Plankje

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S5 gifts zijn nep

Ik heb een Galaxy S5 gekocht en de verkoper beloofde mij allerlei gratis abonnementen zoals Dropbox, RunKeeper en LinkedIn. Ik heb alledrie geprobeerd te activeren, maar de Dropbox uitbreiding is niet aanwezig (wordt wel vermeld op de website van Samsung: http://www.samsung.com/global/microsite/galaxys5/mobile/galax.gifts.html), RunKeeper werkt kennelijk alleen als je nog geen bestaande RunKeeper Elite gebruiker bent en de upgrade knop voor LinkedIn waarnaar verwezen wordt is nergens te vinden.

Ik voel me nu behoorlijk bekocht door de mooie verkooppraatjes van Vodafone en Samsung, terwijl het eigenlijk gewoon ordinaire zwendel blijkt te zijn.
13 Reacties 13
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Plankje ,

Je bedoeld vast deze link: http://www.samsung.com/nl/microsite/galaxys5/galax.gifts.html
Helaas staat het zoals daar aangegeven dit zijn de regels die Samsung heeft gemaakt en wat wel en niet mag.
Dropbox vraagt je in het begin wil je zoveel GB gratis meld je aan enzovoorts... je kan deze ook hebben overzien.
Samsung zet dit niet gewoon op en spotje anders zou het ook tegen de regels zijn, je bent namelijk tot nu toe de enigste van de vele klanten die dit probleem heeft.

Voor de rest zijn er ook andere apps waarvan je kan genieten, Samsung heeft hier al in totaal best wat geld gedokt met de extra.gifts in de S5.
Plankje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag SamsungExpert,

Op welke regels doel je precies? Ik zie duidelijk op die minisite staan dat ik aanspraak maak op RunKeeper, Dropbox en LinkedIn, maar geen van de drie .gifts' kan ik incasseren volgens de procedure die wordt voorgeschreven. Ik schrijf .gifts' met opzet tussen aanhalingstekens omdat het uiteindelijk gewoon inbegrepen is in de aanschafsprijs van het toestel; het is heus niet zo dat Samsung een filantropisch bedrijf is.

In mijn ogen is er sprake van zwendel omdat ik met Vodafone een koopovereenkomst ben aangegaan onder de voorwaarde dat ik de vermelde .gifts' zou krijgen. Vodafone heeft deze tot nu toe niet geleverd en daarover gaat mijn beklag. Regels (welke eigenlijk?) die zijn opgesteld door Samsung heb ik niks mee te maken, omdat in Nederland de laatste verkoper (in casu Vodafone) verantwoordelijk is voor de naleving van de koopoverkomst en het naar behoren functioneren van het product.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Plankje ,

Wat ik bedoelde met de regels het wetboekje van Samsung ;). Hoe heb je dit eigenlijk besproken met Samsung zelf, en ja Vodafone is degene die ook het risico neemt bij je verkoop dus bijvoorbeeld als je toestel kapot is gegaan en ter reparatie is gestuurd ligt de zaak onder Vodafone en zo verder.

Misschien dat Samsung Nederland/Benelux je meer kan bieden, neem bijvoorbeeld met ze contact op en vraag hun na wat zij eigenlijk voorschrijven.
http://www.samsung.com/nl/support/main/supportMain.do
Plankje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag SamsungExpert,

Zoals ik al aangaf doe ik zaken met Vodafone en niet met Samsung. Met Vodafone heb ik de overeenkomst dat ik gebruik kan maken van de extra abonnementen op apps, zoals wordt geadverteerd door Samsung. Vodafone is derhalve dus ook verantwoordelijk voor de levering van de abonnementen.

Overigens verbaast het mij dat Samsung een wetboek heeft. Volgens mijn docent Staatsrecht hebben alleen soevereine landen deze; of doel je op het wetboek van Zuid-Korea? Deze erken ik namelijk niet.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Plankje, ik begrijp dat je niet blij bent. We kunnen hier aan een lange discussie beginnen over wat exact het aanbod was en of extra services die een fabrikant aanbiedt onderdeel zijn van het toestel dat je van ons geleverd krijgt. Ze staan niet op je orderbevestiging. Maar ik denk dat het issue meer is dat je graag gebruik wilt maken van deze apps en dat dat nu niet lukt. Als dat wel lukt is het probleem opgelost toch?

Het simpele feit is dat Samsung je deze apps aanbiedt en daarom je ook sneller en efficiënter kan helpen met uitzoeken waarom je van bepaalde.gifts geen gebruik kunt maken. Vandaar dat in eerste instantie mijn advies is om deze vraag bij Samsung te stellen. Ik denk dat er wat Runkeeper betreft er weinig mogelijk is. De aanbieding is daar volgens mij een gratis Elite account voor een jaar. Dat is iets anders dan korting op een bestaand account. De ontbrekende linkedin-kop, dat lijkt me meer een bug of verificatie-probleem in die app. Daarvan verwacht ik dat Samsung je sowieso moet kunnen helpen. Zij hebben immers de overeenkomst met linkedin om gebruikers met bepaalde toestellen een gratis upgrade te geven, dus als daar iets niet bij werkt moeten zij ook in kunnen zien waarom niet.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Ga op je telefoon naar: http://www.samsung.com/global/microsite/galaxys5/mobile/galax.gifts.html
en daar is een knop voor de linkedin. Staat keurig in de beschrijving.

Dropbox ben ik ook nog even aan het onderzoeken.
Plankje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Bas,

De primaire kwestie is inderdaad dat ik gebruik wil kunnen maken van de apps. Die zijn mij door de verkoper van de winkel in Breda expliciet toegezegd, dus het is erg flauw om dan terug te vallen op het feit dat het niet expliciet op de orderbevestiging staat. Er staat ook nergens vermeld dat Android voorgeïnstalleerd moet zijn, maar ik mag wel in redelijkheid verwachten dat dit het geval is. Zo geldt hetzelfde dat ik ook in redelijkheid mag verwachten dat de verkoopbelofte van de extra apps wordt nageleefd.

Ik heb meerdere keren met Samsung contact gehad en zij hebben geen intentie om mij te helpen met deze issue; de supportmedewerkers weten niet eens van het bestaan van de actie af. Nergens staat vermeld dat de actie alleen geldig is voor nieuwe gebruikers van de betreffende app - het zou ook erg merkwaardig zijn, omdat bijna iedereen tegenwoordig een LinkedIn of Dropbox account heeft.

Het stelt mij erg teleur dat zowel Vodafone als Samsung geen intentie tonen om mijn probleem te verhelpen en constant naar elkaar blijven wijzen. Ik ben al jarenlang trouwe klant van beide bedrijven en vind het erg vervelend dat ik op deze manier behandeld word; het gaat hier wel om 400 euro aan diensten die mij beloofd zijn maar niet geleverd worden!
Plankje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste NetwerkFreak,

Als je de website goed bestudeert, dan zul je zien dat deze knop niet aanwezig is. De vermelde link bij LinkedIn leidt naar dezelfde pagina. Ook de knop 'Registreer jouw Galaxy S5' op http://www.samsung.com/nl/microsite/galaxys5/galax.gifts.html leidt naar een niet-functionele pagina!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Plankje

Typ letterlijk dit in je TELEFOON browser:
http://www.samsung.com/global/microsite/galaxys5/mobile/galax.gifts.html

Dan zie je de zelfde pagina. Maar in de lijst waar linkedin staat, staat nu een extra knop

Plankje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag NetwerkFreak,

Het is met behulp van jouw methode gelukt om op de registratiepagina van LinkedIn te komen, waarvoor dank. Als ik nu ook nog geholpen zou kunnen worden met RunKeeper en Dropbox, dan zou mijn probleem helemaal verholpen zijn.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Plankje

heb je toevallig nog je s3 of s4 dropbox extra data geactiveerd staan? want volgens mij is dta het probleem, maar ben ik nog even met samsung over in discussie
Plankje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag NetwerkFreak,

Ik heb inderdaad 50gb gekregen bij mijn Galaxy Note 8 tablet. Maar ook als ik op mijn telefoon uitlog bij Dropbox, dan verschijnt de actie nog steeds niet in de.gift Store, danwel in het Getting Started scherm van Dropbox.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Plankje

Ik ben het aan het uitzoeken. Volgens mij mag je de gb's niet stapelen. Ik heb het zelfde probleem en ben er mee bezig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic