RobbinD

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Galaxy Note 4 Direct leverbaar (NIET DUS) Misleidende informatie!!

Hallo,

Ik zie dat de Samsung Galaxy Note 4 nog steeds als direct leverbaar staat op de website?? 20 Oktober heb ik gebeld met vodafone klantenservice met de vraag of de note 4 op voorraad was. Ja die was volgens vodafone op voorraad geen probleem. Ik gelijk de 20e mijn abonnement verlengd in combinatie met de note 4. Nu 10 dagen later nog steeds geen note 4 binnen? Woensdag gebeld met vodafone en gehoord dat die niet op voorraad is? Waarom staat die dan nog steeds als DIRECT LEVERBAAR. Ik krijg een beetje het idee dat het de bedoeling is dat zoveel mogelijk mensen de note 4 bestellen, en zodra je de bestelling/verlenging heb gedaan je toch moet wachten. Als ik dit had geweten had ik sterk over een ander toestel/abbo/bedrijf gedacht. Beetje misleidende reclame

Mvg,

Robbin Delzenne
226 Reacties 226
Lindy1992

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb inderdaad de witte besteld! Geloof dat er van beide een nieuwe levering is...
Anya1606

Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dankje voor je antwoord.

Tis niet meer leuk zolang wachten.
😞

StephanDubb

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Ook ik heb een zwarte besteld, tot op heden nog niks gehoord! Begin het echt zat te worden nu Vodafone!
StephanDubb

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Heb trouwens al zovaak mijn order bekeken, dat ik het ordernummer gewoon beter uit mijn hoofd weet dan mijn eigen 06 :@
SeanStockhausen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat is wel vreemd idd, want ik heb hem de 20e al besteld en bij mij is er nog geen zekerheid,

ga zo maar weer eens de chat lastig vallen en veel plezier met je Note, lindsey.
Anya1606

Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik kreeg om 9.40 uur een berichtje met het track en tracé nummer.
Dus goed nieuws voor iedereen ze zijn aan het leveren.
Ik meteen nakijken bij post track en trace.
En daar staat dat het tussen 10 en 12 uur vandaag bezorgd wordt.
Niet te geloven zo snel opeens.
Ik wilde net weggaan maar blijf nu maar wachten op mijn witte NOTE 4
🙂

(Ik had mijn bestelling verlenging abonnement afgesloten op 22 oktober)

SeanStockhausen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
in de chat kreeg ik te horen dat alleen witte note 4's binnen waren gekomen dus de zwarte variant liefhebbers hebben nog even pech.
kevincpg

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Pfffff ik ben die bagger service van Vodafone echt meer dan zat :


  • Ik heb nog steeds niets gehoord over enige leverdatum van mijn telefoon.
  • Ik kan niet inloggen om mijn bestelling te bekijken en krijg de melding:
    Er is iets mis gegaan:
    Er is een technische fout opgetreden. Probeer het opnieuw
    Het is mij overigens nog nooit gelukt om deze bestelling te volgen. Dit komt omdat de levertijd van de telefoon niet bekend is. TIP: Zet dit in de status van de bestelling NADAT je gewoon kan inloggen. Dit is wel zo professioneel en geeft, ja daar komt ie: INFORMATIE aan de klant!
  • De chat is offline vanwege een of ander vaag technisch probleem.
  • Mensen die later besteld hebben krijgen hun telefoon eerder (geen afgunst overigens). Maar dit maakt het allemaal nog vreemder.
  • Ik blijf maar die irritante standaard mails vanuit Vodafone ontvangen hoe ik het best uit mijn nieuwe telefoon kan halen. TIP voor die geautomatiseerde bagger mails: Wellicht handig om dit soort mails te sturen NADAT de leverdatum van de COMPLETE order is het systeem is opgevoerd, prutsers!!!
Dan nog maar even met de klanten-"service" gebeld om te informeren over de status omdat dat via de site zo lekker gaat: "Het zou eventueel waarschijnlijk vandaag wel zo kunnen zijn dat misschien uw telefoon vandaag binnen gaat komen, wellicht. Dan zou het zo kunnen zijn dat u misschien uw telefoon, als deze vandaag wellicht eventueel misschien geleverd gaat worden, maandag misschien binnen heeft, waarschijnlijk. Anders kan het misschien wel dinsdag worden, wellicht" Moedeloos word ik hiervan!!
arpiepenbrink

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Mooi is dat, heb op 21-10 een witte besteld ( verlenging )
en er is in het geheel geen kijk op moment van levering!

Het wordt steeds mooier.....
drukkert72

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
de witte zou dus echt wel op voorraad moeten zijn, er zijn er van na 21 oktober al uitgeleverd begrijp ik uit diverse berichten.

dan heb jij zeker verlengd? nieuwe klanten krijgen voorrang boven de vaste klanten, dat is ook al vaker gebleken!
arpiepenbrink

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Jep verlengd,
net gebeld voor de achtste keer en er komt niks uit....
arpiepenbrink

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Maar Anya1606 betreft ook een verlenging.......
kevincpg

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Slogan van Vodafone kan ook worden opgedoekt.
Ik heb 0,0 power vanaf deze kant op mijn bestelling, gewoon in de hoek gaan zitten en wachten is het devies...

"Vodafone, power to us" dekt meer de lading :(:@
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi allemaal, houd er bij de volgorde van de leveringen rekening mee dat er verschil zit tussen verkoopkanalen, modellen (kleur), verlenging vs nieuw abonnement, etc. Dat geldt bij alle leveringen.
Simpel voorbeeld: stel dat bestelling 125 een rood toestel is en 129 een groen. Groen is op voorraad, rood niet. Dan krijgt groen hem dus eerder, ookal heeft hij later besteld.

Wat betreft de communicatie dan: wat we hier op het forum doen is jullie zo goed mogelijk informeren aan de hand van de informatie die we hebben. Tegenstrijdige berichten proberen we te voorkomen door alles wat we zeggen eerst te dubbelchecken, maar kunnen we niet helemaal vermijden. Als beloofde voorraad niet bij ons binnen komt, dan kunnen we toch niet leveren bijvoorbeeld, ook al hebben we dat beloofd.

Als bedrijf proberen we de steek die we lieten vallen weer op te pakken. De beste manier om op de hoogte te blijven is denk ik om ons forum hier in de gaten te houden tot het moment dat duidelijk is dat er weer een levering binnen is. De collega's bij de klantenservice kunnen je namelijk pas concrete info geven op het moment dat de toestellen binnen zijn.
Als dat nog niet zo is geven ze een schatting. Maar: "schatting" betekent per definitie een weinig concreet antwoord dat uiteindelijk niet hoeft te kloppen. Wederom: de levering kwam niet, dus de schatting klopt niet meer. Dagelijks bellen is dus niet zo nuttig. Concrete info krijg je ook direct zodra we die hebben.


Tenslotte nog een verzoekje van huishoudelijke aard. Ik snap de neiging om wat minder bloemrijk taalgebruik te gaan gebruiken, of om je op één van ons moderators te richten. Doe dat aub niet. Wij proberen zo goed mogelijk te communiceren en adviseren. Concrete feedback, bv dat het niet handig is mails te sturen over een toestel dat je nog niet hebt, is zeer welkom. En terecht.
Beperk je wel tot het onderwerp. Persoonlijke feedback is ook altijd welkom, maar als je bijvoorbeeld mijn toon aanstootgevend vindt, dan stuur mij even een privéberichtje.


PS.
Nee, ook via privébericht kan ik je geen extra info over een leverdatum geven 😉

arpiepenbrink

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
BasT,

Anya 1606 heeft op 22-10 verlengd met een witte note 4 en heeft haar toestel vandaag ontvangen.
ik heb op 21-10 verlengd met een witte note 4 en daar is momenteel nog geen enkele informatie over beschikbaar,
zou je alstublieft hier de logische gang van zaken voor mij kunnen verhelderen?

Online besteld.

Note 4.

Witte uitvoering.

Bij voorbaat dank
A.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi arpienbrink, gaan we uitzoeken dan :). Anya, had jij ook online besteld?


PS.
Ik heb ook even navraag gedaan: er is net een redelijk kleine levering toestellen binnengekomen. Vandaar dat een aantal mensen hun toestel inderdaad nu krijgen. Als ze eenmaal binnen zijn gaat het heel snel.
De voorraad die binnengekomen is, is niet groot genoeg om alle bestellingen te leveren. We verwachten ( 😉 ) wel snel (begin volgende week) meer voorraad en die gaat uiteraard eerst naar alle mensen die nog op hun toestel zitten te wachten.
kevincpg

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
BasT,

wat betreft je opmerkingen over de communicatie, ik vind het raar dat ik als klant informatie moet ophalen in plaats van dat het mij wordt verteld. Het laatste heet service, het eerste heet luiheid. Ik moet maandelijks een bedrag betalen voor een prduct en dienst welke ik af neem, dan is een stukje service wel op zijn plaats.

De kanalen waar ik vervolgens zelf informatie kan halen (status en overzicht van je bestelling, online chat) werken niet (ik kan nog steeds niet inloggen).
Als Vodafone dan de steken die ze heeft laten vallen weer op wilt pakken, begin dan eens met een persoonlijk stuk communicatie richting de gedupeerde (weer een stukje service) in plaats van random posts en giswerk op dit forum. En stop eens met die geautomatiseerde mails in het geval dat een levering niet goed verloopt. Jullie willen meer aan mij verdienen terwijl een simpele order nog niet is afgerond. Dit draagt niet bij aan een warm Vodafone gevoel.

Is het hiernaast ook niet een idee om de klantenservice toegang te geven tot meer informatie in het gehele proces dan alleen maar informatie vanaf het moment dat de toestellen binnen zijn? Dan kan de klantenservice (er zit toch echt het woord service in de naam) meer service richting de klanten verlenen. Nu zijn ze persoonlijk aan het raden, gebaseerd op onvolledige informatie met tegengestelde berichtgeving als gevolg.

Jouw opmerking van van levering snap ik deels. Ik begrijp alleen niet waarom er onderscheidt gemaakt moet worden in verlenging vs nieuw abonnement. Dus een nieuwe klant (waar nog niets aan is verdiend) is belangrijker dan een klant waar al omzet op is gemaakt? Ik ben al een hele lange tijd klant van Vodafone maar dit beleid schiet mij in het verkeerde keelgat. Waar is de tijd gebleven dat klanten werden beloond voor loyaliteit?
JimM

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
BasT, Ook ik heb 20 oktober een witte note 4 besteld via online verlenging, en heb tot op heden nog geen track and trace ontvangen. Zou je dit voor mij ook na kunnen kijken net als voor arpienbrink.
Zoals te zien is zijn er hier op het forum een aantal mensen die later besteld hebben (op dezelfde wijze, witte note 4 bij online verlenging) die wel al hun track and trace ontvangen hebben.
Dit zou lijkt me op chronologische volgorde moeten gaan.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Jim, mijn punt was dat er alleen als alle factoren gelijk zijn chronologisch verzonden wordt. Bijvoorbeeld allemaal online besteld, allemaal hetzelfde model, allemaal dezelfde kleur, enzovoort. Als dat allemaal hetzelfde is, dan krijgt het lagere ordernummer eerder een toestel toegezonden (of die ook eerder in de bus ligt is weer een andere vraag 😉 ).

@kevin: er zit geen verschil in een verlenging en een nieuwe klant in de zin dat een nieuwe klant voorrang krijgt. Er zit wel verschil in levertijd omdat bij een nieuwe klant meer handelingen nodig zijn. Zijn contract moet opgemaakt worden, er moet een afspraak gemaakt worden voor tekenen, wellicht is er nummerbehoud, etc. Het is dus niet zo dat er meer toestellen naar nieuwe klanten gaan, enkel dat er verschil in bezorgtijd zit, waarbij een nieuwe klant meestal iets langer wacht dan de verlengende klant.

Wat betreft het versturen van automatische mails: daar hebben jullie een punt. Nu is dit een uitzonderlijke situatie, maar het is toch wel iets waar we naar kunnen kijken. Want ik ben het volledig met je eens dat het krom overkomt.
Ik hoop dat je begrijpt dat het echter niet iets is waar ik ter plekke de stekker uit kan trekken. Want dan trek ik bij alle klanten de stekker hier uit en dat is geen optie. Want we hebben de schijn wat tegen, maar over het totaal van alle bestellingen op een jaar gezien (een uitzondering als deze daargelaten) leveren we echt snel.
Thomas641991

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zojuist de bestelling geannuleerd, ben het wachten helemaal zat. Ga hierna wel ergens anders een telefoon halen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic