SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Galaxy S5 preview




De Samsung Galaxy S5 is aangekondigd op het Mobile World Congress! Zoals elk jaar kondigt Samsung en nieuwe Galaxy S serie aan maar deze lijkt zich niet helemaal op het oog te spreken zeker als we kijken naar design zien we maar en kleine verandering.

Samsung heeft ook dit jaar bij het Mobile World Congress zijn nieuwe topmodel gepresenteerd! Dit Unpacked event had ook de cijfer 5 en goed dan weet je wel hoe laat het is. De Galaxy S5 heeft op het scherm weinig verandering gemaakt en 5,1 inch scherm de Galaxy S4 had en 5,0 inch scherm dus maar en tikje groter wat je eigenlijk niet merkt. Over de resolutie gesproken er is er weinig veranderd ook al dachten mensen aan en 2K resolutie maar het blijft op en 1920 x 1080 pixels. In de Galaxy S5 hebben we en 2,5 GHz Quad Core processor die zijn werk vlot snel en netjes doet. De RAM is 2GB terwijl de Galaxy Note 3 en 3GB RAM heeft Samsung heeft blijkbaar dus niet gekozen om deze ook in de S5 te plaatsen. Op de achterkant
bevindt zich en 16 megapixel camera die ook 4K video's kan schieten (hiervoor heb je wel en 4K TV nodig en die zijn zeker niet en koopje waard).



Je moet er maar van houden of haten ook bij deze Galaxy S5 is er gewoon plastic gebruikt Samsung zegt namelijk dat het licht is en het toestel niet zwaarder maakt. Aan de voorkant lijkt de Galaxy S5 op vele andere Samung toestellen maar als we kijken op de achterkant is het net wat anders gezet zo ziet het er naar uit dat Samsung net als bij de Note 3 aan details dacht en die zitten hier ook in soort van putjes die erin zijn geprikt. Zwart - wit en blauw zijn al verkrijgbaar andere kleuren kunnen nog volgen.
De Galaxy S5 heeft en ip67-certificatie (wat houdt dat in)? Door deze certificatie kan het toestel 30 minuten op en
niveau van 1 meter zitten dus gebruik maken van je Galaxy S5 tijdens het douchen of in bad liggen bij het
zwembad foto's maken of in de regen gebruik maken is geen probleem. Let er wel bij op hij is niet volledig
waterproof! Je kunt er niet uren het water in mee gaan.

Wat al en beetje naar buiten was gebracht was dat deze Galaxy S5 en vingerafdrukscanner heeft ingebouwd in de home knop. Zo kun je het toestel ermee unlocken of betalingen doen via PayPal (of deze dienst van PayPal naar Nederland komt is niet duidelijk). En ook is er en private mode die je kunt openen via de vingerafdrukscanner. Samsung heeft ook nagedacht aan jonge kinderen daarvoor heb je de Kids Mode, hiermee loopt je kind dus niet zomaar in gevaar.



Op het topmodel van Samsung de Galaxy S5 staat gelijk de nieuwste versie van Android erop (Android 4.4.2) met
de nieuwste versie van Samsung zijn Touchwiz skin.
Zo melde Samsung dat deze versie van Touchwiz er simpeler en schoner zou moeten uitzien.

In de Galaxy S5 zit en 2800 mAh-accu die voor de meeste (hopelijk) genoeg zou moeten zijn. Samsung voegde
ook en nieuwe feature erbij toe namelijk en accu spaarstand hierdoor wordt het scherm zwart - wit en kun
je alleen de functies bellen smsen en op het web gebruiken.

Voor de rest kun je met de Galaxy S5 op het 4G netwerk (LTE) dit zal zeker ook bij Vodafone worden verkocht!
En beschikt het toestel om de nieuwste Wi-Fi soort 802.11ac ook de Bluetooth versie is nieuw namelijk versie 4.0,
de Galaxy S5 beschikt ook over NFC voor betaling of overige. Aan de achterkant als we kijken onder de camera
en naast de flister vinden we een hartritme meter deze is handig voor de mensen die gebruik maken van de S Health app die wordt meegeleverd door Samsung.

De Galaxy S5 zou op 11 april bij meer dan 150 landen te koop zijn los of met en contract. Over de prijs daar
weten we nog weinig van, volgens geruchten wou Samsung de Galaxy S5 goedkoper maken dan de Galaxy S4.
De Galaxy S4 had en adviesprijs van €700,- euro wat vele toch wat veel vonden voor zeker en groot gedeelte
plastic.



De nieuwe smartwachtes werden ook door Samsung gepresenteerd onder andere de Gear2 en de Gear 2 Neo.
Ook deze accessoires kunnen worden verbonden aan de Galaxy S5. Samsung maakt gebruik van zijn eigen
besturingssysteem namelijk Tizen daarom heet het geen Galaxy Gear2 maar Gear2. Voor de sporters is er ook en GearFit handig voor tijdens het sporten.



23 Reacties 23
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Mijn eigen mening over de Galaxy S5

De Galaxy S5 is weer en schitterend toestel maar en Wow toestel dat betwijfel ik wel. De Galaxy S5 heeft zich goed geplaatst in het hardware en software gedeelte maar als ik naar het uiterlijk kijk ziet het toestel er niet echt speciaal uit de Galaxy S3 en S4 leken ook veel op elkaar en toen had ik van wat moet ik hiervan verwachten? Uiteindelijk bleek de Galaxy S4 en goede hit te zijn voor Samsung.


De optie waar je misschien als normaal smartphone gebruiker weinig gebruik gaat maken maar meer voor de lol is de hartritme optie onder de camera naast de flitser. Wat wel weer leuk is aan de Galaxy S5 is dat is stof en water bestendig is maar niet proof houd daar rekening mee! Maar het idee is wel erg aardig gelukt naar mijn mening.


Deze keer hebben we dus niet meer S features gekregen waarvan mensen al helemaal paniekerig werden Smart Stay, Air View, Smart Scroll, Multi Window, Smart Pause enzovoorts.... Maar of deze features ook zijn verwijderd voor en klein deel, nope.



De Galaxy S5 zal naar mijn gedachten wel scoren bij mensen of het en record wordt twijfel ik aan maar dat zien we dan nog :). De specificaties zien er wel belachelijk goed uit dus in en benchmark test staat de Galaxy S5 zeker en topje hoger dan vele andere toestellen. Het blijft natuurlijk voor iedereen zijn eigen keuze of je hem wel of niet koopt.

Wat wel jammer is is dat de GearFit niet als Gear2 is gebruikt door het gebogen scherm zou dit nog beter presenteren op de markt ''C'mong Sung''!

Hier de specificaties op en rijtje!


  • 5,1 inch scherm, resolutie 1920 x 1080
  • 2,5 GHz Quad Core processor
  • 2GB RAM
  • 16 megapixel camera (kan 4K schieten)
  • Vingerafdrukscanner
  • Android 4.4.2
  • Wi-Fi, Bluetooth, NFC
  • 4G/LTE
Kooptip: Wel/Niet En te dure prijs voor weinig nieuwe functies. Het ligt helemaal aan jou.
(Zelf ben ik aan het twijfelen omdat mijn huidige abonnement eind Maart stopt en de Note 3 net wat te groot is).
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Vragen?

Als jij nog en vraag hebt over de Galaxy S5 hoor ik deze graag van je!
Ook de moderators zijn van harte welkom om en vraag te stellen ;)!

Greetz!
Pedro
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @SamsungExpert ,

Deze mening deel ik niet met je. De S5 heeft in mijn ogen veel verbeteringen ten opzichte van zjin voorgangers.

Het eerste nieuwe kenmerk waar ik op in wil haken is de touchwiz, de laag over het besturingssysteem android heen van samsung zelf. Deze laag is enorm vebeterd, en komen het gebruiks gemak ten goede. Samsung heeft een zeer eenvoudig menu weten te creeeren, waarbij je iemand op afstand zeer eenvoudig instructies kan geven.

Van eerdere S-features werd ik persoonlijk niet paniekerig. Smart scroll = nutteloos in mijn ogen. Multi window = alleen maar ballast. Smart pauze = ook niet handig.. en ga zo nog maar even door. Alleen van de nieuwe s-coach wordt ik wel paniekerig. Deze feature vind ik enorm handig als ik kijk naar mijn levensstyl. Ik ga graag naar de sportschool om even te hardlopen / fietsen / krachttraining etc.
Met de komst van de handige hulpmiddelen als de samsung gear 2 en gear fit in combinatie met s-coach kan ik mijn training zeer nauwkeurig in de gaten houden.

[word vervolgd] nu lunch pauze:P
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Het blijft nog steeds en beetje lastig te vertellen wat de prijs wordt van deze Galaxy S5 wordt maar de gekste prijzen komen omhoog zo zou het toestel vanaf €300,- tot €400 euro te koop zijn maar melden de meeste website's het bedrag van wel liefst €699 euro! Wat blijkt Samsung zet de prijs hoger dan al zijn vorige Galaxy toestellen.

Wel grappig is dat in de S5 wel liefst aan €400,- euro van bijvoorbeeld abonnementen en overige premium apps zit dat is toch en boel geld in zo en telefoon.

Adviesprijs momenteel: €699 euro Geen kooptip waard behalve als je en paar ton in bezit hebt.

Over 3 maanden zou de Galaxy S5 zijn prijs met 24% dalen dit bleek uit cijfers die worden geanalyseerd door en Brits bedrijf die ook de vorige top toestellen van Samsung berekende.

(Je moet het geld er maar voor over hebben of kloppen bij en andere fabrikant).
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Vodafone gaat exclusief de Gole Edition van de Galaxy S5 verkopen! Deze is ook te koop in diverse andere kleuren.
Als je meer info wilt weten over de Samsung Galaxy S5 bij Vodafone is daar en speciale en mooie pagina voor geopend!

Link: https://www.vodafone.nl/samsung-galaxy/
Neem jij het goud mee naar huis ;)?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@NetwerkFreak
Ik doe niet aan promotie van enige andere Providers hiervoor is het Forum ook niet bedoeld het Topic gaat ook alleen om extra info en geen discussie van derden. En wil wat updates aanbieden via dit Topic want Vodafone verkoopt de Gold editie zelf en niet via en dealer ;).

Hart Vodafone.
We zijn geen consumentenbond hihi!
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Samsung Mobile heeft op hun Youtube kanaal ook en promotie video gemaakt om in het kort te laten zien wat de Galaxy S5 allemaal in zich heeft!

Als je de video wilt zien kan dit hier.

Ook Samsung heeft zijn de nieuwe smartwachtes aangekondigd hiervoor is ook en video van gemaakt wat deze in zich hebben. Klik hier als je de video wilt zien.

Deze nieuwe Samsung producten zullen rond 11 april Nederland bereiken en worden verkocht.
Gear2: €299,-
Gear2 Neo: €199,-
Galaxy S5: €699,-

PS: Heb jij al dit filmpje bekeken? Video.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Ik weet niet of er in dit topic ruimte is voor een kritisch tegengeluid, betreffende de Samsung Galaxy S 5.
Ik ben de afgelopen twee jaar behoorlijk kritisch geworden, ten opzichte van de Samsung Galaxy S - lijn.

In eerste instantie wordt er een enorme hype gecre-eerd door Samsung en niet-kritische journalisten.
En de rauwe werkelijkheid: daar mag je zelf achter komen.

Denk aan de oververhitte accu's van de Samsung Galaxy S4. Het zegt al heel veel dat dit topic van Moderator BasT al meer dan 13000 keer is bekeken.

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Galaxy-S4-batterij-problemen-Kijk-hier/td-p/100898

Ook andere accessoires van de Samsung Galaxy S 4, zoals de oplader, laten het te vaak afweten.
Nog los van alle overige problemen met de Galaxy S 4.
Ik zie geen enkele reden, waarom al die zaken verbeterd zouden zijn bij de Samsung Galaxy S 5.

Verder stopt Samsung zijn smartphones vol met applicaties, waarop ik niet zit te wachten. En die ik ook niet kan verwijderen. Denk aan: Samsung Suggest, Samsung Go en andere waardeloze applicaties. Het vreet geheugenruimte. En je kunt het niet verwijderen. Ook S Voice is zo goed als waardeloos.

Er staat op de verpakking dat de geheugenruimte van het toestel 16 GB of 32 GB bedraagt.
Maar in de praktijk heb je slechts 9 GB of 25 GB tot je beschikking. De rest gaat op aan besturings-systeem en waardeloze Samsung software.

Ik denk toch dat ik ga kiezen voor een smartphone met een redelijk kale versie van de Android software.
Bijvoorbeeld de Google / LG Nexus 5.

Wat jij kiest, moet je natuurlijk zelf weten.
Maar ik dacht dat een kritisch tegengeluid in dit topic wel op zijn plaats zou zijn. Zeker met prijzen van rond de Euro 700,00 voor een smartphone.

Succes !

Netwerker


Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Tuurlijk is een kritische noot welkom. Juist op die manier kan iedereen zijn afwegingen maken of een bepaald toestel geschikt is toch?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Netwerker ,

Sta mij vrij de discussie met je aan te gaan.

"Ook andere accessoires van de Samsung Galaxy S 4, zoals de oplader, laten het te vaak afweten."
Uiteraard zijn de standaard opladers van samsung niet je-van-het. Maar tegenwoordig past elke kabel bijna in elke telefoon. Dus dit zie ik ook niet als een probleem. Uiteraard het is jammer... maar het is geen show-stopper voor de aankoop.

"Denk aan de oververhitte accu's van de Samsung Galaxy S4. Het zegt al heel veel dat dit topic van Moderator B
BasT al meer dan 13000 keer is bekeken."

Dit probleem steekt Samsung enorm. De s1, s2 en s3 hebben ook geen batterij problemen. Dus de s5 gelijk in deze lijn door te trekken, ben ik het niet helemaal mee eens. Dat hier enorm veel aandacht aan besteeds is, is terug te zien in de ultra save mode. Waar 24 uur de telefoon gebruikt kan worden met 10% batterij.

"Verder stopt Samsung zijn smartphones vol met applicaties, waarop ik niet zit te wachten. En die ik ook niet kan verwijderen. Denk aan: Samsung Suggest, Samsung Go en andere waardeloze applicaties. Het vreet geheugenruimte. En je kunt het niet verwijderen. Ook S Voice is zo goed als waardeloos"
Dit is niet helemaal waar. Sinds kort mag je een eigen custom ROM draaien, die volledig clean is. Samsung geeft je dan als nog gewoon fabrieksgarantie. Over custom Kernel's zijn ze niet zo te spreken 😛

"Er staat op de verpakking dat de geheugenruimte van het toestel 16 GB of 32 GB bedraagt.
Maar in de praktijk heb je slechts 9 GB of 25 GB tot je beschikking. De rest gaat op aan besturings-systeem en waardeloze Samsung software." Ik druk er zelf altijd gewoon een extra SD bij in. Dit heeft mij nog nooit parte gespeeld.

Nu mijn eigen visie:

De galaxy s-Lijn is voor mij altijd al een top lijn geweest. Samsung probeert altijd met deze lijn een snel toestel uit te brengen. Er zijn mensen die vinden dat dit te snel gaat, omdat iedereen steeds vast zit aan een 2 jarig abbonomment. Zelf vind ik het tempo juist goed. Want iedereen mag op een ander moment een abbonomment kiezen, dus dat je altijd de keus hebt voor een recente galaxy vind ik er fijn.

Onlang was ik er heilig van overtuigd om mijn galaxy s5 te pre-orderen. Alleen gister heb ik een beta versie van een ander type telefoon in de handen gehad, dat me enorm aan de twijfel heeft gezet.






SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@Arina ,

Waar is je eigen mening dan zie hem niet staan hoor.... :p!
(Of ben je en Apple gebruiker)? :S
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik heb ooit de Google G1 phone gehad en daarna tijdelijk de iPhone 3G van mijn broer gekregen, en toen wilde ik niet meer anders. Heb nu een iPhone 5s, dus nee, ik heb geen mening over Samsung 😄
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@Arina Oh haha! Maar goed wanneer is je abonnement afgelopen ken al gelijk en top toestel :D. Misschien eens tijd om en overstap te maken van telefoon...?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Je kunt het proberen SamsungExpert, maar ik geef je weinig kans. Volgens wij wilde ze zelfs een gouden (!!!) iPhone. Toen heb ik het in ieder geval opgegeven 😉 😄
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Oh god dat wordt dan inderdaad moeilijk, ik ga er nog steeds voor. Hup aan de slag ermee!
(Gold Galaxy S5 edition) :D.

En hoe zit het met jou @BasT ;). You gonna get it or not?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik overweeg het in ieder geval wel. Mijn S2 is aan vervanging toe. Ik heb zelf een S1 (die nog steeds werkt) en S2 gehad en mijn betere helft heeft een S4. Met geen van die toestellen heb ik ooit problemen gehad. Samsung heeft soms wel eens een wat mindere ROM maar wat betreft de quality control van de hardware, dat zit wel goed.

Dat gezegd hebbende, ik kijk nog even rond voor ik beslis. De S5 ziet er degelijk en functioneel uit en dat hij nu ook waterdicht is vind ik een echt pluspunt. Maar ik vind hem alleen weinig revolutionair en behoorlijk prijzig. Voor dat geld heb ik ook een iPhone (;) ;))
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Poeh jij ook nog van dat jaar? Ik zit hier ook opgescheept met en Galaxy Note de grotere broer van de SII maar in die tijd waren dat wel echt de beste specs. Zag nog op jullie Facebook pagina en leuke like actie voor die S5 always a try worth!

Ik zelf vond ook dat die Galaxy S5 weinig ermee doet het is niet de wouw uitstraling alleen wil ik wel gaan voor en nieuw toestel wou eerst de Galaxy Note 3 maar ik ga nu even wat kleiner...
Naja ik blijf wel trouwe Samsung fan :).

(Owee als je die iPhone keuze maakt) 😛
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ja weinig kans, heb sinds eind december mijn iphone 5s (in goud ja) en we zijn onafscheidelijk 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic