Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy S4 batterij problemen? Kijk hier!

Hallo allemaal,

Samsung heeft bekend gemaakt dat er in sommige gevallen problemen zijn met de batterij van de Samsung Galaxy S4. De batterij is dan opgezwollen en loopt extreem snel leeg.

Heeft jouw batterij dit probleem? Dan zie je:

  • Dat de gehele batterij opgezwollen is
    of
  • Dat er bobbeltjes op de batterij zijn ontstaan
Wat te doen:

  • Haal de batterij uit je toestel, berg deze veilig op (defecte batterijen kunnen gevaarlijk zijn).
    Laat de batterij niet in je toestel zitten! Het zou hierdoor beschadigd kunnen raken
  • Neem contact op met onze klantenservice. Met een Vodafone nummer kan dat door te bellen naar nummer 1201. Bel je met een ander nummer, bel dan 0900 0940
  • Leg het probleem aan mijn collega uit. Hij of zij zal je dan in contact brengen met Samsung.
    Samsung zal er voor zorgen dat je kosteloos een vervangende batterij krijgt
  • Als de batterij niet opgestuurd hoeft te worden, lever deze dan in bij bijvoorbeeld een inzamelpunt voor klein chemisch afval

Mocht je nu geen opgezwollen batterij hebben maar graag tips willen over je batterijduur, kijk dan eens rond hier in ons Samsung board en stel eventueel een vraag. Misschien kan een medegebruiker je tips geven om de accuduur van je toestel te verlengen!
182 Reacties 182
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

En is er ook niets aan de hand met de batterij zelf?
markiesaus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lijkt me vrij onlogisch, ik heb deze telefoon pas een half jaar eb heeft het voorheen altijd goed gedaan. Bovendien heb ik het niet zo breed dus dat is eigenlijk mijn 'noodoplossing'
goedvers

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Misschien is dit een oplossing. Onderaan in de post staat de eenvoudigste methode:
http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Oplossing-voor-snel-leeglopen-batterij-Samsung-Galaxy/m-p/99038#...
handige-jongen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Samsung vervangt kapotte Galaxy S4-accu gratis17 oktober 2013Eerder deze maand doken er problemen op met de accu van de Samsung Galaxy S4. Zo zou de accu op kunnen zwellen of ontzettend snel leeglopen. Samsung heeft nu bekendgemaakt dat gebrekkige accu’s kostenvrij worden vervangen.Samsung bekend met accu-probleem Galaxy S4Samsung Galaxy S4 AccuEerder deze maand verschenen er berichten online van Samsung Galaxy S4-accu’s die kapot gingen zonder reden. De accu’s zouden veel sneller dan normaal leeg zijn en in sommige gevallen zwellen de accu’s op tot het punt dat ze bijna open barsten. Accu’s zwellen wel vaker op, maar dat heeft vaak te maken met ouderdom en slijtage. De Galaxy S4 is echter pas een half jaar oud dus het opzwellen heeft weinig van doen met ouderdom. Samsung heeft nu laten weten aan TrustedReviews dat ze op de hoogte zijn van het probleem en dat het probleem een selecte groep consumenten heeft getroffen.“We vragen alle getroffen consumenten om alsjeblieft hun meest dichtstbijzijnde Samsung Electronics servicecenter te bezoeken, waar ze kosteloos een vervangende batterij ontvangen. We blijven toegewijd aan het bieden van de best mogelijke gebruikerservaring voor onze consumenten“, aldus Samsung.Als jij ook een Galaxy S4 hebt met een slechte of opgezwollen accu, dan kun je contact opnemen met Samsung om een servicecenter bij jou in de buurt te vinden. Je kunt hiervoor bellen met 0900-7267864 (€0,10 per minuut).
Raimonda

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb sinds 2 dagen probleem met mijn s4. Krijg melding dat temperatuur van battrij te laag is en opladen is afgebroken. Heb het toestel nu ongeveer 1,5 maand. In het begin was de batterij best warm tijdens gebruiken en nu is temperatuur te laag? Wat is het beste nu om et doen?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Het beste is om je toestel te laten controleren op enige fouten bij een Samsung Service Center of Vodafone winkel let er wel even op dat als het toestel ter reparatie moet worden gestuurd dat je wel eerst een back up maakt van je data via Samsung Kies.

En als je nog niet het toestel naar de winkel wilt brengen is een reset van het toestel ook een idee, maak wel een back up dan!
VincentWijnen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 1201 gebeld. Doorverbonden naar Samsung. Samsung wist mij te vertellen dat het inderdaad klopt dat zij een nieuwe batterij zullen aanleveren. Echter moet ik wel eerst mijn huidige batterij naar hen opsturen. Dan zullen zij binnen 5 werkdagen een batterij retourneren.

Ik kan op dit moment niet zonder telefoon, mijn vriendin is hoogzwanger (al over de uitgerekende datum) en kan dus elk moment bevallen. De meneer van Samsung gaf aan geen vervangend toestel te kunnen regelen. Ook Vodafone geeft niet thuis, iedereen die ik daar spreek geeft aan van niets te weten. Er is dus nog steeds geen oplossing en mijn batterij gaat steeds boller staan.

Iemand die me hiermee met spoed kan helpen?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@VincentWijnen Als je je toestel via Vodafone ter reparatie aanbied en je hebt VTS krijg je een vervangend toestel terwijl je toestel gerepareerd wordt. Op het moment dat je dit zelf afhandeld via Samsung kunnen wij hierin niets betekenen. Dit staat namelijk los van elkaar. In ieder geval veel geluk gewenst met de nieuwe aanwinst, hopelijk laat hij/zij niet al te lang meer op zich wachten:).
rogervdhorst

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn telefoon valt ook steeds uit als hij niet aan de lader zit. De batterij is dan bijv nog 70% vol. Hij is dan niet meer op te starten alleen als je hem dan aan de lader hangt. De batterij geeft dan aan 0% vol. Na een paar tellen geeft hij de werkelijke waarde aan bijv 70% vol.

Als ik naar de batterij kijk dan lijkt deze bol te staan. Hoe weet ik nu of ik te maken heb met een bolle batterij.


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat kun je zien door het volgende,
ruik er even naar of de batterij niet stinkt en ga anders met een vinger over de batterij (was deze voor de zekerheid erna goed af)!

Als dit het geval is zul je hierna de instructies zoals hierboven weergegeven moeten volgen voor een volledige vervanging.
arnie4

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier het zelfde, elke keer Internet eruit. kut Vodafone en service van niks echt belachelijk zeg Dat je voor zo'n bedrijf wil werken.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
kijk even een paar reacties naar boven bij de link die BasT geeft. Mogelijk is je batterij defect.
GerbenK

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Bij Vodafone winkels waar een monteur aanwezig is (http://help.vodafone.nl/app/answers/detail/a_id/801) kan de batterij worden omgeruild voor een nieuw exemplaar. Deze is niet altijd voorradig. Het bestellen duurt ongeveer 3 tot 5 werkdagen, dus het toestel hoeft niet te worden opgestuurd. Neem de telefoon mee bij het omruilen, de monteur heeft het imeinummer en het S/N nummer nodig. De batterij kan worden omgeruild als het serienummer van de batterij begint met BD en als de batterij opgezwollen is.
GerbenK

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Bij Vodafone winkels waar een monteur aanwezig is (http://help.vodafone.nl/app/answers/detail/a_id/801) kan de batterij worden omgeruild voor een nieuw exemplaar. Deze is niet altijd voorradig. Het bestellen duurt ongeveer 3 tot 5 werkdagen, dus het toestel hoeft niet te worden opgestuurd. Neem de telefoon mee bij het omruilen, de monteur heeft het imeinummer en het S/N nummer nodig. De batterij kan worden omgeruild als het serienummer van de batterij begint met BD en als de batterij opgezwollen is.
Daneron

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gedwongen stoppen en een paar tellen later staat het weer aan?

Had een windows phone (metro) en nu alweer heimwee, wat een wereld van verschil (lees ellende). De windows phone was qa energie autonoom, de android moet je steeds blijven sturen anders is de batterij na enkele uren al leeg.

ekruize

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn accu valt onder de chinese partij en heeft serienummer BD1D509BS/2-B.
(nog) niet opgzwollen of bobbelend, maar mijn telefoon valt regelmatig gewoon uit, terwijl er dan nog 65 procent in zit. Opstarten gaat tot samsung logo, en start dan weer opnieuw tot logo etc etc etc. Aan de lader geeft hij aan dat accu volledig leeg is, en na een aantal maal de lader erin en eruit, tijdje wachten en hopla, in 1 seconde weer opgeladen tot 60 procent. Is nu een half jaar oud. Evengoed recht tot omruilen, kan de telefoon onder deze omstandigheden niet vertrouwen...

Heb trouwens een abonnement bij vodafone lopen...
liannebergsma

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu 2 weken geleden de nieuwste update gedaan voor de samsung S3. (4g)
De telefoon is sinds de update binnen een paar uur leeg en opladen gaat erg traag. Ook doet mijn wifi verbinding het nauwelijks en loopt de telefoon vaak vast en is erg traag geworden.
Voor de update had ik nergens last van en was ik zeer tevreden over het toestel!!

Ik heb verder de telefoon nog niet ge-reset of andere instellingen gewijzigd.

kan ik de update ongedaan maken? of zou de telefoon weer sneller kunnen worden en de batterij langer mee gaan?

Gr Lianne
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Liannebergsma,

Vreemd dat je deze klachten ervaart na de update. Heb je ook al eens je toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Dit kan eventueel een oplossing bieden. Ik raad je wel aan eerst een backup te maken van je bestanden.
liannebergsma

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor uw reactie!
Nee ik heb het toestel nog niet terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
Hoe doe ik dit? en hoe maak ik een back up?

Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Lianne, een back-up kun je maken via het programma Samsung Kies voor je PC. Start dat op en verbind je toestel daarna via de USB-kabel met je PC. Dan kun je de back-up maken.
Doe dat uiteraard voor je gaat resetten. Hoe je reset vind je hier.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic