet.
Zoals ik aangaf lijkt het probleem verholpen te zijn door het uitvoeren van de 1ste post uit het andere topic(nu sinds gisteren met regelmaat gebeld om te horen of ik een kiestoon krijg). Ik zit echter nog wel met de aangegeven restvragen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Meivogeltje,

Fijn dat je sinds het omzetten van je netwerktype geen problemen meer hebt gehad!

Staat je netwerktype nu dus op GSM ingesteld? Normaal gesproken is de automatische stand (LTE/WCDMA/GSM automatisch verbinden) de beste optie. Je telefoon pakt dan automatisch het beste netwerk.

Wanneer je je telefoon op 'alleen GSM' hebt staan heb je de maximale snelheid van het GSM (GPRS/2G) netwerk. Dit is minder snel dan via WCDMA (UMTS) of het nog snellere LTE (4G) netwerk.

Je kunt wel nakijken of het probleem wordt veroorzaakt door een bepaald netwerk. Je kunt dan bijvoorbeeld eerst handmatig het GSM netwerk proberen, vervolgens het WCDMA netwerk en daarna het LTE netwerk. Mocht het echt aan één specifiek netwerk liggen dan is dit handig om te weten. Vermeld ook de postcode waar je dit ervaart.
Meivogeltje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
automatische stand (LTE/WCDMA/GSM geeft de problemen. Postcode onafhankelijk mijn inziens. Verschillende plekken in Roosendaal en Dordrecht geconstateerd. Volledige dekking, echter niet kunnen bellen of gebeld worden.
Mijn conclusie is dus juist dat ik geen 4g netwerk kan gebruiken als bovenstaande instelling zo staat? Lijkt mij toch niet de bedoeling om juist met een s5 mini dit niet te kunnen gebruiken( zonodig), anders had ik de HTC desire kunnen behouden.
Meivogeltje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Snelle test laat zien als ik de telefoon van GSM only op(LTE/WCDMA/GSM) automatisch zet geen netwerk meer beschikbaar heb en niet kan bellen. Dekkingsicoon geeft dan 2 strepen aan, echter geen provider. Als ik een nummer bel staat er: niet aangemeld bij netwerk. Overige opties geven wel dekking, echter 'GSM only' met zekerheid een constant werkende.
Meivogeltje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na het verzetten op (LTE/WCDMA/GSM) automatisch, de telefoon nogmaals herstart. In de laatste 2 uur 6 keer een oproep gestart en kreeg tot nu toe een gesprekstoon te horen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Meivogeltje,

Dus het lijkt nu weer te werken? Een herstart van je telefoon kan soms wonderen verrichten inderdaad :D.

Mocht je toch nog klachten hebben dan kun je je simkaart en/of telefoon wel nog laten testen in een van onze winkels.
Meivogeltje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het herstarten had tot op heden niet veel invloed. Bellen ging dan weer wel, echter voor hoelang was de vraag. Het enige verschil nu is dat de telefoon op GSM only stond, vervolgens op lte...automatisch en vervolgens, zonder dekking, de herstart.
Vanaf gisteren vele malen getest en het lijkt nu inderdaad goed te gaan.
Meivogeltje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, vandaag om 12:24 was ik weer niet bereikbaar. Terugzetten op GSM gaf weer netwerk. Hierna weer op LTE en ik kon nog steeds bellen. Praktijk wijst alleen uit dat dit niet constant is. Ligt dit nu aan de telefoon? aan het netwerk van Vodafone? of een combinatie? Ik wordt er een beetje moe van.:@
Meivogeltje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Samsung via de chat gesproken. Hier werd ik verwezen naar Vodafone.
Zojuist Vodafone gebeld en hier wist degene aan de lijn in volle overtuiging te melden dat dit komt omdat ik geen 4 g toegang heb via mijn telefoon. Dat moet apart afgenomen worden bij Vodafone? Het advies is dus om om 3g te zetten WCDMA/gsm (automatisch), zodat dit geen conflicten meer geeft. Mocht het zo zijn dat ik een 4g abbo neem, dan is de optie (LTE/WCDMA/GSM) automatisch ook geen probleem.
De verklaring waarom ik dan op onregelmatige tijden geen netwerk had kon helaas niet gegeven worden. Waarschijnlijk een conflict in terugspringen naar een instelling die ik wel mag gebruiken(alles anders dan 4G).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic