Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy S4 batterij problemen? Kijk hier!

Hallo allemaal,

Samsung heeft bekend gemaakt dat er in sommige gevallen problemen zijn met de batterij van de Samsung Galaxy S4. De batterij is dan opgezwollen en loopt extreem snel leeg.

Heeft jouw batterij dit probleem? Dan zie je:

  • Dat de gehele batterij opgezwollen is
    of
  • Dat er bobbeltjes op de batterij zijn ontstaan
Wat te doen:

  • Haal de batterij uit je toestel, berg deze veilig op (defecte batterijen kunnen gevaarlijk zijn).
    Laat de batterij niet in je toestel zitten! Het zou hierdoor beschadigd kunnen raken
  • Neem contact op met onze klantenservice. Met een Vodafone nummer kan dat door te bellen naar nummer 1201. Bel je met een ander nummer, bel dan 0900 0940
  • Leg het probleem aan mijn collega uit. Hij of zij zal je dan in contact brengen met Samsung.
    Samsung zal er voor zorgen dat je kosteloos een vervangende batterij krijgt
  • Als de batterij niet opgestuurd hoeft te worden, lever deze dan in bij bijvoorbeeld een inzamelpunt voor klein chemisch afval

Mocht je nu geen opgezwollen batterij hebben maar graag tips willen over je batterijduur, kijk dan eens rond hier in ons Samsung board en stel eventueel een vraag. Misschien kan een medegebruiker je tips geven om de accuduur van je toestel te verlengen!
182 Reacties 182
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Arina, helaas is de batterij niet meer te redden dan :(.
Natuurlijk kun je wel gewoon en nieuwe batterij kopen en deze in het toestel plaatsen.
 
Over opgezwollen batterijen:

  • Soms kunnen deze batterijen stinken naar en vies luchtje.
  • Er zitten bobbels op de batterij.
  • Plekken zoals de randjes kunnen zijn aangetast.
 Groetjes!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hou ons op de hoogte! Dit zijn interessante zaken die andere klanten wellicht ook kunnen helpen!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
ik dacht op te lossen met een nieuwe batterij of reparatie.
Wat veroorzaakt zo'n batterij die opzwelt? Is dat een kortsluiting in het toestel of is het dan een verkeerde productie van de batterij?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Het gaat vaak om verschillende redenen. Door en te warm toestel kan dit ontstaan hiervoor wordt al gewaarschuwd in de Samsung handleidingen. Ook kan er en software mankement zijn waardoor dit niet duidelijk weet waarvoor de batterij staat.
Ook kan dit worden veroorzaakt door stroomstoringen.
Of de batterij al in de fabriek defect is geraakt lijkt mij zelf erg klein.
 
En batterij kun je niet repareren ;).
EDIT: Ook door te lang opladen gebeurd dit. Dus als je gaat slapen en je vergeet de oplader eruit te halen.... en als je dit erg lang doet merk je inderdaad wat aan je batterij zoals en kortere speeltijd.
 
Groetjes!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
oh ok! Dus als mensen een nieuwe batterij nemen en het probleem dat het veroorzaakt niet wordt opgelost kan het dus zomaar weer gebeuren?
DanielleT

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb jammer genoeg al eerder een gezwollen batterij gehad dit was namelijk bij mijn vorige telefoon de samsung galaxy s2 nu bij mijn s4 gebeurt weer het zelfde alleen is het nu al na bijna 4 maanden in plaats van 1,5 tot bijna 2 jaar!
DanielleT

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De batterij wat ik nu heb die kun je net als een wip wap heen en weer wippen dus als je boven druk gaat hij naar beneden en als je onder druk gaat hij ook weer naar beneden en hij hoort naar mijn weten plat te zijn!!
mengsmering

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
er zijn dus veel meer mensen die problemen hebben met de batterij van de samsung galaxy s4
ik heb er sinds vorige week zaterdag ook last van dat de telefoon spontaan uitgaat bij 65 % batterij en als ik de telefoon weer aanzet geeft de telefoon nog maar 6% aan en hij wordt warm tijdens het opladen (kans op smelten en of hardware in de telefoon stuk kan gaan door de warmte) daarom heb ik maar een nieuwe accu gekocht twv 30 euro op advies van de vodafone winkel hij doet het weer PERFECT
samsung wil de fout niet erkennen dat het slechte accu's zijn en ook niet vergoeden want accu's vallen niet binnen de garantie van accessoires en toestel wat eigenlijk de grootste BULL**bleep** is zo dekt samsung zich goed in maar ik heb een officiele klacht ingediend bij samsung want IK WIL GARANTIE ik heb mijn telefoon pas 3 maand geleden aangeschaft
babbellebetjj

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had dit ook met mijn HTC Desire S, ik had via internet een nieuwe accu gekocht en toen was het probleem opgelost. Echter is mijn telefoon al 2 jaar oud.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
gezwollen lithium ion of polymeer batterijen zijn LEVENSGEVAARLIJK, deze kunnen spontaan en zeer heftig ontbranden. HAAL ZE UIT JE TELEFOON EN LEG ZE OP EEN BRANDVRIJE PLEK NEER EN BRENG ZE ZSM TERUG NAAR DE WINKEL
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Jup, als het vaker gebeurd is het en mankement aan je toestel zelf.
Wat je het beste kunt doen is de batterij op en veilige plek te leggen en deze hierna met en plastic tasje terug naar de winkel te brengen om dit te kunnen laten zien. 
 
Groetjes!
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nog even onderschrijven wat ArHu & SamsungExpert zeggen: alle batterijen zijn van binnen gewoon uitermáte smerig spul. Als ze niet in brandgevaarlijk dan zijn ze wel batterijen.giftig / bijtend.

Nu wil ik niet iemand het idee geven dat je batterij op ontploffen staat, maar laat hem in ieder geval in geen enkel geval in je toestel zitten. De kans op (op zijn minst) een beschadigd toestel is groot. Stop hem in een plastic zakje en laat hem zsm verwerken en vervangen.
Dat geldt trouwens voor elke batterij die je hebt, van AA tot telefoon tot de accu van je auto

kudo's heren 🙂
Ollie_81

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag allemaal,
 
Ook ik heb ineens een gezwollen batterij en valt mijn S4 steeds uit, en dat terwijl ik hem ook nog maar 3,5 maand heb :(. De problemen begonnen bij mij vorige week nadat ik een firmware update had geinstalleerd....
 
Met mijn S2 nooit last van gehad en ik doe niks anders me deze telefoon; kortom, mijn gebruik is normaal. Hoe gaat dit verder; krijg ik een nieuwe batterij als ik naar een winkel ga? Of moet je dit dan toch nog zelf gaan betalen?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
doorgaans zijn telefoons beveiligd tegen overladen (en volledig ontladen waar ze ook slecht tegen kunnen), dus je mag de telefoon zolang aan de lader leggen als je wilt
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ollie_81 schreef:
Dag allemaal,

Ook ik heb ineens een gezwollen batterij en valt mijn S4 steeds uit, en dat terwijl ik hem ook nog maar 3,5 maand heb :(. De problemen begonnen bij mij vorige week nadat ik een firmware update had geinstalleerd....

Met mijn S2 nooit last van gehad en ik doe niks anders me deze telefoon; kortom, mijn gebruik is normaal. Hoe gaat dit verder; krijg ik een nieuwe batterij als ik naar een winkel ga? Of moet je dit dan toch nog zelf gaan betalen?
Daar kunnen we op voorhand geen uitspraken doen omdat wij op afstand niet kunnen zien wat het probleem veroorzaakt.. Je kunt dus het beste even langs een Vodafone winkel gaan om de batterij even te laten zien.
lskalf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry hoor maar ik vind dit vrij absurd.Zo snel al! Daar betaal ik niet voor. 
RemiN

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mengsmering, volgens mij zit er op een accu toch wel degelijk 6 maanden garantie. Echter zal je dan waarschijnlijk je toestel en batterij op moeten laten sturen naar de reperateur van vodafone en zullen ze inderdaad niet zomaar een accu vergoeden die je zelf gekocht hebt. Wel raar dat ze jou in de vodafonewinkel zo'n advies geven. Maar goed, bij mij waren ze er ook niet zo happig op om het te laten repareren/ me een nieuwe batterij te geven. Het eerste waar ik van beschuldigd werd was: "Hij is toch niet nat geworden he?"
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Iskalf,

Het is een technisch apparaat. Je kunt hier altijd iets mee voor hebben helaas. Ga dus toch even langs de Vodafone winkel met het toestel.

goedvers

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Je kunt ook het ook op de volgende manier doen:
 
- ga naar 'Instellingen'
- dan naar 'Applicatiebeheer'
- scroll naar rechts naar het tabblad 'Actief'
- zoek de actieve applicatie 'Media'
- tik erop
- tik op 'Gedwongen stoppen'
anneliesmartin

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem.
Mijn telefoon staat op 70 procent en valt uit.
Doe de lader erin en hij is helemaal leeg!!
Vervolgens kijk ik weer en is de batterij binnen een paar min voor de helt weer opgeladen...
Niet leuk!! 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic