Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy S4 batterij problemen? Kijk hier!

Hallo allemaal,

Samsung heeft bekend gemaakt dat er in sommige gevallen problemen zijn met de batterij van de Samsung Galaxy S4. De batterij is dan opgezwollen en loopt extreem snel leeg.

Heeft jouw batterij dit probleem? Dan zie je:

  • Dat de gehele batterij opgezwollen is
    of
  • Dat er bobbeltjes op de batterij zijn ontstaan
Wat te doen:

  • Haal de batterij uit je toestel, berg deze veilig op (defecte batterijen kunnen gevaarlijk zijn).
    Laat de batterij niet in je toestel zitten! Het zou hierdoor beschadigd kunnen raken
  • Neem contact op met onze klantenservice. Met een Vodafone nummer kan dat door te bellen naar nummer 1201. Bel je met een ander nummer, bel dan 0900 0940
  • Leg het probleem aan mijn collega uit. Hij of zij zal je dan in contact brengen met Samsung.
    Samsung zal er voor zorgen dat je kosteloos een vervangende batterij krijgt
  • Als de batterij niet opgestuurd hoeft te worden, lever deze dan in bij bijvoorbeeld een inzamelpunt voor klein chemisch afval

Mocht je nu geen opgezwollen batterij hebben maar graag tips willen over je batterijduur, kijk dan eens rond hier in ons Samsung board en stel eventueel een vraag. Misschien kan een medegebruiker je tips geven om de accuduur van je toestel te verlengen!
182 Reacties 182
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Sjors,

En als je er wel iets mee doet dan valt hij niet uit?
Ik raad je aan om even je toestel te backuppen en terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Zo kunnen we vaststellen of het een software of hardware probleem is.
Siep

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een S2 en heb hetzelfde probleem. Het vreemde is dat het toestel normaal werkt als de lader aangesloten is, maar zonder lader valt hij al uit bij 70% batterij vermogen.
Ik vermoed dus haast dat de accu is overleden ofwel te zwak is.
Iets anders kan ik niet bedenken..
Mayonees

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik hem hetzelfde probleem met mijn Galaxy S2
Aan de lader doet hij het prima.
Zonder lader is het een heel ander verhaal.
Zelfs als ik zeker weet dat hij volledig vol zit, begint mijn scherm te knipperen en valt hij uit.
Als ik even wacht en opnieuw opstart heeft hij een battery-drain gehad en zodra ik mijn pincode intoets, begint het hele geintje weer overnieuw.
En die ene keer dat hij wel "fatsoenlijk" werkt, heb ik onder de 60% batterij geen bereik meer.
Als ik dan toevallig ben of op internet zit, gooit hij me er gewoon vanaf.
En binnen no-time begint het cirsus van knipperen en uitvallen weer.
Ligt dit echt aan de batterij??
Want zelf back-uppen en terug naar de fabrieks-instellingen werkt niet
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als het met backuppen en fabrieksinstellingen niet opgelost is, dan zal het mogelijk je batterij zijn. Ga er even mee naar je verkooppunt om het toestel na te laten kijken en eventueel opsturen ter reparatie.
Marieke1313

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn batterij van mijn Samsung galaxy s2 mini loopt sinds een week ineens binnen 12 uur leeg zonder dat ik er wat mee doe. Eerder hield die het dan zeker twee dagen uit. Super frustrerend dit. Iemand tips?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Marieke1313 schreef:
Mijn batterij van mijn Samsung galaxy s2 mini loopt sinds een week ineens binnen 12 uur leeg zonder dat ik er wat mee doe. Eerder hield die het dan zeker twee dagen uit. Super frustrerend dit. Iemand tips?
Hi Marieke,

Dat is niet leuk inderdaad! Is er misschien iets op je telefoon veranderd waardoor dit zou kunnen gebeuren? Heb je bijvoorbeeld een nieuwe app geïnstalleerd of heb je nieuwe bestanden op je telefoon gezet?
rissy87

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik heb nu al 4 maanden de s4 en nooit geen problemen gehad met de accu hij ging 1 tot 1,5 dag mee. Ik heb net 3 weken vakantie gehad en sinds ik deze week weer aan het werk ben gaat de accu nog maar nauwelijks 8 uur mee en dan is hjj geheel leeg. Enig idee hoe dit zou kunnen? Ik zet de wifi al uit en heb geen programma's of apps lopen.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Rissy,

Misschien is het verstandig om een app te installeren die bijhoudt welke apps je batterij leeg trekken. Zo krijg je een beeld en weet je welke apps je beter anders kunt instellen of misschien verwijderen.
justin1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de samsung galaxy s4


Dit is nu al de 2e keer dat dit me overkomt.
De eerste keer had ik nog 25% van me batterij over, op dat moment viel me telefoon uit.Toen wou ik mijn telefoon weer opstarten, maar dat duurt zeker 10 minuten. toen hij was opgestart was die opeens 2%.

De tweede keer had ik nog 50% batterij over, en ook dit keer viel me telefoon zomaar uit. na 10x proberen op te starten kreeg ik me telefoon weer aan en was hij nog maar 7% geladen. Maar zonder dat ik me telefoon aan de lader had, laadde hij zich zelf op tot 24%...


Zou iemand mij kunnen helpen, want dit is zeer vervelend.
Zit al te denken om een andere telefoon te kopen, en dat de s4 een miskoop is
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
inderdaad, bv better battery stats, beschikbaar voor een klein bedrag in de playstore als je de ontwikkelaar een biertje wil geven of gratis op xda. Post screenshots van de other, kernel en partial wakelock tabbladen ongeveer 1 a 2 uur nadat je de telefoon van de lader hebt gehaald, je moet de telefoon zo min mogelijk gebruiken in die 1 a 2 uur

ik denk trouwens al dat ik weet wat de oorzaak is, ten minste als je in den haag/rotterdam/amsterdam of utrecht en omgeving woont: het live gaan van het 4g netwerk terwijl je er nog geen toegang voor hebt gekregen (dat krijgen alleen nieuw afgesloten red abonnees) waardoor je telefoon continu probeert toegang te krijgen maar dit steeds niet mag, je zal dan onder kernel wakelocks msm_hsic_host heel veel aanwezig zien....
rissy87

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie antwoord maar ben al achter het probleem. Ik had er al een app killer op staan. Maar waarschijnlijk kon mijn telefoon zijn warmte niet kwijt hij ligt telkens nu in mijn tas in mijn kluisje op het werk sinds ik mijn telefoon op mijn tas legt gaat de batterij al veel langer mee
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Je moet inderdaad nooit app killers gebruiken op android, android is namelijk heel erg efficient met geheugen en multitasken en probeert zoveel mogelijk applicaties al in het geheugen te laden op de achtergrond zodat ze vlug gebruikt kunnen worden wanneer nodig, en als een taskkiller die dan gaat killen start android ze weer automatisch op wat enorm batterij kan vreten, als je echt geheugen nodig hebt verwijdert android die applicaties zelf
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi justin,

Welke software-versie staat op je toestel? Is dit de nieuwste versie? Of zijn de problemen juist gekomen nadat je een nieuwe software-versie op je toestel hebt gezet?
justin1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo maartje,

ik weet niet welke software op me telefoon staat het lijkt mij de nieuwste. Want ik wou me telefoon update maar er stond dat me er geen software beschikbaar was omdat ik die al gedownload heb.

maar ik wordt er nu een beetje moedeloos van want net was me telefoon weer rond de 50% valt vervolgens uit en heb dan nog maar 19% batterij over...
justin1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan ook zien hoe me batterij leeggaat. En daar is het ook te zien dat me batterij opeens op 19% staat
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Zit al te denken om een andere telefoon te kopen, en dat de s4 een miskoop is


Het is misschien irritant maar het is gedrag wat ingeprogrammeerd is om je batterij te beschermen, li ion en polymeer batterijen kunnen namelijk zeer slecht tegen volledige ontlading. Na het uitvallen is waarschijnlijk de calibratie van de batterij ontregeld, meestal herstelt dit vanzelf. Anders kan je zelf een hercalibratie forceren door de telefoon een aantal maal volledig te laten ontladen, dan tot 100% te laden even van de lader te_ halen en dan weer tot 100% te laden en weer volledig te laten ontladen.
patricia81

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen,
 
op 27 juli heb ik de softwareupdate gedaan die de tefeloon( samsung Galaxy s4) aangaf ( er is een nieuwe softwareupdate).
Dit uigevoerd. Geen problemen. Smiddags heerlijk de boot naat Terschelling gepakt waar savonds het toestel uitviel en niet meer aan te krijgen was. Batterij was vol, toch de lader er maar in en waarempel smorgens deed ie het weer.
2 dagen daarna identiek het zelfde probleem enkel ging het toestel niet meer aan. Uiteindelijk kreeg ik hem op zondag 4 augustus na een paar dagen links te hebben laten liggen hem weer aan.
Maandag 5 augustus direct naar de winkel gegaan...... aardige hulp en wist echt wel wat hij deed.
Hij zei: ik ga hem terugzetten naar fabrieksinstellingen.....dan zouhet verholpen moeten zijn, zo niet dan ligt het aan de hardware.
Gedaan met gevolg --> telefoon deed niets meer. Enkel trillen ( zoals voorheen ook, maar geen beeldscherm).
Telefoon laten ophalen ter reparatie. Afgelopen maandag terug gekregen.
Wat is er gerepareerd? Nou niets er is enkel een softwareupdate gedaan.
 
Afgelopen maandag terug gekomen en woensdag waarempel hihj viel weer uit met een volle batterij. Deed niets meer. Oplader erin even wachten ( overigens ook vreemd dat het lampje van opladen na 2 min pas gaat branden). Lampje werd groen ( opgeladen) telefoon aan ----> trillen en geen beeldscherm.
HHem maar even links laten liggen tot donderdag en toen deed ie het weer.
Vannacht opgeladen, vanmorgen nu.nl aan het lezen en pats viel uit om niet meer aan te gaan.
 
Hoe kan het 1) dat dynafix enkel repareert onder druk en met de simpelste oplossingen komt die Vodafone ook aluitgevoerd had waarvan gezegd werd dit is hardware.
2) ik nu weer van vooraf aan kan beginnen met 0900 nrs bellen en de hele rataplan van vrij moeten nemen, te late koerier ( afspraken niet nakomen) etc.
3) kan ik een nieuw toestel krijgen? Binnen 4 maanden ( welgeteld exact vandaag 4 maanden) al 2x dit probleem waarvan ik lees dat anderen dit ook hebben. Is het geen fabrieksfout in dit toestel?
4) ik heb enkel mijn mobiel, geen vast toestel. Ben afhankelijk van deze. Ik mag er toch vanuit gaan dat als een toestel kapot gaat ( buiten mijn schuld om) dit fatsoenlijk gerepareerd wordt en niet afgewimpeld wordt met een simpele softwareupdate die het probleem van uitvallen toestel niet wegneemt?
5) dus zoals de opties hieronder in een antwoord gegeven werden backuppen en fabriekinstellingen terug zijn gedaan.....maar het probleem blijft zich voort doen.
 
Hellup, wat kan ik doen om waarde voor mijn geld te krijgen en niet onnodig extra kosten moet maken? ( ben verzekerd maar die 0900 nrs ze laten je rustig 10 min in de wacht staan x op x met oeps verbinding verbroken etc Dynafix)
 
Alvast bedankt voor het antwoord.
Kortom: kan
Sjonvld

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Had precies t zelfde probleem telefoon binnen 4 uur leeg ...opladen zo traag deed ie gewoon een hele dag over... gister mn telefoon een harde reset gegeven en mn sd kaartje schoongemaakt ..... en nu weer helemaal happy met mn s3 sinds gisteravond 20.00 tot nu 06.35 ... 35 procent van mn batterij op met wifi aan dus das netjes....nu alleen afwachten of t zo blijft
Sjonvld

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En telefoon werkt weer super snel is gewoon wat ze hiervoor zeggen blijf veel ste veel op de achtergrond meedraaien als ik zie hoe mn telefoongeheugen eruit zag voor de harde reset en na de reset is gewoon bizar dingen die ik nodig heb staan er op en bijna niks gebruikt nu van mn geheugen
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
een factory reset is wel erg radicaal, beter is het om te achterhalen wat de oorzaken zijn (meestal zijn het meerdere factoren/apps) met bv wakelock detector en better battery stats kan je binnen een uur de schuldige apps aanwijzen en alleen die eventueel verwijderen of als je geroot bent ze met greenify onder controle houden...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic