corbis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S3 start niet meer op.

Mijn S3 was helemaal leeg, maar na het opladen start hij helemaal niet meer op. Hij blijft als het ware hangen bij het Samsung-logo. Ik heb al een reboot uitgevoerd (volumeknop omhoog + power) inclusief cache verwijderen, maar niets helpt. In het verleden altijd telefonisch netjes behandeld door vodafone dus met goede moed naar vodafonewinkel in Dordrecht. Ik ben nog nooit zo onbeschoft behandeld! Terwijl ik mijn verhaal deed werd ik binnen een minuut afgekapt door de medewerkster. Zij wees me er op dat er een barstje in het scherm zat. Dat klopt, dat is 8 maanden geleden na een val gebeurd. Dat maakte niets uit, dat zou volgens haar heel goed de reden kunnen zijn dat er nu pas een rebootprobleem was. Dat ik in de tussentijd gewoon heb kunnen bellen etc , daar luisterde ze niet meer na. Hierdoor zou mijn garantie vervallen zijn. Ik voel me flink overdonderd. Zij wilde ook niet meer naar het telefoontje kijken, of er bijvoobeeld wel een rebootprobleem was, niet meer luisteren etc. Zij bleef me wijzen op het feit dat een barstje in het scherm ervoor zorgde dat er geen garantie meer gold en dat eea uitzoeken dus geen zin meer had. Op het laatst kwam een tweede medewerkster haar bijstaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo onbeschoft behandeld ben geweest. Binnen 3 minuten stond ik weer buiten, sprakeloos. Ik heb niet eens mijn verhaal kunnen doen!
Heeft iemand een idee voor een oplossing? een andere vodafonewinkel ligt niet voor de hand.
14 Reacties 14
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @corbis ,

Ik ga haar toch gelijk geven en klein barstje het maakt weinig uit dan vervalt in ieder geval de garantie voor het scherm. Hetzelfde als je naar de fietsenmaker gaat om je banden te plakken maar de fietsenmaker ziet dat je remmen en versnellingen kapot zijn hij vervangt deze automatisch en als het toestel ter reparatie gestuurd zal worden is de kans groot dat het barstje jou in de dure sokken kan komen te staan.

Zorg ervoor dat je toestel uit is. De batterij eruit halen kan soms helpen. Als dit niet lukte laat het dan weten dan is er nog en tip waarbij wel alle data uit je toestel wordt verwijderd.

EDIT: Hoe hoog was het toestel ongeveer toen deze viel?
corbis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat het scherm niet onder de garantie valt is uiteraard waar. Daar is ook geen discussie over. Het was een val uit mijn broekzak terwijl ik op een stoel zat: circa 50 cm naar beneden dus, resulterend in een minimaal barstje. Daar heb ik mijn verzekering niet eens voor willen lastig vallen. Waar het om gaat is, dat beweerd wordt, dat door een minimaal barstje 8 maanden geleden ontstaan, er nu een rebootprobleem kan optreden. Dat is natuurlijk niet zo. Bovendien werd er gesteld dat, ook al was het niet zo, dit door samsung of vodafone altijd gebruikt gaat worden als argument dat er geen garantie meer geldt. en dat het dus niet de moeite waard is om naar het apparaat te kijken. Dat ze in de winkel zelfs niet meer wilden kijken of het wel een rebootprobleem of een ander probleem was. Het apparaat is geen enkele manier aangeraakt of bekeken.

Batterij heb ik er al uit gehad. Met voeding al poging gedaan om te rebooten (Volumeknop omhoog+ power). Bij rebootpoging (verwijderen cache en bij herstel fabrieksinstelling geeft het een FAIL-melding.Wellicht dat alleen nieuwe firmware nog iets kan doen? Het lukt zelfs niet meer om een nieuwe poging tot reboot te doen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @corbis ,

Je probleem is niet echt aan het meewerken. Ik kan niet garanderen dat en nieuwe firmware op het toestel het weer allemaal goed maakt... Dit zou zomaar en lastiger probleem kunnen zijn zelf denk ik aan het motherboard dat vervangen moet worden (sudden death syndroom bij de Galaxy S3) dit kan ik helaas niet zeker weten dan zal ik me dieper moeten ingraven in het toestel. Mocht je toestel dit wel hebben kun jij en ik en ook vele andere het toestel niet eigenlijk meer ter leven weken en reparatie is dan echt wel nodig.

Je kunt altijd opnieuw de winkel bezoeken op en andere dag met misschien andere mensen erin ;-).
corbis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oei. Klinkt niet hoopvol. Nieuw telefoontje is dan wellicht nog voordeliger dan reparatie...
Dank voor je advies.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Oke nog mijn laatste reactie voor nu en anders weer tot morgen ;).
Als je en toestel los aanschaft kost je dit zeker wel wat centen, ik kan je niet garanderen of je toestel inderdaad ook het zogenaamde sudden death syndroom heeft en aantal Galaxy S3 toestellen hebben dit wel namelijk sommige 16GB versies. Kan ik helaas van en afstandje als deze helaas niet zien...

Het kan ook zo zijn dat je software helemaal de weg kwijt is. Dan zal Samsung je toestel volledig opnieuw inscannen en de software proberen erop te laten draaien.

Fijne avond en slaap ze!
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @corbis
Klinkt allemaal niet goed.
Ik word even getriggerd door het feit dat je het niet aan de verzekering hebt willen opgeven. Ik vind dat jammer:(
Nét voor deze gevallen is de verzekering. Zaken die niet onder de garantie vallen worden in dat geval over genomen door de verzekering.
Kijk een barstje in je display kan slechts een klein uiterlijk teken zijn van opgelopen schade (Titanic effect). Wellicht zit de schade dieper.
Als aanvulling op de info van @SamsungExpert het volgende:
Wist je trouwens dat je je abonnement 4 maanden vóór de einddatum kunt verlengen? Misschien zit je in deze termijn en kun je op die manier aan een nieuw toestel komen...

Gr Per
corbis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap dat Titanic-idee wel, maar is volgens mij in dit geval onmogelijk. Gebruik mijn telefoon ook voor mijn werk vrij intensief. Al 8 maanden nadat het gebeurd is (telefoontje uit mijn broekzak gevallen terwijl ik op een stoel zat) geen enkel probleem gehad. Het is slechts een heel oppervlakkig barstje.
Vind het met name erg flauw dat er een muur van onwil wordt opgetrokken doordat men zich achter dat barstje verschuilt. Het werkelijk grote probleem is de onwil om uberhaupt eens naar het telefoontje te kijken. Alles wordt direkt afgekapt en afgedaan. Alles wordt nu opgehangen aan dat kleine barstje, terwijl dat helemaal niet het probleem is. Het daadwerkelijke probleem wordt niet eens besproken of bestudeerd.

Heb abonnement voor 2 jaar, loopt af in september 2015, Bovendien, als dit kenmerkend is voor de service door Vodafone, dan begrijp je dat ik er niet zo veel trek meer in heb om in de toekomst nog een abonnement af te sluiten bij vodafone, laat staan om te verlengen. Het is geen centenkwestie, Het probleem is dat er niemand de moeite neemt om zelfs maar te kijken. En de ongeloofelijk onbeschofte manier waarop ik ben toegesproken in de winkel. Zelfs toen ik perplex de winkel uitliep, kreeg ik het nog naar mijn hoofd geslingerd.

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @corbis
Weet je, geloof ik je op het woord.Ook dat je tot op heden geen last ervan hebt gehad. Bied je het toestel aan ter reparatie, dan MOET de reparateur alle aanwezige schade verhelpen. Het is in dat geval niet mogelijk om te zeggen "repareer me dit maar en daar hoef je niet naar te kijken" . Wordt er in dat geval val- stootschade geconstateerd, dan houdt het garantieverhaal op:(

Ik begrijp, best dat je dit ziet als een muur van onwil, ik hoop dat je door de uitleg, accepteert dat dit van onze kant niet het geval is. Desalniettemin wil ik graag namens Vodafone excuses aanbieden als je je in de Vodafone winkel niet serieus genomen voelt.

In jouw geval mag je dus per Mei 2015 verlengen. Hopelijk houdt je telefoonhet nog zo lang vol.
Groetjes, Per
corbis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is zo jammer dat de discussie blijft steken achter wel of niet garantie. Dat is precies wat ik bedoel. Het gaat mij erom dat iemand eens kijkt naar het telefoontje wat er mis zou kunnen zijn. Nu wordt er niet eens de moeite genomen omdat er toch geen garantie is. Daar ben ik niet mee geholpen. Wellicht is het een heel simpel dingetje, maar daar heb ik te weinig verstand van. Als het telefoontje officieel overleden is, heb ik er ook vrede mee (natuurlijk niet van harte). Dat zou natuurlijk niet mogen gebeuren bij een telefoontje van amper een jaar oud! Zie ook de verhalen van sudden death bij de SIII. Ik neem aan dat dat niet allemaal apparaatjes zijn die ook eerst gevallen zijn. Nu wordt er zo-wie-zo niet gekeken omdat er een minieem barstje in het scherm zit, wat niet eens een relatie heeft met de huidige problemen, maar alleen heel laf aangegrepen wordt om maar niets te hoeven doen.

Per mei verlengen mocht zo-wie-zo al. Dat is dus geen service. Excuses aanbieden staat je goed, maar daarmee ben ik niet geholpen. Bovendien is het ook gemakkelijk om dat semi-anoniem te kunnen doen, in plaats vanuit de winkel in Dordrecht. Op dit moment voel ik er niet veel voor om het abonnement te gaan verlengen, want bij problemen moet ik dan bij het zelfde adres aan de bel trekken, Ik heb er geen vertrouwn in waarom dat de volgende keer wel fatsoenlijk gaat gebeuren. Het meest schokkende vind ik niet eens dat er geen oplossing gezocht wordt of dat er alleen maar een manier gezocht wordt om maar helemaal niet tegemoet te komen. Het meest frustrerende is dat met normale vragen je onbeschoft afgescheept wordt en ik voortdurend door twee medewerkers met vragen afgekapt wordt. Een normaal gesprek was niet mogelijk. Voortdurend kreeg ik te horen: JE BEGRIJPT HET NIET, JE BEGRIJPT HET NIET. Nee, op zo'n manier snap ik dat zeker niet. Zelfs je hond schreeuw je zo niet toe.

Alles bij elkaar opgeteld heb ik dus een telefoontje met een vaker voorkomend probleem (zie verder op forum), een evt garantieprobleem wat mij betreft slechts bijzaak is en het ontbreken van een mogelijkheid dat er eens iemand naar het apparaatje kijkt om een indruk te krijgen wat het probleem zou kunnen zijn. De onbeschofte houding van de winkel laat ik dan zelfs buiten beschouwing. Het aanbieden van verlenging per mei 2015 is geen extra service, dat was al mogelijk. Uiteindelijk bied u dus welgeteld NUL service. En nee het telefoontje houdt het dus niet tot zo lang vol: want dat doet het immers niet.
corbis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zie alleen al onderstaand voorbeeld. Samsung S3 "loopt" steeds vast: nagekeken, ondanks dat client toegaf dat het telefoontje elders onder handen was genomen. Samsung s3 valt uit, sudden XZ Beste @Ewoutra ,

Hier staat een fix:http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/general/ultimate-gs3-sudden-death-thread-t1993044

Ook verwijzen ze naar deze app:
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.vinagre.android.emmc_check
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @corbis
Helaas vraag je iets wat niet mogelijk is. Zoals eerder aangegeven kunnen er geen deelreparaties of onderzoeken worden uitgevoerd. Wij kunnen vantevoren niet inschatten of het een impact heeft op het andere. Ik reken op je begrip in dezen.

Als ik namens Vodafone excuses aanbied, dan doe ik dat uiteraard ook namens de winkel. Vergeet hierbij niet dat ik deze excuses aanbied op basis van het door jou opgegeven relaas. Ik heb geen wederhoor gepleegd in dezen. Ik vertrouw erop dat de gang van zaken aldus is gegaan.

Ik geef je in mijn vorige bericht aan dat we de mogelijkheid bieden om 4 maanden voor de einddatum te verlengen. Ik kon uit een eerder bericht niet opmaken of dat bij je bekend was. Dit is inderdaad de standaard service die we aanbieden. Hierop kunnen we geen uitzondering maken..
Sorry, Per

corbis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gevraagd wat het zou betekenen als ik ook het schermpje zou laten repareren, maar dat zou niets aan de zaak veranderen. Ik zie ook niet zo goed in waarom dat zou moeten, aangezien de garantie al vervallen zou zijn door het vallen. Of ik het schermpje (wat het verder gewoon deed) wel of niet zou vervangen, doet er dan al niet meer toe.Dat er geen uitzonderingen gemaakt worden is ook niet waar. Heel recent (november jl) is voor onderstaande client ook een oplossing gevonden. Rivala Berichten: 5Geregistreerd: ‎03-11-2014 zondag - laatst bewerkt zondag
Samsung Galaxy S3 "loopt"ste​eds In Juni van dit jaar heb ik mijn contract verlengd met een sim-only abo.
Ik was nog erg happy met mijn telefoon, de Samsung Galaxy S3, en had geen reden om een ander toestel te nemen.
Wat heb ik daar nu een spijt van.
Al snel na het verlengen, laadde het toestel niet meer op. Dus naar de Vodafonewinkel voor reparatie. Onder bij de connector zaten twee scheurtjes, die er echter al zeker 1,5 jaar zaten en nooit voor problemen hebben gezorgd.Het toestel is al eens eerder voor reparatie weggeweest , toen ik hem net had, ook voor het vastlopen van het toestel na een update en weet niet of die scheurtjes er toen al zaten of niet of dat dat bij de reparatie was gebeurd.
Affijn, de medewerker vertelde me dat als ik het toestel op zou laten sturen, ik eerst een reparatieformulier moest tekenen waarin ik aangaf het eens te zijn met reparaties tot 150 euro. Maar dat ik vanwege die scheurtjes er rekening mee moest houden dat het niet onder garantie zou vallen en het veel duurder uit zou vallen. Ook nadat ik aangaf dat die scheurtjes er al langer in zaten en niet voor problemen zou zorgen bleef hij bij zijn mening.
Ik gaf aan het een beetje raar te vinden dat het toestel na de problemen in het begin (vastlopen en niet opstarten) nooit problemen had gegeven en nu ineens na de verleninging van abo ineens kuren kreeg. Tuurlijk maak je dan de opmerking dat dat misschien geprogrammeerd is in het toestel, waarop de medewerker glimlachte ( niet echt bevordelijk voor je gevoel op dat moment). Maar ja ik vond het toch wel een prijzige reparatie worden dus koos er voor om het toestel ergens anders te laten repareren, een adres waar mijn man ook voor zijn werk reparatie slaat uitvoeren en daar dik tevereden over is. De connector werd gemaakt en alles werkte weer super!
Tot afgelopen herfstvakantie..... Wij waren op vakantie in Duitsland en plots ging mijn telefoon 's nachts steeds uit en startte zichzelf weer op en moest ik de simkaart activeren. Op een bepaald moment gebeurde dat steeds vaker... Ik dacht dat het misschien door de kou kwam, maar thuisgekomen bleven de problemen. Contact opgenomen met Vodafone, en daar werd aangegeven dat het de simkaart kon zijn. Mijn sim in een ander toestel gedaan, maar die viel niet uit hoewel het niet helemaal optimaal werkte. maar dat kon ook aan het oude toestel liggen... Weer contact opgenomen met Vodafone, nu kon het wel eens de batterij zijn omdat deze toch ook al ouder dan 2 jaar was. Dus nieuwe batterij besteld. Deze er in gedaan, ja hij deed het weer, tot ik de simkaart erin deed... Het toestel sloeg vast en ging weer uit, en ik kreeg hem niet verder aan dan het logo en geluidje.... Weer naar de Vodafonewinkel. Het kon de Sim niet zijn, het was een softwareprobleem. dat moest er nieuw opgezet worden. Daarvoor kon ik naar de Vodafone Repair in Eindhoven , dus daar naar toe gereden. Nee er zat geen garantie meer op en de software erop zetten kostte 55 euro. Mijn eerdere adres voor reparatie deed dat voor 25 euro en ja ook dan is de keuze snel gemaakt. Nu ben ik blij dat ik geen 55 euro betaald heb, want nadat er op mijn reparatieadres nieuwe software op was gezet (hoewel zij dachten dat het een fout in het moederbord is) deed het toestel het eerst weer. maar na 2 dagen ging het toestel weer plotseling uit... Ik dacht: ach als ie maar weer opstart... En dat deed ie, tot gisteravond... Hij ging uit en ging niet meer verder na het geluidje.... ik was niet van plan om er nog meer geld aan uit te geven, dus ben op internet gaan zoeken hoe ik de firmware kon updaten.. Niet gelukt, ik kom niet verder meer dan het witte logo....Op internet lees ik veel over deze zgn "loop".. maar een echte oplossing is er niet.
Er zijn nu een aantal dingen waar ik n beetje van baal.... Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Vodafone en hun service. Ik raad Vodafone aan iedereen aan. Iedereen hier in huis is bij Vodafone...
Maar ik heb nu het gevoel dat ik van het kastje naar de muur ben gestuurd omdat ik geen dure verlening heb genomen.
Dat men ook geen moeite wou doen om een oplossing te zoeken en alleen standaard antwoorden/oplossingen gaf.. Niemand had ooit van de problemen gehoord dat een toestel zo maar uit ging en weer aan gaat.
Ik zou heel erg graag mijn sim-only abo willen wijzigen in een duurder abo waar ik dan een toestel bij uit wil zoeken
corbis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals je ziet in bovenstaand berichtje wordt er wel degelijk af-en-toe probleem-gericht een oplossing gezocht. Bij bovenstaande client is dat in ieder geval gelukkig wel gebeurd, ook als was er aan het apparaat elders aan gesleuteld en daarmee ook de garantie niet meer geldig.

Overig: Ik heb wel degelijk aangegeven of ik het schermpje dan niet eerst moeten laten repareren. Omdat het een valincident betreft zou dat toch vreemd genoeg niet uitmaken? Door het vallen immers zou de garantie niet meer geldig zijn, niet doordat er een klein oppervlakkig barstje in het schermp zit. Overigens als ik dit wel aan mijn verzekeraar had gemeld, dan zou alsnog het huidige probleem bestaan en zou achteraf alsnog worden gesteld dat de garantie niet meer geldig is vanwege de val?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
@Corbin
Sorry maar we gaan nu van alles door elkaar gooien.
Wat ik voor je kan doen in dezen (excuses aanbieden) is gedaan.
Voor de rest heb ik geen mogelijkheden. Ik blijf het jammer vinden dat je een verzekering afsluit, betaalt en niet gebruikt op het moment dat je iets kunt claimen. In essentie had deze handeling alles kunnen voorkomen.

Groeten, Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic