peterschilt

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S2 bij bellen echo voor andere partij

Meer mensen hier last van? Hier lees ik er nog niet over, maar op internet juist vrij veel.
 
Als ik een gesprek heb met iemand, dan klaagt die persoon over een irritante echo aan zijn kant, hij hoort zichzelf terug. Op internet lees ik veel dat het zou liggen aan het hoesje, dat ben ik aan het testen nu.
Echter zou de reden zijn dat er een 'kussentje' achter een microfoon niet goed ligt, normaal heb je hier bijna geen last van ( sommigen wel ), maar zodra je een hoesje om je toestel klikt, dan krijgt dat wel gevolgen. Die echo dus..
 
Is er al een officieel Vodafone statement voor dit euvel? Lees het erg veel en bij een hoop mensen ( engelstalig ) is de oplossing geweest om even terug te gaan naar de winkel om een kleine reparatie te doen. 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Erik1980 schreef:
Had net zo goed niet kunnen bellen, want het antwoord was breng hem maar weer terug en laat hem nogmaals opsturen......... 😞 
 
Volgens mij is het laatste item van deze website de oplossing:
http://www.samsunggalaxy-s2.com/forum/de-samsung-galaxy-s2-group2/probleemoplossen-forum12/probleem-...
 
 
Gr Erik

Beste Erik,
 
je geeft aan eigenlijk niets te zien in opnieuw opsturenen en vervolgens geef je zelf aan dat de oplossing volgens jou een vervanging van de microfoon is, dat is de laatste post in de link die je geeft.
 
Hoe denk je dan zelf dat die mic er in moet komen zonder het toestel op te sturen? 😉

Bekijk in context

12 Reacties 12
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hi peterschilt,

Dit is bij ons niet bekend, ik hoor hier ook geen klachten over, jij bent de eerste.
Ben jij ook al naar de winkel geweest om daar navraag te doen?

Greetz,

Chris

Moderator
Vodafone Forum




peterschilt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Chris,
 
nee, heb de S2 ook via internet besteld. En nog geen tijd gehad om naar een winkel te gaan.. Wil nog even proberen of een software update een oplossing biedt. 🙂 Daar spreken sommigen over, dus dat nog ff testen, zonder heb ik nog ff tijd.  
peterschilt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zondag update gedaan naar 2.3.5. Hierna lijkt de echo weg.. Nog even afwachten of dat het echt zo blijft, ook na een reboot. Dan lijkt het bij sommigen weer terug te komen.
peterschilt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas.. de update heeft niet geholpen. Mensen klagen nog steeds over een echo op de lijn. En dan zodra ik de beschermcover erop heb zitten, als ik die eraf haal, is het weg.. 😞
Darthix

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb precies het zelfde probleem
 
ik had een body case eromheen en heb die er toen afgedaan toen was het probleem iets minder
 
dus heb een nieuwe bodycase gekocht van casemate en toen was het probleem opgelost
totdat ik een update kreeg van mijn telefoon
nu heb ik weer die vervelende echo en kom er niet van af
 
 
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey All,

Ik zag opeens deze topic weer naar boven springen en heb het even nagevraagd of het probleem vaker voor komt op andere afdelingen. Conclusie is dat het probleem vrij onbekend is hierdoor zou ik graag meer informatie willen van jullie:

  • Wat voor versie heb je?
  • Hoe lang heb je het probleem?
  • Heb je het probleem constant of afwisselend?
Als ik zo op google kijk komt het probleem eigenlijk vaker voor;
Uit deze topics kan ik opmaken dat het probleem niet zo zeer bij Vodafone ligt, maar meer bij de software van de Samsung Galaxy S2.


pumbaly

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een galaxys 2  , ook met een echo probleem , ook na de laatste update blijft het probleem , maakt niet uit of het toestel in of uit de case is ,  wel is het soms dat na het toestel even uit en aan gezet te hebben het probleem even weg is . is hier al een oplossing voor  ?
pumbaly

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
even nog een toevoeging oop mijn galaxys 2 met echo probleem :
android versie :2.3.5.
het probleem had ik nadat ik de eerste keer had geupdate , in oktober , daarvoor geen probleem .
Na battrijpull , is probleem een paar dagen weg  ( soms niet )  maar na een halve week begint het weer .
Er is geen verschil of toestel in de case is of zonder case .
Is hier al een oplossing voor ?
Erik1980

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenmiddag,
 
Onlangs werd ik erop gewezen door de bellende partij dat zij een echo hoorden. Dit werd steeds vaker aangegeven. In eerste instantie was er niets aan de hand nadat ik de telefoon kreeg(10-2011), maar na ongeveer een maand is het begonnen. Ik heb op internet gezocht en kwam onder andere dit forum en dat van t-mobile tegen over dit onderwerp.
Ik heb de telefoon 2 weken geleden met dit probleem aangemeld bij een vodafone winkel en het apparaat is opgestuurd naar Dynafix. Apparaat zojuist opgehaald, de klacht was niet geconstateerd. Er is nieuwe software opgezet 2.3.5. Zelf in de winkel getest met een medewerker. Geen problemen geconstateerd. Tot ik thuis kwam van de 4 telefoontjes 3 keer de klacht van de echo. Als ik schakel tussen normale telefoon en luidspreker is het probleem op luidsprekerstand verdwenen (alleen is dan de klacht dat het lijkt alsof ik in een holle ton sta te bellen). Dus het probleem ligt aan de telefoon in normale belstand.
Zal vanmiddag de servicelijn van Samsung bellen en dit aangeven........... ik heb onderhand de balen van deze telefoon. Een reparatie kost 10 dagen en op de bijgeleverde kaart staat vermeld dat als het toestel nogmaals wordt ingezonden met hetzelfde probleem en zij kunnen dit niet constateren dan worden er kosten in rekening gebracht. Terwijl het abonnement bij VF wel gewoon lekker doorloopt met minuten en databundel.
 
Kan de moderator hier nog eens naar kijken!
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Om Patricks woorden te gebruiken:


  • Wat voor versie heb je?
  • Hoe lang heb je het probleem?
  • Heb je het probleem constant of afwisselend?

http://androidforums.com/samsung-galaxy-s2-international/357910-voice-echo-anyone-else-getting-2.htm...

https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/probleem-voice-echo-op-de-samsung-galaxy-2-a-134245/

http://www.samsunggalaxy-s2.com/forum/de-samsung-galaxy-s2-group2/probleemoplossen-forum12/probleem-...

Een roep naar de mods om hier naar te kijken is natuurlijk niet voldoende.
We willen jullie graag ondersteunen, maar daar hebben we informatie van jullie kant voor nodig.

Als deze informatie achterblijft kunnen wij er niet veel aan veranderen dat het probleem niet word opgelost.



Erik1980

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Chris,
 
Volgens mij staan de antwoorden al weergegeven in mijn verhaal:

  • Versie 2.3.5 staat erop maar stond er ook al op (deze had ik zelf geupdate)
  • Probleem was er niet in het begin van ontvangen van de telefoon. S2 half oktober gekregen. Weet niet met welke versie van de software, maar 2.3.5 kon ik zelf installeren dus dit zal een andere versie zijn geweest. Probleem is later ontstaan, kan dus aan de upgrade van 2.3.3/2.3.4 zijn gebeurd.
  • Probleem doet zich niet constant voor. Maar gisteren de S2 opgehaald na "reparatie" en van de ongeveer 10 telefoontjes door 8 personen het probleem van de echo aangegeven.
De roep naar de moderator was omdat jullie dichtere lijnen naar Samsung hebben volgens mij. Zojuist om 9.00uur gebeld met de servicelijn van Samnsung om het probleem aan te geven en kosten te voorkomen bij een 2e inzending. Had net zo goed niet kunnen bellen, want het antwoord was breng hem maar weer terug en laat hem nogmaals opsturen......... 😞 
 
Volgens mij is het laatste item van deze website de oplossing:
http://www.samsunggalaxy-s2.com/forum/de-samsung-galaxy-s2-group2/probleemoplossen-forum12/probleem-voice-echo-op-de-samsung-galaxy-2-thread454
 
Het probleem is namelijk weg op het moment dat ik switch naar de luidspreker en dit is een andere microfoon die dan wordt gebruikt. En ik gebruik GEEN hoesje om mijn telefoon dus dat kan het probleem ook niet zijn.
 
Gr Erik
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Erik1980 schreef:
Had net zo goed niet kunnen bellen, want het antwoord was breng hem maar weer terug en laat hem nogmaals opsturen......... 😞 
 
Volgens mij is het laatste item van deze website de oplossing:
http://www.samsunggalaxy-s2.com/forum/de-samsung-galaxy-s2-group2/probleemoplossen-forum12/probleem-...
 
 
Gr Erik

Beste Erik,
 
je geeft aan eigenlijk niets te zien in opnieuw opsturenen en vervolgens geef je zelf aan dat de oplossing volgens jou een vervanging van de microfoon is, dat is de laatste post in de link die je geeft.
 
Hoe denk je dan zelf dat die mic er in moet komen zonder het toestel op te sturen? 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic