gjansen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S4 Gmail Push voor Agenda, Contactpersonen en Mail

Hoe kan ik push instellen voor Gmail? Ik heb dat prima werkend op mijn iPhone 5 maar op dit kl*te ding van Samsung is dat niet mogelijk en moet ik handmatig of om de zoveel tijd synchroniseren. Life Companion? 
Al die batterij vretende meuk die soms je video laat stoppen als niet naar je scherm kijkt, een touchscreen dat ook zou werken door over het scherm te vegen, allemaal halfslachtige gadgets terwijl Push niet mogelijk is, te belachelijk voor woorden!
Vodafone Samsung Galaxy S4 
3 Reacties 3
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Push met Gmail is alleen mogelijk met de Gmail cliënt van Google zelf, Google staat dat niet toe behalve als je Exchange instelt.

Weet je zeker dat troep die jij batterij vretend noemt ook daadwerkelijk batterij vretend is? Android is namelijk heel erg efficiënt met multitasken en geheugenbeheer behalve wanneer betweters het beter denken te kunnen en een taskkiller aan zetten, dan start Android de apps weer automatisch op en kost dat inderdaad batterij.

Installeer better battery stats, google naar de xda edition, en post screenshots van other, kernel en partial wakelock tabbladen na ongeveer je telefoon 1 of 2 van de lader te hebben gehaald....

Overigens denk niet dat touchwiz van Samsung representatief is voor Android, voor wel een goed doordachte gebruikerservaring moet je HTC's of gewoon stock Android hebben.
gjansen
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Push is mogelijk door het Google account in te stellen als een Exchange Activesync account. Helaas pindakaas; Google heeft dit sinds een paar maanden afgesloten voor nieuwe mobiele apparaten. Alleen als je voor een bepaalde datum deze optie voor het configureren van je Google account hebt gebruikt, kun je die de push optie blijven gebruiken, met een nieuw toestel dat zich niet eerder bij Google Exhange services heeft aangemeld, mislukt het activeren van het account. 
 
Ik koop niet voor 700 Euries een toestel dat ik vervolgens met allerlei vage pakketjes moet zien bruikbaar te maken. Dat moet recht uit de doos werken, ik heb geen bouwpakket gekocht! Maar er kan er maar één Apple heten, dat zal niemand hun ooit na doen. Voor de iPhone geen honderduizend hobby sites met roms en tewaks, maar wel voor Android en zeker Samsung. 
 
Ik heb tegen mijn zin in - want kost aardig veel tijd en kan toestel onbruikbaar maken - toch maar mijn licht opgestoken bij de XDA site. Ik heb een Google Play Android 4.3 Virgin rom op het toestel gezet. Schandalig! Het toestel reageert nu bijna net zo soepel als een iPhone 5, is veel stabieler en gaat 20% langer mee met een acculading. De stabilteit en "zuivere" werking van het toestel komt vooral naar voren bij het gebruik van internet bellen dat tegenwoordig in de telefoonapp is ingebouwd. Waar de standaard ROM continue de registratie van het sip account verloor, blijft het account in deze Virgin ROM perfect aangemeld ook als tussentijds de netwerkverbinding wisselt tussen WiFi en 3G.
Daarnaast zijn de applicaties als agenda en e-mail modern en zeer goed bruikbaar en ziet het er ook allemaal stukken beter uit dan apps van Samsung. 
 
Vodafone zou haar klanten de optie moeten geven bij het activeren van het toestel om voor een stock android rom of de TouchWiz variant te kiezen. Belachelijk eigenlijk dat de garantie vervalt bij het aanbrengen van een andere rom.  Met een goed gebouwde rom zal er veel minder support nodig zijn en levert het meer tevreden klanten op.
 
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Je maakt er wel een heel drama van hoor, als een bepaalde functie van touchwiz voor jou geen toegevoegde waarde heeft dan gebruik je die toch gewoon niet, het is niet zo dat het enorm je prestaties verminderd of je batterij leeg vreet. Als de prestraties toch beter lijken dan komt dat door een reset en dat dan nog minder accounts actief zijn, waarvan je vergeten was dat ze actief waren.

Je verliest trouwens ook niet je garantie als je een officiele google edition rom flasht omdat de kernel gewoon gesigneerd is door samsun en daarom de flash counter niet omhoog gaat.

En verder kan samsung er weinig aan doen dat google alleen nog maar push toestaat met de officiele gmail client, die trouwens gewoon standaard op elke sgs4 (en android telefoon) geinstalleerd is.

Ik weet nog wat een verademing ik de overstap van de 3gs naar de desire vond, wat werkte dat heerlijk intuitief, eenvoudig en doordacht, wat een crime was het op ios om zelfs maar een simpel liedje of gewoon een bestand erop te krijgen of een iphone als wifi hotspot in te stellen of om te tetheren, nooit gelukt, en zelfs wisselen tussen 2 programmas is nu nog niet eens mogelijk op een iphone. Geef mij dan android maar, zelfs touchwiz, wat ik uiterlijk de minste schil vind en functioneel maar zozo... (stock android en sense zijn mooi en sense is gewoon super functioneel en handig)

en oh chainfire vindt wel weer een methode om de garantie te herstellen, dat doet'ie altijd....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic