glennkoppes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S6 Edge van Nougat naar Marshmallow

Hoi allemaal,

Ik heb nu sinds ongeveer een week de Nougat 7.0 update.
Deze bevalt mij absoluut niet, dus wil ik graag mijn Galaxy S6 Edge downgrade naar Marshmallow 6.0.
Ik ben hier inmiddels al een dag mee bezig geweest om het voor elkaar te krijgen, echter is het nog niet gelukt.

Ik heb de stock firmware voor de S6 van vodafone gedownload en deze proberen te installeren via Odin.
Wanneer ik dit proces start geeft Odin aan dat het niet is gelukt.
Ook heb ik gelezen dat je via de ontwikkelaars opties OEM unlock enabled moet hebben maar deze optie is voor mij niet beschikbaar. Op een andere site staat weer dat dit niet nodig is.

Is er iemand die mij hier een goede uitleg/tutorial over kan geven? Is het eventueel ook mogelijk om dit in een van de vodafone winkels te laten doen?

Alvast bedankt!
5 Reacties 5
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
glennkoppes, welkom op het Vodafone Forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met Android 7.0. Helpt het terugzetten van de fabrieksinstellingen niet? Een downgrade is onverstandig omdat je dan meteen ook de nieuwe beveiligingsupdates mist die in Android 7.0 zitten. Daarom wordt een downgrade vanuit Vodafone niet ondersteund, ook niet via een van onze winkels. Wel kun je als het terugzetten van de fabrieksinstellingen niets oplevert het toestel aanbieden voor reparatie. Kijk hiervoor op https://vodafone.nl/reparatie. Een reparatie aanmelden kan ook online.
Anonymous
Niet van toepassing
Eventueel een hard reset zou je ook kunnen proberen.
Wil je echt gaan downgraden dan raad ik je aan dit te googlen. Vanuit hier wordt het zoals Marc- al aangaf, niet ondersteund.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi@glennkoppes

Heb je iets gehad aan de tips van Marc? We zijn benieuwd naar je update!
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Wanneer we geen reactie meer ontvangen, zal dit topic binnenkort gesloten worden.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic