RobbinD

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Galaxy Note 4 Direct leverbaar (NIET DUS) Misleidende informatie!!

Hallo,

Ik zie dat de Samsung Galaxy Note 4 nog steeds als direct leverbaar staat op de website?? 20 Oktober heb ik gebeld met vodafone klantenservice met de vraag of de note 4 op voorraad was. Ja die was volgens vodafone op voorraad geen probleem. Ik gelijk de 20e mijn abonnement verlengd in combinatie met de note 4. Nu 10 dagen later nog steeds geen note 4 binnen? Woensdag gebeld met vodafone en gehoord dat die niet op voorraad is? Waarom staat die dan nog steeds als DIRECT LEVERBAAR. Ik krijg een beetje het idee dat het de bedoeling is dat zoveel mogelijk mensen de note 4 bestellen, en zodra je de bestelling/verlenging heb gedaan je toch moet wachten. Als ik dit had geweten had ik sterk over een ander toestel/abbo/bedrijf gedacht. Beetje misleidende reclame

Mvg,

Robbin Delzenne
226 Reacties 226
arpiepenbrink

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Ik heb net een klacht geplaatst op Klacht.nl over Vodafone ! Zie http://bit.ly/1vNjeps via @klacht
keanowings

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
vandaag gechat maar ze weten het nog steeds niet, en maar wachte weer.
krijg als antwoord mischien deze week mischien vogende week.
grappig? . en compensatie krijg je pas als je langer als 4 weken moet wachtten
en dan geen produkten zoals de mini box maar 50 % korting op de abo.

dolemans

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Ik wil iedereen ook aanmoedigen om een klacht in te dienen bij Consuwijzer, het klachtenloket van de Autoriteit Consument & Markt. Wijs daarbij op de (voortdurende) misleiding door Vodafone en de overtreding van de Wet op de eerlijke handelspraktijken.

https://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in

Als iedereen daar ook even zijn klacht neerlegt (kan telefonisch, easy dus), dan kan de ACM dit bundelen en misschien Vodafone in onderzoek nemen en evt. berispen/beboeten.


kevincpg

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Compensatie na 4 weken zou ik nog maar eens goed op gaan hameren bij Vodafone.

Als je namelijk een abonnement neemt inclusief telefoon, dan wordt een bedrag voor de telefoon in de totale kosten van het abonnement doorberekend. Telecomproviders worden steeds meer verplicht om dit inzichtelijk te maken, en zo ook op de site van Vodafone terug te vinden.
Deze kosten morgen alleen worden berekend in het geval dat er ook gebruik van de telefoon kan worden gemaakt en als je abonnement is ingegaan.

Dit zou dus betekenen dat je de volledige maand kosten van het abonnement moet betalen als je van je abonnement gebruik kan maken maar pas je telefoon binnen hebt na 3 weken en 6 dagen. Dit lijkt mij erg krom en lijkt zelfs op diefstal.
dolemans

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
De tranen schieten in mijn ogen. Ik zie dat de Note 4 nu op "1 week levertijd" staat.

Of dat nu helemaal klopt, weet ik ook niet aangezien de meesten hier al meerdere weken wachten op hun telefoon. 2-3 weken levertijd zou eerlijker zijn. In ieder geval is die gehate 'direct leverbaar' verdwenen.

En warempel, dit draadje staat opeens ook niet meer op 'opgelost'. Wordt er ergens iemand wakker?

Nu nog een passende oplossing en compensatie voor de mensen die al zo lang wachten.


Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi allen,

Naar aanleiding van jullie feedback m.b.t. de button op onze website hebben we hier intern een melding van gemaakt en een aanpassing op de website laten doen. De verwachte levertijd is inmiddels aangepast. Daarnaast stond dit topic - onterecht - als opgelost gemarkeerd. Dit is ongedaan gemaakt. Hopelijk kunnen we dit op korte termijn alsnog doen. Bedankt in ieder geval voor jullie feedback.

De voorraad is inmiddels weer aangevuld, we zijn druk bezig om iedereen te voorzien van zijn of haar toestel. Ik kan niet aangeven hoelang het nog gaat duren maar we werken er met man en macht aan om jullie niet langer te laten wachten.

Alvast bedankt voor jullie begrip!
Anya1606

Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ben benieuwd.
😉
Solictice

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb de 21e van oktober mijn abonnement verlengd, toen stond er (zoals bij de meesten) Direct Leverbaar.
Het is nu 6 november, 12 werkdagen later, en ik heb nog steeds geen bevestiging of iets gehad dat mijn toestel zou zijn verstuurd.
Medewerkers op de chat zeggen dat er niets bekend is of er geleverd is vandaag, of wanneer er wel geleverd wordt.
Al met al begin ik het een beetje zat te worden. Er zijn al twee weken van de 1e maand om, want de verlenging van het abonnement is al ingegaan natuurlijk. Ik betaal nu gewoon voor een abonnement waar een toestel bij hoort, zonder dat toestel te hebben.
kevincpg

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Een stap in de goede richting Vodafone.

Nu hopen dat jullie die ene week ook na kunnen komen...
keanowings

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hoop snel op bericht
we zullen zien
RobbinD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Ik zal eerst met iets positiefs beginnen. Het was even wachten voor dat kon, maar na een hele week van klagen eindelijk een moderator met een zinnig antwoord. Bravo Serkan je bent de eerste na 7 dagen.

Dan een paar worden gericht aan mijn grote vriend@Per:
Kijk zo moeilijk is het niet hé een fatsoenlijk waarheidsgetrouw antwoord te geven. In plaats van de popie jopie uit te hangen. Ik zal dat nog even onderbouwen want uit je laatste berichtje begrijp ik dat je het nog steeds niet helemaal snapt. Ik citeer even wat stukjes uit jouw bericht:

Doe jezelf nou 1 plezier:
- laat het proces eens lopen: Denk je nou echt dat we het proces zomaar een maand laten lopen en schaapachtig blijven toezien dat er niks gebeurt?
- je hoeft er niet voor te bellen: Zelfde als hierboven, natuurlijk moeten we wel bellen als wij niet geklaagd hadden dan had er geen haan naar gekraaid naar jullie misleidende praktijken. Natuurlijk willen jullie liever niet dat er überhaupt iemand over praat.
- ik heb contact gehad met het magazijn: Jij hebt contact gehad met het magazijn sooo ej grote jongen, alleen jammer dat van jouw beloofde 10 dagen ook niks van terecht is gekomen.
Wij communiceren een levertijd van 5-10 werkdagen op het moment dat een toestel op voorraad is. Hierin calculeren wij ook door dat het toestel tussentijds (opnieuw) binnen moet komen. In dit geval is dat dus prima uit gekomen: Kan aan mij liggen hoor maar er is helemaal niks prima uitgekomen.

Kijk ik heb een telefoon nodig voor mijn werk, omdat ik vaak op internet moet, vergelijken, notities maken enz. Dan ben ik al 10 dagen aan het wachten en dan kom jij met:
Snap het wel hoor, ik wil ook zo snel mogelijk hebben wat ik bestel. Ik was al aardig geïrriteerd maar dan gaat 1 of andere moderator de Popie Jopie tegen me uithangen. Zelfde als je niet meer zeurt dan krijg je van mij een ijsje. Dan voel je jezelf lekker serieus genomen. In je allerlaatste bericht lees ik dat je schrijf: Nu heb ik zelf nogal een dik vel, dus persoonlijke aanvallen op mij kan ik wel hebben. Dat dikke vel zal je ook wel nodig hebben met zulke domme reacties op normale vragen. Ik zal het je nog 1 keer uitleggen tevens de laatste keer. Goed luisteren nu! Jouw taak als moderator is de klant tevreden houden en van juiste informatie te voorzien. Met de reacties die je nu gedaan heb probeer je de klant te kleineren en te irriteren. Dan sla je de plank behoorlijk mis. Gelukkig voor jou dat je een dik vel. Laten we zeggen een Vodafone velletje door de jaren heen opgebouwd.

Op het moment wacht ik nu dus al sinds 20 oktober op mijn telefoon. Door mijn vrienden van Vodafone en hun goede voorlichting heb ik die dus nog steeds niet. Vrijdag 31 oktober lag de telefoon al in de winkel. Doordat ik ben voorgelogen door vodafone dus aan een abonnement vastzat kon ik er niet om. Maandag heb ik de hele bestelling geannuleerd en dat was woensdag rond. Probleem is sinds dinsdag zit ik voor 2 weken in het buitenland voor mijn werk. Waar ik dus de telefoon vaak gebruik. De eerste kans dat ik de telefoon nu kan ophalen met dank aan Vodafone is 19 -11. Daar wordt je heel blij van, die blijheid is nog even wat aangedikt door 1 of andere popie Jopie moderator. Ik noem geen namen maar iedereen weet wie ik bedoel. Dit was mijn hele Vodafone ervaring.

Mvg,
Robbin
Lindy1992

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Goed nieuws! Zojuist gechat met de klantenservice en ik heb eindelijk en Track & Trace nummer doorgekregen. Dus als het goed is komt hij morgen binnen! Nu nog afwachten of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, maar het is een stap in de goede richting...
SeanStockhausen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,

ik zelf heb de note 4 de 20e besteld en na veel bellen en chatten ook nog steeds geen definitief antwoord kunnen krijgen, als ik morgen geen bericht krijg betekend dat ik al 3 weken minimaal moet wachten op de telefoon en dat vind ik natuurlijk zelf ook heel jammer.

Ik hoop dan ook dat jullie zsm de telefoons binnen krijgen want ik denk dat ik zelf als ik morgen geen bericht heb gekregen ik mijn bestelling annuleer en voor een andere telefoon ga.
Lindy1992

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi,

Ik zou het heel even afwachten. Ik heb mij telefoon de 23e besteld en krijg deze (als het goed is) morgenavond binnen! Wacht anders even tot maandag!

Gr,

Lindy
Thomas641991

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dat is dan toch ook weer vreemd? Dat iemand die hem later besteld, hem eerder binnenkrijgt.
Niet vervelend naar jou bedoelt Lindy, ik ben blij voor je. Maar het gaat er een beetje raar aan toe...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Lindy1992 ,

We hopen dat je toestel morgen in huis is! Succes en laat het ons weten en ook hoe het toestel is.
Anya1606

Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Had je een witte note 4 besteld?

Anya1606

Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ikvhad namelijk de 22e oktober mijn bestelling geplaatst !!!
Dus ben ik ook aan de beurt om hem eindelijk te mogen ontvangen.
keanowings

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hoi lindy heb je de witte bestelt
ik heb de zwarte op de 22ste besteld
maar nog geen mail
Lindy1992

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Thomas, misschien omdat ze er bij mij spoed achter hadden gezet omdat ik vanaf volgende week paar maanden naar het buitenland ga... Ik snap je hoor! Maar denk dat de jouwe er ook snel aan komt. Hou vanavond je mail even in de gaten, ik krijg als het goed is de track&trace code nog toegestuurd. En anders even de chat proberen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic