dbleumink

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S Advance - Toestel kan locatie niet vaststellen

Sinds ongeveer een maand wil mijn Galaxy S Advance zijn locatie niet automatisch meer vaststellen wanneer ik een app open die daar gebruik van maakt. Instellingen heb ik niet, of in elk geval niet bewust, verandert maar toch deed het toestel het bovenstaande van de ene op de andere dag niet meer.

Wat ik in de tussentijd wel ontdekt heb: als ik een kaart open (bv. als ik Google Maps open of in de OVinfo-app naar de kaartweergave ga) dan kan de locatie opeens wel bepaald worden, maar daarna blijft het toestel weer steeds op die laatst bepaalde locatie hangen. Steeds via de kaart een locatie vaststellen kost echter onnodig veel data en is natuurlijk onpraktisch als ik bv. via Foursquare wil inchecken.

Onder instellingen > Locatie en Beveiliging staat "draadloze netwerken gebruiken" wel gewoon aangevinkt. Heb ook nog gekeken of aanzetten van "Automatisch Sychroniseren" onder "Account- en synchronisatie-instellingen" aanzetten hielp, maar dat werkte maar eenmalig en helpt nu ook niet meer.
1 Reactie 1
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
hoi dbleumink,

Bedankt voor je duidelijke post en welkom op het Forum! Zijn er misschien updates die je kunt doen met het toestel? Je kunt dit nagaan door je toestel aan je computer te koppelen. Je krijgt dan vanzelf een melding als er een update beschikbaar is. Als dit niet het geval is kun je je toestel het beste even terug zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet dan geen back up te maken! Je wilt natuurlijk niet dat als je gegevens verloren gaan:).


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic