dannykl

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S4 | Geen netwerk

Goedendag.

We hebben al een tijdje last met de net werkverbinding van de S4 Elke keer krijg ik een Rondje met een streep er door heen ook al een andere simkaart geprobeert maar hij blijf vaak aangeven dat er geen verbinding is.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi robinnio,

De S4 is inderdaad te gebruiken in combinatie met 4G. Kijk eens even naar de dekkingskaart, daar kun je per postcode bekijken of je daar 4G zou kunnen hebben.

Bekijk in context

62 Reacties 62
Siham

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren heeft mijn vader een nieuwe samsung galaxy s4 gehaald bij de vodafone winkel met abonnement, maar als ik wil gaan bellen staat er iedere keer niet aangemeld. De meneer van de vodafone zei dat het hoogstens een dag kan duren, nu is het de dag erna en staat er nog steeds niet aangemeld op netwerk! Wat moet ik hier aandoen? Alvast bedankt!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey Siham,

Vervelend dat je vader zijn telefoon nog niet kan gebruiken. Is de telefoon al een keer opnieuw opgestart? Het kan ook zijn dat de simkaart nog niet is geactiveerd. Kijk op de volgende website om te zien hoe je dit kunt doen.
moenbase

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb zojuist een Galaxy S4 aangeschaft. Volgens de website is 4g ook voor deze telefoon. Maar hoe activeer ik het? Nu zie ik alleen 3g staan.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Moenbase,

De Galaxy S4 is nog niet ondersteund op het Netwerk. De telefoons die dit wel al zijn zijn:

Smartphones

  • BlackBerry Z10
  • BlackBerry Q10
  • Sony Xperia Z
  • Sony Xperia SP
  • HTC One
  • Samsung Galaxy SIII LTE
  • Samsung Galaxy Note II LTE
  • LG Optimus G
Mobiel breedband

  • ZTE R212 Wifi hotspot
  • ZTE 5008
Bron: Vodafone website

Groeten!
robinnio

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de update van de samsung galaxy s4 eerder deze week zou deze klaar zijn voor 4g/lte. Ik bevind mij dagelijks in de regio Utrecht en heb een red abbo, maar heb tot de dag van vandaag nog steeds geen 4g op mijn telefoon mogen ontvangen (dit staat wel ingeschakeld in de mobiele netwerk instellingen). Klopt het dat de s4 nog steeds door vf niet op het 4g netwerk wordt toegelaten? Of betreft dit ergens een instelling?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi robinnio,

De S4 is inderdaad te gebruiken in combinatie met 4G. Kijk eens even naar de dekkingskaart, daar kun je per postcode bekijken of je daar 4G zou kunnen hebben.
robinnio

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens de dekkingskaart zou ik 4g moeten hebben, toch maakt mn telefoon er geen verbinding mee... constant 3g of h+...
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Heb je wel de juiste update geinstalleerd om je toestel hier beschikbaar voor te maken?
robinnio

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, die heb ik gedraaid en onder de instellingen bij mobiele netwerken is de lte functie gewoon geselecteerd. Toch maakt hij er geen verbinding mee, noch in Utrecht, noch in Amsterdam.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi robinnio,

Welke abonnementsvorm heb je? Het kan zijn dat 4G daarvoor niet beschikbaar is.
robinnio

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone Red, 2Gb internet, onbeperkt bellen en sms
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Alleen nieuwe abonnees krijgen voorlopig toegang tot 4g, mensen die vroeg een duur red abonnement hebben afgesloten in de hoop direct 4g te kunnen gebruiken moeten nog wachten, met als extra bonus als je in een 4g regio woont je toestel wel continu probeert verbinding te maken maar dit niet mag van het netwerk en je batterij dus extra snel leeg loopt.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
ArHu schreef:
Alleen nieuwe abonnees krijgen voorlopig toegang tot 4g, mensen die vroeg een duur red abonnement hebben afgesloten in de hoop direct 4g te kunnen gebruiken moeten nog wachten, met als extra bonus als je in een 4g regio woont je toestel wel continu probeert verbinding te maken maar dit niet mag van het netwerk en je batterij dus extra snel leeg loopt.
Of met een iets positievere insteek: Toen Red geintroduceerd werd zat alleen bij de duurste abonnementen de toegang tot 4G al ingecalculeerd. Vodafone heeft alsnog besloten om alle mensen met een Red abonnement zonder extra kosten toegang tot 4G te verlenen.
Bij mensen die nu een Red abonnement afnemen, wordt dit meteen geactiveerd, mensen die al eerder Red hadden afgenomen worden in groepen alsnog aangesloten, om een goed geregelde toegang tot het netwerk te garanderen.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Right, ik heb zo snel mogelijk een red abbo afgesloten , mede om zsm van 4g gebruik te kunnen maken, betaal nu wel maar heb nog steeds geen 4g en ik moet tevreden zijn!? Terwijl mensen die nog lang van hun goedkopere oudere abonnementsvormen hebben kunnen genieten en dus veel minder hebben hoeven betalen dan ik nu al wél 4g hebben?

Het zou eerlijker geweest zijn om de eerste red abonnees als eerste toegang te geven tot 4g, zij betalen immers al het langst en dus het meest maar in plaats daarvan probeert vodafone eerst meer nieuwe klanten te strikken, diegenen die al hun contract getekend hebben zijn toch al binnen en kunnen stikken met hun dure red abonnement!
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik weet dat het antwoord niet hetgeen is wat jij leuk vind, en begrijp dat persoonlijk ook nog wel, maar het is nu eenmaal een feit: in het begin zat 4G alleen standaard bij de hogere Red abonnementen, bij de lagere was er zelfs nog geen sprake van.

Dan lijkt het mij een goede zaak om te weten dat Vodafone dat inmiddels bijgesteld heeft en iedereen met Red straks kan genieten van 4G. Had jij persé 4G willen hebben, dan had je dus die dure vorm van Red moeten kiezen.

Uit jouw verhaal dat jij het nu nog niet heb, kom ik tot de conclusie dat je dat niet gedaan hebt. Als je dat wel gedaan hebt, dan mijn excuses en het advies om contact met de Klantenservice te zoeken. Je kunt hun dan vragen of ze handmatig de toevoeging voor 4G bij je abonnement willen activeren. Dit is dus enkel van toepassing indien bij jouw originele Red-abonnement 4G al tot je pakket behoorde. Is dat niet het geval, dan moet je toch echt even geduld hebben tot Vodafone alsnog je gratis gaat voorzien van die toevoeging.

Sorry, leuker dan dit wordt het niet 😉
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik heb Red Super, duurder is er niet, ik betaal dus de hoofdprijs als sinds maart/april en hoewel ik op mijn telefoon kan zien dat er vodafone 4g masten zijn mag ik er geen gebruik van maken
robinnio

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt ArHu en Martin, nu begrijp ik ook waarom mn accu als een bezetene leegtrekt sinds de update.

Martin, kun je aangeven op wat voor termijn ik wel gebruik kan gaan maken van 4g? In een aantal media wordt gesproken over 'later deze maand'. Is dat correct?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
ArHu schreef:
Ik heb Red Super, duurder is er niet, ik betaal dus de hoofdprijs als sinds maart/april en hoewel ik op mijn telefoon kan zien dat er vodafone 4g masten zijn mag ik er geen gebruik van maken
Dan zou ik toch even op vriendelijke wijze contact zoeken met de klantenservice of de Web Crew via Facebook en Twitter en vragen of ze iets voor je kunnen betekenen. Nee heb je, ja kun je krijgen, nietwaar?
robinnio schreef:
Bedankt ArHu en Martin, nu begrijp ik ook waarom mn accu als een bezetene leegtrekt sinds de update.

Martin, kun je aangeven op wat voor termijn ik wel gebruik kan gaan maken van 4g? In een aantal media wordt gesproken over 'later deze maand'. Is dat correct?
Tot mijn spijt zit ik niet op een positie waarbij ik bekend met die informatie ben. Ik kan je vraag dus niet beantwoorden, sorry.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Hi Martin, je kan zeggen dat ik nee heb en ja kan krijgen maar ik betaal al bijna een half jaar voor ja, het is dan niet netjes dat ik nee heb en moet smeken om een ja en ik doe niet aan facebook of twitter waarom kan ik dit forum niets voor mij betekenen, waarom moet ik mijn prive gegevens op straat gooien om te krijgen waar ik vodafone grief voor betaal?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic