RobbinD

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Galaxy Note 4 Direct leverbaar (NIET DUS) Misleidende informatie!!

Hallo,

Ik zie dat de Samsung Galaxy Note 4 nog steeds als direct leverbaar staat op de website?? 20 Oktober heb ik gebeld met vodafone klantenservice met de vraag of de note 4 op voorraad was. Ja die was volgens vodafone op voorraad geen probleem. Ik gelijk de 20e mijn abonnement verlengd in combinatie met de note 4. Nu 10 dagen later nog steeds geen note 4 binnen? Woensdag gebeld met vodafone en gehoord dat die niet op voorraad is? Waarom staat die dan nog steeds als DIRECT LEVERBAAR. Ik krijg een beetje het idee dat het de bedoeling is dat zoveel mogelijk mensen de note 4 bestellen, en zodra je de bestelling/verlenging heb gedaan je toch moet wachten. Als ik dit had geweten had ik sterk over een ander toestel/abbo/bedrijf gedacht. Beetje misleidende reclame

Mvg,

Robbin Delzenne
226 Reacties 226
kevincpg

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Zelfde probleem hier.

Abonnement verlengt op 21-10-2014. Telefoon zou "direct leverbaar" zijn, wat de site overigens ook al 3 weken aan geeft. Meerdere malen contact gehad met de klantenservice met "overmacht" als repliek.

Vervolgens geen duidelijkheid over enige datum waarop überhaupt een bestelling binnenkomt laat staan wanneer ik in deze batch zit om mijn telefoon te krijgen.

Teleurstellend, misleidend en de povere communicatie hieromtrent maakt het af.
Met als klap op de vuurpijl verleden week de geautomatiseerde mailing vanuit Vodafone met als eerste zin "En dan heb je ’m eindelijk in handen: je nieuwe smartphone" #FAIL!!!

Kevin
arpiepenbrink

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Kom op Vodafone,

is er nog ergens een moderator die wat zinnigs en relavants te melden heeft?

klantenservice, laat niks van zich horen.

Klacht online ingedien, geen reactie binnen gestelde tijd.

Op dit forum, stilte!,

Klantenbinding..........
DataStorm

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ik heb hier hetzelfde probleem.

Voordat ik online bestelde op de 20-ste vroeg ik nog via chat aan de medewerker "Christian" wat het voordeel voor mij zou zijn als ik online zou bestellen. Nou het voordeel was "dat het toestel bij hun wel in voorraad is".

Vertrouwende hierop heb ik mijn bestelling geplaatst. En nu hoor ik steeds "het toestel is niet in voorraad en we weten niet wanneer het wordt geleverd". Als ik dit had geweten had ik mijn abonnement wel gekocht bij een winkel waar ze het toestel gewoon op voorraad hebben.

Ik vind de gebrekkige informatie voorziening bij Vodafone ronduit storend. Het ergste is nog dat bij de online shop doodleuk "Direct leverbaar" blijft staan. Dat is simpelweg onacceptabel en erg misleidend.





DataStorm

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Helemaal mee eens. Mij is keihard via chat beloofd dat het toestel in "voorraad" is, dus niet eens een indicator op de webshop. En dan hoor je een week later nog steeds wanneer de telefoon geleverd kan worden. Ik voel me gewoon belazerd.
SvdBvG

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb net gebeld om mijn bestelling te annuleren (laatste dag dat dat kon, 2 weken geleden besteld) volgens die mevrouw komen ze ECHT deze week binnen.
Toezegging gehad dat als dat toch niet het geval is ik nog steeds mag annuleren.
Geloof er helemaal niets meer van, maar we wachten af....
DataStorm

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Beste Mensen,

De rechten van de consument voor kopen op afstand is sinds Juni van dit jaar sterk verbeterd. Lees het onderstaande:



"Leveringstermijn
De levering moet zo spoedig mogelijk, maar binnen 30 dagen. Als het bedrijf een afwijkende leveringstermijn heeft moet hij jou daar vooraf over informeren. Als er binnen 30 dagen (of de met jou afgesproken leveringstermijn) niet wordt geleverd moet je het bedrijf nog een laatste kans bieden door een passende termijn te stellen waarbinnen alsnog geleverd moet worden. Als deze termijn ook niet wordt gehaald mag je de koop ontbinden."

"Informatieplicht over de bedenktijd
Koop je een product of dienst op afstand op of na 13 juni 2014 dan geldt een wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen. De bedenktijd begint te lopen de dag nadat je het product hebt ontvangen of je de dienst hebt afgesloten.
Heb je een bestelling gedaan die in meerdere zendingen wordt geleverd dan begint de bedenktijd als je de laatste deelzending hebt ontvangen.
Koop je een product in combinatie met een dienst (bijvoorbeeld een CV-ketel met onderhoudscontract) dan begint de bedenktijd ook pas als je het product ontvangt.
Bij regelmatige levering van producten begint de bedenktijd te lopen vanaf de eerste levering van het product (bijvoorbeeld een tijdschriftenabonnement).
De verkoper is verplicht je te informeren over:

  • de bedenktijd die je hebt
  • op welke manier, binnen welke termijn en onder welke voorwaarden je van de koop af kunt én
  • een modelformulier herroeping op de website plaatsen dat je kunt gebruiken als je van de koop af wil binnen de bedenktijd
  • ook als je geen bedenktijd hebt, of afstand hebt gedaan van je recht om de koop ongedaan te maken hebt moet de verkoper je daarover informeren. (bijvoorbeeld bij dringende herstelwerkzaamheden, zoals het repareren van een lek dak. Of als je afspreekt dat de dienst, bijvoorbeeld winterklaar maken van de tuin, geheel wordt uitgevoerd tijdens de bedenktijd)
Voldoet de webwinkel niet aan zijn informatieverplichtingen over de bedenktijd dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd met maximaal 12 maanden. Geeft de ondernemer deze informatie alsnog dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog veertien dagen."







http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/nieuwe-regels-consumentenrechten/nieu...

http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/koop-via-internet-telefoon-huis/koop-...
DataStorm

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
"Heb je een bestelling gedaan die in meerdere zendingen wordt geleverd dan begint de bedenktijd als je de laatste deelzending hebt ontvangen.
Koop je een product in combinatie met een dienst (bijvoorbeeld een CV-ketel met onderhoudscontract) dan begint de bedenktijd ook pas als je het product ontvangt."


Volgens de wet gaat je bedenk tijd pas in als je de telefoon echt hebt ontvangen!
musashi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik zit ook al twee weken op mijn direct leverbare note4 te wachten, de telefonisten weten van toeten noch blazen. De backoffice van VF is een zooitje klaarblijkelijk. Kan gebeuren mogelijk niet in een dag op te lossen, maar even een tandje bijschakelen op customer service lijkt me toch niet zo ingewikkeld?
Naast mijn nederige prive ab, ben met mijn bedrijf ook zakelijk klant, en als hier VF niet heel snel met een normale reactie en planning komt, zal ik deze diensten per eerste mogelijkheid overzetten naar een bedrijf dat wel zijn zaakjes op orde heeft.
dolemans

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Ik heb mijn bestelling in de webshop gecanceld. Mijn note 4 ligt klaar in de winkel. (hoera?)

ECHTER: eerst moet dit verwerkt worden door Vodafone voordat ik een abo in de winkel kan afsluiten om mijn telefoon mee kan krijgen. Winkel in Drachten klaagt ook over de misleidende informatie op website (kunnen wij ook niets aan doen). Zij kunnen mijn bestelling niet doorstrepen moet ik zelf telefonisch doen.

Bel ik maar weer eens met de klantenservice. Die probeert eerst nog maar weer eens een kulverhaal dat het echt niet zo makkelijk is om de voorraadstatus aan te passen op de website. Lachwekkend als het niet triest was.
Maar het verwerken van mijn afbestelling kan 5 tot 10 werkdagen duren. PARDON???!!!! Wordt ik hier even een partij gegijzeld door een incompetente klantenservice. Dit is invoeren, checken, vooruit, een nacht verwerken in de systemen, moet zeker binnen 48 uur te doen zijn.

TRIEST!
RobbinD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Ik ga dit hele misleidende akkefietje van Vodafone aankaarten bij de Consumenten bond. Ik ben het zat hoe iedereen genegeerd wordt door Vodafone. Ze nemen niet eens de moeite meer om op deze klachten te reageren echt belachelijk gewoon. Ook gaan ze doodleuk door met hun leugen van Direct leverbaar. Alle klachten worden totaal niet serieus genomen.
StephanDubb

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Vandaag weer even gebeld met de klantenservice.

Mij werd vertelt dat de toestellen vrijdag niet gekomen zijn en dus morgen of a.s vrijdag geleverd worden.
Kan mijn bestelling nu wel annuleren maar dan zit ik straks weer te kijken dat ie niet leverbaar is etc. wacht wel even af.

Mocht ik vrijdag nog geen toestel of verzendbevestiging hebben ga ik klachten indienen en een minibox? vragen als goedmakertje.. Klinkt misschien dom maar ben nu al 2 weken aan het wachten op mijn nieuwe toestel maar ik betaal er wel al voor!!
keanowings

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ook hier op 22 oktober besteld iedere keer word gezegd bel morgen terug of hij komt vrijdag
maar nu werd ook hier verteld week 46 pfffffff.
mag wel gecompenseerd worden als blijk van waardering
na ons als klant toe.voor het wachten en misleiding.
RobbinD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Zo net de Consumenten Bond ingelicht over deze misleiding. Mooi stukje voor de stekeligheden. Vanaf woensdag kan iedereen zijn klacht op http://www.klachtenkompas.nl/ zetten hoe meer hoe beter. Dat is ook een onderdeel van de Consumenten Bond die er dan werk van maken. Eens kijken of Vodafone dan hun klanten serieus gaat nemen, en stopt met misleidende informatie DIRECT LEVERBAAR anno 2014 is dat 24u levering geen 2 tot 3 weken!!

kevincpg

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Mij is na wat zeuren een compensatie van 50% op mijn abonnementskosten toegezegd vanuit de klantenservice uit coulance. Dit omdat ik ook al twee weken kosten voor een telefoon moet betalen waar ik geen gebruik van kan maken.

Ik vind dit niet meer dan normaal en ben er enigszins blij mee, hoewel ik liever mijn telefoon in het bezit heb...
StephanDubb

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Hmm, misschien als ik deze week geen toestel ontvang ook maar eens aandringen op een 'pijnstiller'
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @StephanDubb,

Laten we hopen dat een pijnstiller niet nodig zal zijn! Laat even weten wanneer je je telefoon hebt ontvangen.
Phyxcius

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Is dit, na alle klachten, serieus het eerste en enige antwoord dat er tot nu toe gegeven kan worden vanuit Vodafone?!
En Per is zo te zien ook nog te laf om maar enigzins antwoord te geven na die belachelijke reactie die hij gaf.

Is het niet een beetje de omgekeerde wereld dat wij Vodafone moeten laten weten als onze telefoon er is?
Ik dacht dat Vodafone ons juist moest laten weten waar onze telefoon blijft. Dat is juist waar de hele klachtenreeks over gaat...GEBREKKIGE COMMUNICATIE!
lars-aalders

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Tegen mij heeft Vodafone gezegd dat er in week 46 een nieuwe levering komt en dat ik dan mijn note 4 zal ontvangen.
kevincpg

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Mooie reactie Vodafone, daar kunnen we wat mee...

Is het nou werkelijk echt zo moeilijk om informatie te geven wanneer een bestelling telefoons binnen komt?

Gedetailleerder dan week 46 wordt het niet.
En dat er zaken achter de schermen gebeuren waar geen informatie over gegeven kan worden klinkt mij als vaag proces waar geen grip op is binnen Vodafone zelf.

Ik verwacht op zijn minst een zinnige waarheidsgetrouwe reactie vanuit Vodafone bij de volgende post met een concrete dag van leveren.

Kom op Vodafone, trek de manager inkoop eens aan zijn jas en kom eens met bruikbare informatie!
lars-aalders

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Daar sluit ik me volledig bij aan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic