Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy S4 batterij problemen? Kijk hier!

Hallo allemaal,

Samsung heeft bekend gemaakt dat er in sommige gevallen problemen zijn met de batterij van de Samsung Galaxy S4. De batterij is dan opgezwollen en loopt extreem snel leeg.

Heeft jouw batterij dit probleem? Dan zie je:

  • Dat de gehele batterij opgezwollen is
    of
  • Dat er bobbeltjes op de batterij zijn ontstaan
Wat te doen:

  • Haal de batterij uit je toestel, berg deze veilig op (defecte batterijen kunnen gevaarlijk zijn).
    Laat de batterij niet in je toestel zitten! Het zou hierdoor beschadigd kunnen raken
  • Neem contact op met onze klantenservice. Met een Vodafone nummer kan dat door te bellen naar nummer 1201. Bel je met een ander nummer, bel dan 0900 0940
  • Leg het probleem aan mijn collega uit. Hij of zij zal je dan in contact brengen met Samsung.
    Samsung zal er voor zorgen dat je kosteloos een vervangende batterij krijgt
  • Als de batterij niet opgestuurd hoeft te worden, lever deze dan in bij bijvoorbeeld een inzamelpunt voor klein chemisch afval

Mocht je nu geen opgezwollen batterij hebben maar graag tips willen over je batterijduur, kijk dan eens rond hier in ons Samsung board en stel eventueel een vraag. Misschien kan een medegebruiker je tips geven om de accuduur van je toestel te verlengen!
182 Reacties 182
Roosje

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Na de die update is mijn telefoon veel trager geworden.. 😞 Ik lees veel problemen sinds mensen die update hebben geinstalleerd.
poesmiao

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
:@:@:@Nadat de batterij van mijn Samsung S4 de laatste twee dagen erg snel leeg liep, kwam ik er ook achter dat de batterij opgezwollen was. Ik ben vandaag naar de Vodafone winkel in Leidschendam gegaan en werd weggestuurd met de medeling dat ik maar naar Dynafix moest bellen. Het kon tenslotte niet alleen aan mijn batterij liggen maar ook aan de software. Ik ging daarna licht geirriteerd de winkel uit.

Ik heb de telefoon pas twee maanden geleden aangeschaft (samen met drie andere tegelijkertijd) en verwachtte eigenlijk Service ipv met een kluitje in het riet gestuurd worden. Bij het afsluiten van drie zakelijke abonnementen stond de Business Contact persoon vooraan met zijn visitekaartje met de mededeling.....bel me als er wat is of als er iets gewijzigd moeten...etc etc...... Nu was hij nergens te bekennen.

Nadat ik het telefoonnummer gebeld had, werd mij verteld dat het erg druk was en dat ik spoedig teruggebeld zou worden. Na anderhalve uur ben ik zelf maar weer gaan bellen.... Ik werd, na het vertellen van de klacht, direct doorverbonden naar Samsung voor het aanvragen van een nieuwe batterij (wat nou software fout?????).

Er werd mij vrolijk verteld dat de batterij BINNEN TIEN WERKDAGEN (LEES TWEE WEKEN) afgeleverd zou worden. Een echt absurd lang termijn voor een dergelijk bekend probleem. Ik loop nu dus nog twee weken met een telefoon met opgezwollen batterij !!!

Conclusie:
Vodafone, neem je verantwoordelijkheid en regel spoedig een nieuwe batterij (van slechts een paar tientjes tov een toestel voor honderden euro's!!!!) als er dergelijke probleemgevallen zijn. Zorg in ieder geval dat er nieuwe batterijen uitgegeven kunnen worden in de Vodafone winkels, zodat jullie de batterij bij Samsung kunnen claimen. De huidige 'service' is bar slecht.

We hebben tot op heden 5 Vodafone Red abonnementen afgesloten en begin toch al lichtelijk te twijfelen of de overstap een juiste keuze is geweest...


jac

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vind deze update ook erg slecht.
sinds een goede week last hiervan. Ook wordt telefoon heel warm tijdens opladen als ik mijn telefoon aan laadt staan.
wordt er een beetje moedeloos van hoe snel die batterij leeg gaat.
Hoop dat er snel een oplossing komt.
zozi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds de update 4.3 ook problemen met batterij, wifi en bepaalde apps. Op de site van de Samsung Galaxy club stonden een aantal tips. Alles gedaan wat daar stond maar batterijverbruik is dramatisch. Ik krijg de telefoon zelfs niet meer 100% opgeladen. k Ben niet van plan om een andere batterij aan te schaffen omdat het dus echt komt door de update. Hopelijk komt er snel een oplossing anders ben ik wel klaar met de Galaxy.
robsim32

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hebben wij ook al problemen met de batterij gebruik van onze 2 galaxy's s3. Tevens is de wifi verbinding waardeloos. Hij geeft continu aan dat het wifi signaal matig is. Dit was altijd goed. Ook is de telefoon veel trager geworden. Of te wel het is een hele slechte update!!!
Meg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Samsung heeft updates in andere landen gestopt!
Link:http://crave.cnet.co.uk/mobiles/samsung-halts-shambolic-galaxy-s3-android-4-3-update-50012792/
Zij wisten al twee maanden geleden dat de update veel fouten heeft. Maar toch in nederland nog de update doorzetten. Actie ondernemen tegen Samsung!!!
leonno

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had hetzelfde probleem maar het lijkt zichzelf deels opgelost te hebben na een paar dagen gebruik, geen idee hoe dat kan.

Ik wordt nu wel gek van facebook die dagelijks blijft zeuren om te synchroniseren. Voor de update nooit last van gehad.
Carlos0_0

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb ook een opgezwolle batterij zie ik nu, maar kan ik niet naar samsung reparatiepunt ?.
Ik zie op de vodafone website dat dit de Vodafone winkel in utrecht is, ik woon hier vlakbij of kan dit niet ?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@Carlos0_0 Bedoel je met een Samsung reparatiepunt een Samsung-shop met reparatieservice of een winkel die reparaties aan Samsung toestellen uitvoert?
GlennL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Zelfs met een nieuwe accu hou ik het probleem...
Wat moet ik doen? Zit er toch niet op te wachten om nu al een telefoon van een paar maanden (september 2013) te gaan vervangen. Ik heb het probleem tevens bij Samsung voorgelegd.

Met vriendelijke groet,

Glenn Langkemper
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @GlennL ,

Wat zijn precies de specifieke problemen, misschien kunnen wij van uit daar een meer specifieke oplossing bieden.


Rajae

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Ik heb nu ongeveer 4 maanden de samsung galaxy s4 in combinatie met een abbonnement. Alles werkte prima, maar sinds kort valt de telefoon uit bij 90% batterij. Hij gaat dan ook niet meer aan, tenzij ik hem in de lader zet. Ik heb al geprobeerd mijn telefoon te resetten, maar het probleem is dus gebleven en het is geen systeemfout. Zou ik een nieuwe batterij kunnen aanvragen?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Rajae ,

ik heb je bericht verplaats naar het algemene topic hierover. Ik neem aan dat in dit topic, al u vragen over het probleem al beantwoord zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan verneem ik dit graag van u.

ik hoop dat ik u hierbij voldoende geinformeerd heb
Femke32

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
op je accu staat een n/r nummer begint die met DB ??

zo ja dan is dat het een slechte produktie accu vraag aan je provider of je ene nieuwe accu kan krijgen dan zijn hopelijk je problemen opgelost succes
ik heb ook een s3 mini met dit accu probleempje en kreeg van telfort te horen hoe en wat

mVg FEmke
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Femke32 ,

wil je ophouden dit bericht te spammen? Het is goed bedoeld dat je mensen probeert te helpen.
Want zoals als eerder vermeld is dit een vodafone forum, en geen telefort forum.
Nergens op het internet staat een terug roep actie van de batterij.
Op de batterij zit 6 maanden garantie... daarna is het niet meer gratis.
De batterijen kosten daarnaast maar €12 euro, dus zijn de inversteringen ook niet...

Femke32

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wil dus alleen maar aangeven dat provider slecht mensen informeren over hun produkt
als er iets mis zou zijn met hem of haar telefoon want nergens taat het dat het bijvoorbeeld een vekeerde produktie is en in de markt is
dus ik vind dat ik niet aan het spammen ben maar ik probeer mensen te waarschuwen
voordat dat ze hun telefoon opsturen en dingen en heel veel telefoontjes plegen naar providers
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Femke32 ,

Zou je graag via www.vodafone.nl/feedback je feedback achterlaten en alles in een samenvatting zodat de klantenservice hier verder mee aan de slag kan?
Bedankt!
Ken

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bobbeltjes een BOBBEL IS HET !!! me telefoon doet al een paar dagen vreemd valt zomaar random uit en blijft continu rebooten /Loop ! Me scherm barst door !!! die batterij duwt je achterklep tegen je hoes aan een je voelt de bobbel door het plastic heen zitten!!

Niet Dus ....als me telefoon in me zak ontploft Naast MIJN BOBBEL! Ik wil geen eens een nieuwe batterij ik wil een ander toestel ik heb de samsung gear zelfs nog aangeschaft me hoes was ook nog eens 80€ en betaal per maand ook nog eens 50€ aan Vodafone.

Ik zal morgen eens ff navragen bij een juridisch loket/Rijdende rechter/Radar en/of Kassa,daarbij vind ik het wel gepast als Vodafone zelf een mail rond stuurt en dan netjes vermeld dat er sommige modellen van de S4 kunnen opzwellen/ontploffen.
Heb ik geen recht op die informatie.






NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste Ken,

Ik zal je een bezoekje aan het juridisch loket besparen.
De leverancier moet 2 keer de kans krijgen om het gebreek te verhelpen.
Dus je staat niet erg sterk...

Daarnaast heeft samsung (de leverancier) deze fout erkent. En iedereen die last van het probleem heeft, kreeg gelijk te horen dat ze een nieuwe batterij kunnen krijgen.


Uitvreter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey mensen ik ben het Jan.

Ik heb ook die toestanden met die batterij, want me phone reboot ook continue en slaat regelematig ook zo maar uit, daarna alleen nog maar te herstarten met lader derop.
Ik heb zo'n "Otterbox Defender Case" er om heen zitten dus even snel te bat lichten doe je dan ook niet,
harde re-set en soft re-set en apps zonder conflicten, het maakt allemaal niet uit... hoogst onbetrouwbaar dus...
Ik heb al jaren gsm-etjes...kom zelfs nog uit het ATV-1 tijdperk (153Mhz) ha ha dat waren die hernia kisten van 5000 gulden daar had ik bewijzen van spreken minder probs mee als met een toestelletje anno '13/'14... maar uhm.... back on-topic, zijn de probs opgelost zodra je er een nieuwe bat in hebt zitten?
Ik vraag dit omdat ik nu ook een nieuwe batterij op gestuurd ga krijgen, waarbij ik nog wel even wil vermelden
dat Vodafoon mij op het hart heeft gedrukt dat als de probs blijven bestaan ik direct aan de bel moet trekken.
Heel goed van Vodafoon want het is toch mooi een toestelletje van 5 briefies van 100.
O ja mijn bat is absoluut niet opgezwollen ik heb Batterij nr. S/N BD1D608JS/2-B ...maar dan wel met de herkenbare re-boot en niet aan te krijgen cycles.

Ben benieuwd of het dus opgelost is met een nieuwe bat.
Het wordt tijd voor een foontje op atomkrafte, dan krijgen we zeker een heet oortje (lol)

groetjes Jan
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic