Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy S4 batterij problemen? Kijk hier!

Hallo allemaal,

Samsung heeft bekend gemaakt dat er in sommige gevallen problemen zijn met de batterij van de Samsung Galaxy S4. De batterij is dan opgezwollen en loopt extreem snel leeg.

Heeft jouw batterij dit probleem? Dan zie je:

  • Dat de gehele batterij opgezwollen is
    of
  • Dat er bobbeltjes op de batterij zijn ontstaan
Wat te doen:

  • Haal de batterij uit je toestel, berg deze veilig op (defecte batterijen kunnen gevaarlijk zijn).
    Laat de batterij niet in je toestel zitten! Het zou hierdoor beschadigd kunnen raken
  • Neem contact op met onze klantenservice. Met een Vodafone nummer kan dat door te bellen naar nummer 1201. Bel je met een ander nummer, bel dan 0900 0940
  • Leg het probleem aan mijn collega uit. Hij of zij zal je dan in contact brengen met Samsung.
    Samsung zal er voor zorgen dat je kosteloos een vervangende batterij krijgt
  • Als de batterij niet opgestuurd hoeft te worden, lever deze dan in bij bijvoorbeeld een inzamelpunt voor klein chemisch afval

Mocht je nu geen opgezwollen batterij hebben maar graag tips willen over je batterijduur, kijk dan eens rond hier in ons Samsung board en stel eventueel een vraag. Misschien kan een medegebruiker je tips geven om de accuduur van je toestel te verlengen!
182 Reacties 182
Ewoutra

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik heb Samsung s3 en sinds afgelopen donderdag herstart mijn telefoon steeds, eerst was het om een aantal uur en nu om de zoveel seconde. Ik heb verschillende forums bezocht en gelezen dat dit te maken heeft met een software probleem van Samsung, de Sudden Death.

Mijn mobiel is nu een stuk plastic waar ik niks aan heb en wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen? ik heb namelijk gelezen dat dit bij bijna alle toestellen voorkomt of gaat voorkomen en dat Samsung het blijft ontkennen dat het hun probleem is.

Met vriendelijke groeten,

Ewout Radder
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Ewoutra ,

Ik zie dat er en ander apart Topic is gestart de volgende keer is het handiger om en nieuw Topic te maken ;)!
En niet de berichten dubbel te plaatsen s.v.p

Bedankt!
Ewoutra

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zou u wel kunnen reageren op mijn reactie/bericht in het andere topic?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@Ewoutra / @SamsungExpert
Ik zie dat @NetwerkFreak al een antwoord heeft gegeven in het andere topic. Laat even in een reactie weten of dat de oplossing is.
tynus0schot

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mijn geweldige s4 laad alleen nog maar als ie uitgeschakeld is.. heel vervelend als ik hem een nacht aan het stroom heb gehad mag ik blij zijn met 50 procent
12much

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zat al een paar maanden tegen het probleem aan te hikken in de veronderstelling dat het aan de S4 lag. Gisteren id accu kosteloos door Vodafone op de Wibautstraat vervangen. Geen gezeur met doorsturen naar Samsung etc.

Top Service:D
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@12much Toppie! 🙂
Laten we hopen dat het toestel weer gewoon in top vorm blijft.
jvankalmthout

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de batterij direct verwijderd en ingeleverd in de supermarkt in de daarvoor bestemde bakken, maar nu krijg ik de melding van de klantenservice dat ik de batterij nog niet had mogen weggooien, terwijl hierboven staat dat dit juist zo snel mogelijk had moeten gebeuren.

Ik zit nu zonder batterij en heb ook geen recht op een vervangende? Ook al naar Samsung gebeld zij geven hetzelfde aan. Ik kan mijn oude batterij inleveren voor een nieuwe, maar dat is nu te laat...
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo jvankalmthout, het zou inderdaad kunnen dat mijn collega's of Samsung moeten kunnen zien dat de batterij defect was en dat hij ook opgezwollen was, zodat je gebruik kunt maken van deze actie. Ik neem aan dat je een foto of iets dergelijks hebt van de batterij?

Los hiervan, ik kan me voorstellen dat de volgorde waarin de instructie in de eerste post van dit bericht was geschreven voor enige verwarring kan zorgen. Ik heb daarom het inleveren als laatste stap in het bericht gezet.
jvankalmthout

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas T,

Foto's heb ik inderdaad wel. Waar kan ik deze naartoe sturen?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Stuur me aub hier op het forum een privébericht met je gegevens, dan bespreken we dit in meer detail en kan ik ook de notities van je gesprek met de klantenservice er even bij pakken.
douwe27

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem met mijn s4.
Die van mij wordt warm tot ontzettend warm
Hij is heeeeel snel leeg. Kan niet een hele dag zonder lader.
Valt zomaar op eens uit, super lastig als je aan het bellen bent.
Als hij uitvalt start hij zelf wel weer op.
Ik heb deze telefoon nou vanaf april en hij doet al vreemd vanaf begin okt.
Maar dat was niet lastig toen.
Kreeg advies van mijn maatje om de batterijtest te doen.
Op een gladde ondergrond de batterij draaien,doet hij dat is hij krom.
En hij is gezakt voor de test.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik doe alles met deze telefoon dus kan hem niet missen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @douwe27 ,

Als je batterij inderdaad gebold is of krommingen heeft raad ik je aan om en Vodafone winkel te bezoeken. Zij zullen ervoor zorgen dat je en nieuwe batterij krijgt als dit in je geval nodig is en kan.
Wacht hier ook niet langer op!

Als je nog vragen hebt laat het ons weten.
5544887

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al weken problemen met mijn S4, Tot voor kort moerst ik mijn telefoon 2 maal per dag opladen.
Vorige weeek een nieuwe batterij gekocht *edit moderator*

Prima service en mijn telefoon werkt weer als een zonnetje!!
Ilhame

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,ik heb een samsung galaxy a3. Hy bevalt me goed maar als ik me telefoon oplaad en hy is eenma bij de 90 procent duurt het een uur voordie bij de 100 is. Ik beb de telefoon zelf minder dan een maand ? Kan iemand me vertellen wat hier gaande is haha ?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Ilhame

Wat je kunt proberen is een back up maken van je toestel en deze vervolgens terug zetten naar fabrieksinstellingen om te zien of het dan alsnog gebeurd.
Tevens kun je bij batterij verbruik zien hoe lang hij over het opladen doet en tevens ook zien welke apps dit leegslurpen etc.

G_Pelupessy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey, ik heb een samsung galaxy s4 en sinds kort loopt hij supersnel leeg. Ook wordt ie heel erg warm. Ik heb zo'n batterij app erop staan en die geeft constant aan dat de batterij veel te warm is. Ik heb een reset al geprobeerd en ook die veilige modus, aan de apps ligt het dus niet.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi G_Pelupessy,

Is je batterij niet misschien opgebold? Als dat zo is kan dit de reden zijn omdat je al vele stappen hebt gevolgd om dit te verhelpen.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
G_Pelupessy is het inmiddels opgelost? Zo ja, waar lag het aan?
waffles

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een Samsung Galaxy SIII Mini en kampte sinds kort (begon ergens afgelopen week) met hetzelfde probleem: de accu raakt zeer snel (haast binnen een dag) leeg.

Na enig onderzoek bleek dat gebruikers bij T-Mobile ook al enige jaren een soortgelijk probleem hadden/hebben, onder andere bij toestellen van Samsung.

Een van de mogelijke oorzaken die werd genoemd was een zogenaamde voorziening genaamd Cell Broadcast. Diensten zoals NL Alert maken hier gebruik van. Er werd nergens echt concreet toegegeven dat dit een oorzaak kon zijn, maar wat mij betreft staat dit (in ieder geval in mijn geval) vast. Na het uitschakelen van deze voorziening leken de problemen voorbij, ik heb mijn (voor het grootste deel idle) toestel al 3 dagen niet op hoeven laden en de accu is nog 45% vol op dit moment.

Mensen die kampen met een snel leeglopende accu zouden eens kunnen kijken of dit in hun geval iets uitmaakt. Om Cell Broadcast (tijdelijk) uit te schakelen:
- ga naar (de) Messaging (app)
- selecteer de opties toets en selecteer Settings
- scroll naar Cell broadcast (CB) settings en vink CB activation uit

Dit heeft wel tot gevolg dat je geen broadcasts meer ontvangt (zoals die van NL Alert). En heeft mogelijk andere implicaties.

Nu, wat mij het meeste stoort bij dit soort vraagstukken is dat een remedie wordt voorgeschreven ("vervang de batterij") zonder dat er eerst een fatsoenlijke diagnose is. Dit is zoiets als bij de dokter komen met een verkoudheid en deze zet vervolgens je been af, simpelweg omdat dit toevallig een standaard oplossing is voor veel voorkomende problematiek. Waar is de probleemanalyse?!

Ook het uitzetten van Cell Broadcast is symptoombestrijding. De daadwerkelijke vraag is: waarom vreet dat (ineens?) zoveel stroom (ik had hier voorheen NOOIT problemen mee, en heb bij mijn weten geen recente updates van OS of (relevante) apps gehad), en wat gaan Samsung / de telefoonmaatschappijen hier aan doen? De informatievoorziening over mogelijke (tijdelijke) oplossingen en te ondernemen acties is nogal slecht als je het mij vraagt.

Misschien valt er ook iets voor te zeggen om het oorspronkelijke bericht in deze thread bij te werken met een soort van beslisboom waarin alle vergaarde informatie in deze thread is verwerkt. Ik neem aan dat niet iedereen zin heeft om (alleen in deze thread al) 100+ reacties door te pluizen naar een mogelijke oplossing (en vervolgens met een kluitje het riet in gestuurd te worden).

Zo zou je al helemaal in het begin een splitsing tussen hardware en software kunnen maken: wordt je toestel heet, is de batterij opgezwollen etc. dan betreft het waarschijnlijk een hardware mankement en kan het vervangen van de batterij soelaas bieden. Zoniet, dan ligt het mogelijk in de software hoek: check je apps (media wordt vaak genoemd), zorg dat power saving aan staat (en meer van dat soort praktische tips) of probeer Cell Broadcast (tijdelijk) uit te zetten.

Serieus mensen, schep eens wat orde in deze chaos. De oplossingen zijn er, je maakt het ons alleen wel verdomd lastig om deze te vinden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic