NiekSchmidt

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S3 in China

Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje: Jarenlang heb ik gebruik gemaakt van mijn Galaxy S2, en die is nu toch echt aan het einde van zijn latijn, dus ongeveer een week geleden een nagelnieuwe S3 gekocht. Daar moet een micro SIM in (wist ik veel), maar dat was geen punt want in de Vodafone store was dit zo gepiept.
Toen ik daar toch was, heb ik gelijk ook mijn Chinese SIM kaart op maat laten knippen (ik woon in China, dus vandaar)

Maar nu ik weer terug in Shanghai ben krijg ik telkens als ik probeer mijn S3 op te starten met de Chinese kaart erin een scherm dat vraagt om de ontgrendelings-PIN SIM netwerk code. Met deze zelfde kaart was er bij de S2 nooit sprake van zo`n scherm, hij deed het gewoon.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? En nog belangrijker, hoe krijg ik mijn S3 mét Chinese SIM kaart aan de praat, want de S2 is onbetrouwbaar geworden.

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Je zou kunnen proberen om 5 minuten en 10 seconden te bellen vanuit China met je Nederlandse simkaart maar mogelijk werkt dat niet. Als het inderdaad niet werkt dan zou je je toestel en SIM naar een familielid of vriend kunnen op kunnen sturen met het verzoek om er een gesprek van 5 minuten en 10 seconden te voeren en dan weer terug te sturen.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Niek, klinkt voor mij in eerste instantie alsof er een sim-lock op het toestel zit. Waar heb je het gekocht en stond er bij dat het simlockvrij was? Was het toevallig prepaid?
NiekSchmidt
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hem gekocht op Belsimpel.nl.
Op de site staat dat het een sim-lock vrij toestel is.
Ik heb ergens gelezen dat er een region lock op zou kunnen zitten, is dat het misschien?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Klopt inderdaad. Kun je via Samsung regelen, die pin-code.

Als je ooit de Vodafone-simkaart erin hebt gebruikt dan is die lock als het goed is automatisch al verwijderd, tenminste dat zei Samsung. Maar dat is dus niet zo?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Zat er misschien zo'n sticker op de doos? Misschien heb je hem in alle opwinding van je nieuwe telefoon over het hoofd gezien?



Heb je er wel meer dan 5 minuten mee gebeld in Nederland?

Samsung is overigens niet de enige met deze praktijken, ook Apple doet dat in de US.
NiekSchmidt
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar zeg je me zowat...
Ik heb die sticker gezien, maar niet 5 minuten gebeld in Nederland...
Een donkerbruin vermoeden zegt mij dat dit het probleem is.
Dan rest nu de vraag; wat kan ik hier aan doen, want het lijkt me duidelijk dat ik hier in Shanghai niet mijn Nederlandse kaart ga gebruiken
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Je zou kunnen proberen om 5 minuten en 10 seconden te bellen vanuit China met je Nederlandse simkaart maar mogelijk werkt dat niet. Als het inderdaad niet werkt dan zou je je toestel en SIM naar een familielid of vriend kunnen op kunnen sturen met het verzoek om er een gesprek van 5 minuten en 10 seconden te voeren en dan weer terug te sturen.

NiekSchmidt
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat ik dat laatste ga doen, even terug naar huis sturen met instructies dat ze zichzelf 5 minuten en 10 seconden mogen bellen, vervolgens terug laten sturen.
Bedankt!
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
De hele telefoon heen en weer sturen? Dan zijn die kosten voor (ruim) 5 minuten bellen lager toch? Gewoon met je Nederlandse SIM in de S3. Daarna netjes uitzetten, SIM-kaart omwisselen en het zou moeten werken met de Chinese SIM.

Contact opnemen met Samsung via Facebook zou ook kunnen werken. Ze kunnen hier volgens mij een code voor verstrekken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic