Xandecs

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S4 Vraagt om PIN invoeren NA invoeren SIM PIN..

HELP!

Ik kom niet meer in mijn telefoon. Als ik hem opstart vraagt hij, zoals altijd, om m'n SIM te ontgrendelen, die ontgrendel ik, maar vervolgens blijft het PIN scherm er staan.

Meldingen enzo komen binnen via notification balk en ik kan gebeld worden, maar verder kan ik niks met m'n telefoon. Ook geen backup maken, want kom nergens in!

Sinds een aantal maanden al het probleem dat het toestel de melding gaf dat de SIM-kaart was verwijdert en ik opnieuw moest opstarten. Dat gebeurde zo'n 3-5x per dag. Dan na herstarten SIM PIN en daarna Mobile Protect scherm en dan kon ik weer in m'n telefoon.

Nu krijg ik dus een 2e PIN scherm, geen Mobile Protect. :S
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Dan ben ik bang dat er geen andere oplossing is 😞
Je zult dus alles kwijtraken. Een tip voor de toekomst: ik gebruik bijvoorbeeld dropbox voor mijn foto's en documenten, Je kunt ook de app vodafone Backup+ voor gebruiken. Ik heb zelf nog ingesteld staan dat de telefoon een back up maakt via mijn google account etc.

Groetjes Stevied86

Bekijk in context

11 Reacties 11
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Xandecs

Dat is echt vervelend! Als ik het goed begrijp (correct me if i'm wrong) Je voert je pincode in en vervolgens vraagt hij alsnog om dezelfde pincode. Het is niet zo dat het toestel vraagt om een (pin)code?
Als dat het geval is dan raad ik je aan om je simkaart in een ander toestel te stoppen om vervolgens daar de pincode uit te schakelen zodat je in ieder geval weer in je toestel komt.

Groetjes Stevied86
Xandecs
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nee, het is een soort toestelcode. Dus eerst de gewone SIM-code en dan vraagt ie om pincode.

Dit gebeurde ook bij het eerdere verhaal met Mobileprotect, dan kreeg ik hetzelfde PIN-scherm, maar na een aantal seconden het Mobileprotect scherm. Na het invoeren van m'n 6-cijferige code was hij dan gedeblokkeerd.
Maar nu komt dat scherm dus niet meer. 😞

Zonder SIM-kaart krijg ik dus alleen het PIN-scherm.
Anonymous
Niet van toepassing
Dan heb je waarschijnlijk in het verleden een code in je toestel ingesteld. Deze kun je verwijderen door het toestel te koppelen aan Samsung Kies (via pc of laptop) en dan terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Dan ben je wel al je gegevens kwijt van je toestel als je de code echt niet meer weet.


Xandecs
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dat had ik ook bedacht.. Maar er is dus niks te doen zodat ik nog kan backuppen?? 😞 😞

Het is toch raar dat dit opeens naar voren komt? Terwijl ik niks heb veranderd.
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt het proberen via Samsung kies. Zodra het toestel verbonden is zou in principe het mogelijk moeten zijn om alles eraf te halen.
Anonymous
Niet van toepassing
Het is idd raar dat als je niks hebt veranderd er toch een toestel pincode wordt gevraagd
Xandecs
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Via Samsung Kies maakt hij wel verbinding, maar die zegt dat hij niks mag doen omdat er dus een blokkering is.
Anonymous
Niet van toepassing
Dan ben ik bang dat er geen andere oplossing is 😞
Je zult dus alles kwijtraken. Een tip voor de toekomst: ik gebruik bijvoorbeeld dropbox voor mijn foto's en documenten, Je kunt ook de app vodafone Backup+ voor gebruiken. Ik heb zelf nog ingesteld staan dat de telefoon een back up maakt via mijn google account etc.

Groetjes Stevied86
Xandecs
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
*zucht* Thanks voor je hulp iig, 😞
Anonymous
Niet van toepassing
Geen dank, mocht je nog een keer een vraag hebben dan weet je het forum te vinden ook al was dit niet het antwoord wat je zocht.

Groetjes stevied86
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic