Kiko_62

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S3 valt steeds uit & probeert op te starten

Beste Vodafone,

Mijn S3 heb ik sinds augustus 2013 in mijn bezit. Sinds een aantal dagen vertoont hij kuren. De telefoon valt steeds uit. Hij start vanzelf deels weer op. Hij komt niet verder dan het scherm Galaxy S3 GT-19300. Dit komt steeds weer terug. Pas wanneer ik de aan/uit knop in druk start hij de telefoon helemaal op. De telefoon valt op willekeurige momenten uit. Ik heb geprobeerd een patroon te ontdekken, maar dit is niet te vinden.
Als oplossing heb ik een harde reset gedaan, zonder succes.

Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

Bedankt, Karlijn
21 Reacties 21
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Kiko_62

Welkom op ons forum. Dat is geen leuke binnenkomer zo, 1e bericht en dan gelijk over een mankement aan je toestel :@
Het lijkt op een conflict in het toestel (nietwaar @SamsungExpert ?). In dat geval wil ik je adviseren om het toestel in een Vodafone winkel of Belcompany ter reparatie aan te bieden. Als je een Red abonnement hebt met daarin de vervangende toestelservice, dan kun je de telefoon uiteraard aan de deur om laten wisselen. Alle informatie over de mogelijkheden tot reparatie staan op onze website!

Hopelijk ben je snel weer op en top mobiel.
Groetjes, Per


Kirsten73

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde gehad... Na de update. Harde reset, bel company, niets mocht baten. Opgestuurd voor reparatie, wat krjg ik terug: deze telefoon heeft waterschade gehad, wij doen er dus niets mee, En bedankt... goed werkende telefoon gaat stuk door een update en je wordt zo afgescheept. Die telefoon is nog nooit met vocht of water in aanraking geweest... lekker makkelijk! Hoop dat het jou beter vergaat! Vodafone is u voor mij aan het checken of er nog iets gedaan kan worden. Hoop het... !! Succes!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Kirsten73,

Wat vervelend dat er uit het onderzoek is gekomen dat het om waterschade gaat. Onze reparateurs zijn vakkundig opgeleid om dit soort schades te onderzoeken. Waterschade hoeft niet te ontstaan door een grote hoeveelheid water of vocht. Dit kan ook al komen doordat je in een vochtige ruimte bent, of dat je in de regen loopt te bellen om je telefoon even checkt. Als er een bepaalde schade is vastgesteld kan ik hier helaas niets aan veranderen:(.
joel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey ik heb een samsung galaxy s4 gekocht en die heb ik nu een tijdje maar nu heb ik dat hij soms zomaar uitvalt. Zonder dat hij leeg is. En hij blijft dan maar opstarten en uitvallen en blijft dat doen totdat ik hem in de oplader leg. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @joel

Ik denk dat je even moet kijken bij je batterij deze kan het probleem zijn doordat deze is opgebold of vervormd.
Meldt het even of dit ook zo is.
joel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heei
Bedankt voor je reactie!
Ik heb gekeken en het lijkt of hij een beetje bol staat.
Weet jij wat dit is en hoe ik het kan oplossen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @joel

In het volgende topic op het forum staat alle informatie. Hier kun je ook terugvinden welke stappen je kunt ondernemen: Galaxy S4 batterij problemen? Kijk hier!

Succes!
DST75

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb dit probleem. Ik heb mijn S3 mini sinds december 2012. Sinds een paar weken start hij uit zichzelf op. Eerst staat de batterij dan bijvoorbeeld nog op 95% nadat hij uitvalt en opnieuw opstart is hij ineens maar 1%. Dit gebeurd zelfs als de telefoon helemaal is opgeladen. Vaak gebeurt het zelfs ook dat als ik mijn pincode in toets hij daarna meerdere malen blijft rebooten. Telefoon is al helemaal gereset, alle tips en tricks die in dit forum staan heb ik al gedaan maar het probleem blijft bestaan. Tevens is de verbinding vaak ook heel erg slecht en dan maakt het niet uit of ik binnen of buiten of zelfs heel dicht in de buurt van een zendmast staat. Ik baal hier heel erg van want dit komt mijn bereikbaarheid niet ten goede. Eerlijk gezegd begin ik hier zo van te balen dat als mijn contract volgend jaar afloopt ik waarschijnlijk ga overstappen. Zeker ivm de slechte bereikbaarheid wat ik toch al een paar jaar heb meegemaakt bij Vodafone.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @DST75
Ik vind het vervelend om te horen dat je toestel niet meer werkt zoals het moet en dat je slechte verbinding hebt.
Als de tips & tricks niet meer werken dan wordt het wellicht tijd om je toestel eens ter reparatie aan te bieden. Zoals Annabelle al aangaf zal een, door Samsung gecertificeerd reparateur, je toestel dan bekijken. Misschien is daarna ook je verbindingsprobleem opgelost. Als je dit overal ervaart, dan is meestal het toestel of de simkaart de boosdoener.

Groeten, Per
Funda

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey,
Ik heb ook een gelijkaardige probleem met mijn samsung galaxy s3. Mijn gsm valt uit ookal als het volledig opgeladen is,ik kan mijn gsm enkel opstarten wanneer dat ik hem in de oplader leg. Maar dan zie ik dat mijn opgeladen batterij plots 3%ofzo is. Waaraan kan dit liggen?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Funda ,

Misschien dat je even zou kunnen kijken uit mijn vorige bericht met en zelfde soort Topic of mijn berichten enig nut heeft: http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Samsung-Galaxy-S3-telefoon-wordt-heet-en-batterij-is-snel-leeg/t...

Scroll wel even naar benden het laatste berichtje van me.
Bedankt.
GabyVerdouw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Spontaan uit, probeert op te starten, maar geeft dan aan dat batterij leeg is. Kan het toestel niet meer gebruiken zonder oplader!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @GabyVerdouw ,

Misschien is het en optie om te kijken of en nieuwe batterij iets goeds doet. Je hebt 6 maanden garantie op de batterij en 2 jaar garantie op het toestel.
GabyVerdouw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt. Ik heb met Vodafone gebeld, daar wordt je ook niet wijzer van. Gebeld met Samsung, die vertelde het volgende: haal je batterij uit je toestel en leg deze plat op tafel. Geef hem een zetje zodat hij gaat draaien. Als hij meer dan een kwart rondje draait, dan is er sprake van een gezwollen batterij. Geef dan aan hen door: serienummer van je telefoon en de batterij, en het imeinummer van je telefoon. Dit vindt je op/onder de batterij. Ze sturen mij een nieuwe batterij.
tvb1977

Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Hallo, ik wil hier even vermelden dat ook mijn batterij bol was gaan staan ( duidelijk met het blote oog zichtbaar ) en ik zonder probleem een vervanging gekregen heb in de Vodafone shop. Er was toen ik binnen liep geen s3 batterij op voorraad maar deze werd onmiddellijk besteld en na een dag wachten mocht ik hem gaan halen. Ik heb mijn toestel nu anderhalf jaar.
joell2001

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Het lijkt erop.
dat dit een Bekent probleem is.
Er bestaan oplossingen voor.

Het beste is als je S3 nog binnen de garantie valt.
Ter reparatie aan te bieden bij Het Samsung tech center.
Zij zullen [WAARSCHIJNLIJK] de Proccesor En/Of De micro video card Vervangen/repareren.
Wat ze ook kunnen doen. [Als het probleem niet aan de proccesor of micro vid card te wijden is.]
De batterij vervangen.
Deze kan je ook in de winkel kopen. Of online

Ik hoop je hiermee een stukje verder te helpen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @tvb1977 ,

Is het nu wel allemaal opgelost met je batterij en toestel?
FrankL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Hij bleef maar opstarten.

Ik heb op Youtube gezocht naar dezelfde klacht en zag dat er nog meer mensen last van hadden. Er stond een instructiefilm hoe je het toestel los moest halen.
Ik heb daarna het toestel zelf losgehaald. Daar zag ik dat de drukknop aan de binnenkant bleef hangen. Er zat rommel tussen. De rommel heb ik weggehaald met een naald en daarna goed schoongemaakt en nu, een half jaar verder, werkt mijn toestel nog steeds.

Het voordeel van de S3 is dat er veel te koop is op internet. Mijn camera was ook defect. Ik had allemaal paarse strepen. Op ebay zag ik een cameramodule. Deze werd tekoop aangeboden voor €8 inclusief verzendkosten. Hieraan kon ik geen buil vallen.
Met behulp van Youtube heb ik bekeken hoe alles uit elkaar gehaald moest worden. Het was geen rocket science. Binnen een half uur had ik weer een perfecte camera.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Top om te horen dat alles uiteindelijk toch nog goed is verlopen en dat je weer en goed werkend toestel hebt :). Als je en beetje handig bent met het sleutelen dan kan dat in situaties als deze erg benut worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic