Hallo,
Mijn accuproblemen met de galaxy S4 begonnen als volgt:
- Batterij liep een paar weken achtereenvolgens van gemiddeld tussen de 40 en 60 % binnen een half uur naar 15% toe. In eerste instantie dacht ik dat dit gewoon door intensief gebruik kwam. Op mijn werk gebruik ik veel minder beeldschermtijd van de telefoon en vraag ik dus minder van de batterij dan na mijn werk.
- Vervolgens constateerde ik dat na de melding batterij bijna leeg die ik ongeveer op 15% ontvang, de accu in razend tempo door naar 0 vloog en de telefoon deed afsluiten. Afijn, netjes de telefoon aan de lader en daarna geen problemen tot de volgende avond.
Nu ben ik echter een aantal weken verder en constateer ik dat de accu soms al uitvalt bij een batterij percentage van 60-70% en dan ook niet meer aan wilt, tenzijn ik de telefoon aan de lader aansluit. Ook wil het wel eens helpen om de batterij eruit te halen, terug te steken en opnieuw op te starten -> resultaat, weer terug bij het percentage van 60-70% en soms loopt dit zelfs nog op.
Toch, dit blijft irritant. Verdere valt mij op dat de batterij helemaal niet goed in het batterijvakje lijkt te passen. Wat gek, ik kan me niet herrinneren dat dit ook zo was toen ik de telefoon de eerste keer uit de doos haalde. Een beetje surfen op internet leert mij dat ik niet de enige ben met een opgezwollen batterij. Het is nu ik dit weet zelfs opvallend dat als ik de batterij erin stop en het achterkantje erop doe, mijn scherm iets naar buiten komt.
Omdat ik niet zonder mijn telefoon kan (naast mijn mobiel heb ik geen vaste lijn) was ik eerst afwachtend om terug te gaan naar de vodafone winkel en mijn toestel op te laten sturen. Ik ben bang dat ik daar nu niet meer onderuit kan, dus morgen het eerste wat ik ga doen zodra de winkels open gaan.
Hebben jullie je batterij/toestel al eens op deze manier bekeken? Of heeft iemand hier ervaring met opgezwollen batterijen van samsung? Ik hou jullie op de hoogte van de afloop en hoop dat jullie batterijproblemen snel opgelost zijn.