Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy S4 batterij problemen? Kijk hier!

Hallo allemaal,

Samsung heeft bekend gemaakt dat er in sommige gevallen problemen zijn met de batterij van de Samsung Galaxy S4. De batterij is dan opgezwollen en loopt extreem snel leeg.

Heeft jouw batterij dit probleem? Dan zie je:

  • Dat de gehele batterij opgezwollen is
    of
  • Dat er bobbeltjes op de batterij zijn ontstaan
Wat te doen:

  • Haal de batterij uit je toestel, berg deze veilig op (defecte batterijen kunnen gevaarlijk zijn).
    Laat de batterij niet in je toestel zitten! Het zou hierdoor beschadigd kunnen raken
  • Neem contact op met onze klantenservice. Met een Vodafone nummer kan dat door te bellen naar nummer 1201. Bel je met een ander nummer, bel dan 0900 0940
  • Leg het probleem aan mijn collega uit. Hij of zij zal je dan in contact brengen met Samsung.
    Samsung zal er voor zorgen dat je kosteloos een vervangende batterij krijgt
  • Als de batterij niet opgestuurd hoeft te worden, lever deze dan in bij bijvoorbeeld een inzamelpunt voor klein chemisch afval

Mocht je nu geen opgezwollen batterij hebben maar graag tips willen over je batterijduur, kijk dan eens rond hier in ons Samsung board en stel eventueel een vraag. Misschien kan een medegebruiker je tips geven om de accuduur van je toestel te verlengen!
182 Reacties 182
liannebergsma

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb Kies inmiddels gedownload. nu is het probleem dat de telefoon niet wil verbinden met de computer?
heb het al verschijnende keren geprobeerd. diverse keren de computer en telefoon opgestart.
ook al een aantal keer 'verbindings fout oplossen' geprobeerd zonder resultaat. Doe ik wat verkeerd?
klopt het dat ik deze moet wijzigen in de telefoon iets met usb instellingen? dit heb ik gelezen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Als je het toestel verbind aan de PC zie je in de notificatiebalk een usb logo klik daarop dan zie je dat je in het instellingen menu zit waarna je kunt kiezen uit media die je dus niet moet hebben vink dus de ander aan.
hobiiee

Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste,

Ik heb gistermiddag geupdate naar android 4.3.
Gister avond was mijn batterij erg snel leeg, wat kan komen i.v.m. het update.

Dus ik leg me telefoon aan de lader, maar vanmorgen was deze nog maar 35%. Toen heb ik me telefoon uit gezet, na ongeveer een uurtje was de batterij wel volledig opgeladen.

Daarna heb ik (nog aan de lader) me telefoon weer opgestart, toen ik deze uit de lader haalde en na ongeveer 5 minuten niets doen weer oppakte was de batterij nog maar 90%.

Ik gebruik de orginele lader (zoals altijd).

Wat kan ik hier aan doen?

Met vriendelijke groet,
Hobie Gommers.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Hobie Gommers,

Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem als jij. Ook met mijn Samsung Galaxy S III. En ik heb ook de Android - update naar versienummer 4.3 verricht.
Bij mij helpt het een beetje als ik het volgende doe:
*) Instellingen
*) Gegevensgebruik
*) Menu button indrukken
*) Achtergrond processen uitschakelen

En zoveel mogelijk mijn 3G-verbinding uitschakelen, helpt bij mij ook. Evenals Bluetooth en Wi-Fi-verbinding uitschakelen, indien gegevensoverdracht niet noodzakelijk is. En het scherm op zijn meest donkere stand zetten.

Maar ik heb zelf mijn batterij, sinds de aanschaf al ongeveer 700 keer opgeladen. En jij ?
Dus het kan ook aan "het geheugen-effect" van de batterij liggen.
Dat geldt voor alle oplaadbare batterijen en accu's.

Ik denk dat ik binnenkort een nieuwe batterij moet gaan kopen. En dat geldt waarschijnlijk ook voor jou.

Tot slot kun je nog overwegen om Apps te installeren om je batterij-gebruik in de gaten te houden. Uit de Google PlayStore.
Zoals: 2x Battery
Of: Battery Doctor

Succes !

Netwerker



hobiiee

Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Netwerker,

Ik heb inderdaad mijn telefoon ook al heel vaak opgeladen. Maar voor de update kon ik bijna 2 dagen met me batterij doen. Dit is dus echt na de update gekomen. Gelukkig heb ik nog een andere batterij liggen. Zal die eens proberen.

Met vriendelijke groet,
Hobie Gommers.
Cless33

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem na de update en ik lees dat heel veel mensen dit probleem hebben na deze update.
Niet alleen loopt mijn telefoon om de 20 minuten helemaal vast en raakt de batterij super snel leeg ( voor de update +- 40 uur na de update max 8 uur met geluk) ook heb ik last van wifi problemen , vast lopen tijdens gesprekken en ook het USB probleem ik kan hem niet meer aan mijn computer aansluiten omdat de driver onmogelijk te instaleren is en ik heb hier al van alles aan proberen te doen dus kan ook niet alles back-uppen.
Deze update (4.3) is een ramp in november was het al duidelijk dat er heel veel bugs waren in de update daarom stelde ze de update een paar maanden uit en na 2 maanden zijn dezelfde bugs er nog steeds.
Ik hoop dat hier heel snel wat aan gedaan wordt want het toestel is nouwelijks meer te gebruiken.
Bartjuhb

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ook in de winkel gemeld dat me batterij bol stond.
Ik moest omdat ik online de mobiel heb gekocht perse bellen naar Vodafone en me mobiel opsturen. Ze konde me niet in de winkel daarvoor helpen. Slechte service
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @Bartjuhb

Lees even de tekst van Bas door aan het begin van dit topic. Daarin staat dat je het beste even telefonisch contact kunt opnemen met onze klantenservice zodat mijn collega's je in contact kunnen brengen met Samsung. Het zou inderdaad kunnen dat ze je in de winkel hiermee niet rechtstreeks kunnen helpen, tenzij er een monteur in de winkel aanwezig is.
Bartjuhb

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb nu ook contact gehad met samsung en er word een nieuwe batterij opgestuurd.
Maar vind het raar dat als je naar een winkel van Vodafone gaat, Dat je heel het verhaal doet, ook dat het een bekend probleem is, Dat ze je niet verder kunnen helpen omdat je online je abonnement heb afgesloten met nieuwe toestel. Lijkt mij toch niet zo moeilijk alle gegevens noteren en nieuwe batterij te bestellen. Er hoef niet perse een monteur te zijn om een batterij erin te zetten.
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nu, ik weet er niet exact het fijne van, maar het lijkt me logisch dat Samsung hier graag zelf de controle over wil hebben toch? Als jij iets gratis van mij krijgt, dan ben ik ook graag zelf degene die het aan je geeft.
cyn73

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb je beschrijving geprobeerd, maar er komt geen media bij mij tevoorschijn. Heb ik iets verkeerds gedaan? Ik hoor het graag van je.
mvg.
Cyn
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Cyn73,

Bij verreweg de meeste versies van het Android - besturingssysteem kun je informatie achterhalen over batterij-verbruik.
Selecteer dus Batterij.
Daarna komt informatie tevoorschijn over jouw Batterij. En aan welke Apps en processen het meeste besteed wordt aan batterij-capaciteit.
Eerst zie je een balkje met info over hoe lang jouw batterij-capaciteit je nog hebt.
Even naar beneden scrollen en dan zie je een lijstje met grootste verbruikers van batterij-capaciteit.

Bijvoorbeeld:
*) Beeldscherm
*) sdCard
*) Media
*) Internet
*) Music Player
*) Android System
*) enzovoort

Bij jou staat Media misschien helemaal onderaan. Of komt niet in jouw lijstje voor, omdat andere toepassingen meer batterij-capaciteit in beslag nemen.

Zie je dus geen 'Media' staan, dan hoef je je geen zorgen te maken. En dan is bijvoorbeeld het Beeldscherm de grootste verbruiker van jouw batterij-capaciteit. Je kunt via de Beeldscherm - instellingen jouw beeldscherm op een hele donkere stand zetten. En je beeldscherm dimmen, indien je je apparaat één of twee minuten niet gebruikt.

Indien je wel Media ziet staan in jouw Batterij-lijstje. Dan kun je het advies opvolgen dat topic starter hierboven reeds heeft gegeven. Dus op 'Media' klikken. En daarna 'gedwongen stoppen' selecteren.

Succes !


Netwerker

fifagek

Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Is dit een bekend probleem bij alle S4 toestellen?
Ik heb namelijk voor 14 dagen terug de S4 mini gekocht. Kan ik daar dit probleem ook mee verwachten? Of kan ik met een gerust hart mijn oude telefoon verkopen?
Met andere woorden, ga ik die oude telefoon nog nodig hebben zolang er geen nieuwe batterij is?
ilsekw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb precies hetzelfde probleem. Kan nu nog amper 8 uur met de batterij..eerder met gemak 2 dagen.Hoop echt dat er snel een oplossing voor komt
ilsekw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het kan toch niet zo zijn dat al deze functies die ik eerder moeiteloos kon laten aanstaan na deze update ineens uitgeschakeld moeten worden tbv het batterijvermogen...:-(:-(:-(
WouterZ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wil niet vervelend zijn maar dit is een Androis issue met 4.3. Google je los en overal waar Samsung Galaxy S3 met deze versie van Android zul je het gelijke vinden. Heeft iemand van Vodafone NL al iets zinnigs gedaan, kom van Vodafone AU wel het een ander tegen maar ook daar wordt je niet blij van (reparatie mobiel)???? Lijkt met niet echt van deze tijd.

Vodafone wakker worden
Suyatha

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb je er al een oplossing voor ? 🙂 Aangezien ik nu hetzelfde probleem heb met mijn s4....
Suyatha

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als je je toestel moet opsturen hoelang duurt het dan eer je hem weer terug hebt?
ilsekw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het niet mogelijk deze update weer te verwijderen? 😞
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@fifagek nee gelukkig niet. Daarnaast is Samsung op de hoogte van dit probleem dus ga ik ervan uit dat ze het probleem zullen oplossen/hebben opgelost bij de huidige modellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic