RobbinD

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Galaxy Note 4 Direct leverbaar (NIET DUS) Misleidende informatie!!

Hallo,

Ik zie dat de Samsung Galaxy Note 4 nog steeds als direct leverbaar staat op de website?? 20 Oktober heb ik gebeld met vodafone klantenservice met de vraag of de note 4 op voorraad was. Ja die was volgens vodafone op voorraad geen probleem. Ik gelijk de 20e mijn abonnement verlengd in combinatie met de note 4. Nu 10 dagen later nog steeds geen note 4 binnen? Woensdag gebeld met vodafone en gehoord dat die niet op voorraad is? Waarom staat die dan nog steeds als DIRECT LEVERBAAR. Ik krijg een beetje het idee dat het de bedoeling is dat zoveel mogelijk mensen de note 4 bestellen, en zodra je de bestelling/verlenging heb gedaan je toch moet wachten. Als ik dit had geweten had ik sterk over een ander toestel/abbo/bedrijf gedacht. Beetje misleidende reclame

Mvg,

Robbin Delzenne
226 Reacties 226
RobbinD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Net met Samsung zelf gebeld, en is sinds vandaag weer leverbaar!! Nu maar weer met de vodafone klantenservice bellen wanneer ze van plan zijn mijn Note 4 te versturen.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi Robbin,
Ik had je net een berichtje gestuurd omdat ik per ongeluk je bericht verwijderd had.
Nogmaals excuses daarvoor.
Ik had het volgende antwoord al gemaakt:
Hallo @RobbinD
Naar aanleiding van je bericht heb ik geschakeld met onze magazijnmeesters. Verschillende toesteltypes / kleuren zijn vooradig maar niet allemaal.

Echter GEEN PANIEK 🙂
Morgen komt de Samsung Truck en wordt alles weer aangevuld, het zal beslist niet al te lang meer duren voordat je telefoon wordt afgeleverd. Let dus op je mailbox en op de sms berichten op je telefoon.

Groeten, Per

Doe jezelf nou 1 plezier:
- laat het proces eens lopen
- je hoeft er niet voor te bellen
- ik heb contact gehad met het magazijn
- zodra de toestellen binnen zijn, gaan ze de deur uit (wij hebben toch ook liever dat de telefoons gelijk naar de klanten toe gaan en niet bij ons blijven liggen...)

Greetz, Per
RobbinD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Beste Per,

Ik ben benieuwd, lijkt er inderdaad op dat er nu eindelijk schot in de zaak komt!

Paniek nee dat was bij mij niet het geval wel frustratie! Ik verleng mijn abonnement op 20 oktober i.c.m. de note 4 omdat die op voorraad is volgens de klantenservice. Dan blijkt dat niet zo te zijn, maar staat die op de website als direct leverbaar? Dat die dan volgens de magazijnmeesters in een andere kleur wel voorradig is prima. Link dat door naar mij, en dan bestel ik hem in een andere kleur. Of zet dat op de website in wit bijv. wel voorradig. Dan blijft het duidelijk voor de klant. Nu heb ik zelf met Samsung contact gehad, en weet ik dat die inderdaad sinds vandaag weer op voorraad is.Bij Samsung vandaag besteld is morgen in huis.

Kijk doe jezelf een plezier dat doe ik al sinds 20 oktober het proces loopt al 10 dagen. Dan is het tijd om aan de bel te trekken als je in eerste instantie beloofd wordt: geen paniek de telefoon is direct leverbaar. Waar dus ook mee geadverteerd wordt op de Vodafone website.

Mvg,
Robbin
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @RobbinD
Wij communiceren een levertijd van 5-10 werkdagen op het moment dat een toestel op voorraad is. Hierin calculeren wij ook door dat het toestel tussentijds (opnieuw) binnen moet komen. In dit geval is dat dus prima uit gekomen.

Wat ik bedoel te zeggen, op het moment dat je een bestelling doet en je krijgt er een bevestiging van, dan loopt het. Het tussendoor bellen, heeft dan eigenlijk weinig zin. Het is een geautomatiseerd proces waarin achter de schermen van alles gebeurd, dat voor de schermen niet (voor iedereen) zichtbaar is. Dat is ook niet nodig, zodra er een hick up in het proces komt, dan krijgen wij (en de klant natuurlijk ook) een bericht darvan gestuurd (automatisch).

Snap het wel hoor, ik wil ook zo snel mogelijk hebben wat ik bestel. Hoop dat de uitleg enig licht in de duisternis verschaft. Als je toestel er is, vergeet dan niet om je simkaart te activeren.

Groeten, Per
Nijhuus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is ook pure misleiding van Vodafone.
Ik heb vorige week mijn abonnement verlengd omdat mijn huidige telefoon meer dood dan levend is.
Aan de telefoon werd duidelijk gezegd dat het toestel op voorraad is en dat ik hem binnen 10 werkdagen zal ontvangen, Ik ben heel benieuwd of Vodafone zich aan die belofte gaat houden (maandag is de 10e werkdag).

Ik heb ook contact gehad met Samsung en die dachten ook dat de Note 4 op voorraad was/is bij Vodafone omdat het zo staat aangegeven op de webshop van Vodafone. Als zelfs Samsung daar verbaast over is ligt de "fout" toch bij Vodafone.

Wat ik vooral vreemd vind is dat bijvoorbeeld de Media Markt (en andere winkels) het toestel gewoon op voorraad heeft. En bij Vodafone kennen ze me niet eens vertellen wanneer ze nieuwe toestellen verwachten van Samsung...
RobbinD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Beste Per,

Of die levertijd van 5-10 werkdagen klopt moeten we nog maar afwachten. In dit geval is er nog niks uitgekomen. Maandag kunnen we dat bekijken. Die 5-10 werkdagen hoor ik nu voor het eerst. 20 Oktober heb ik gebeld met Vodafone omdat ik mijn abonnement wil verlengen met een telefoon die op voorraad is. Er werd mij verteld met nummerbehoud duurt het 4 dagen daarna wordt de telefoon opgestuurd. Dat het tot 10 werkdagen kan duren is mij niet verteld via de telefoon. Het wordt voorgeschoteld van ja zeker de telefoon hebben wij op voorraad, en na 4 dagen sturen we de telefoon op. Dat is niet gebeurd omdat Vodafone niet de telefoon op voorraad heeft, maar wel laat voorkomen dat ze hem wel op voorraad hebben. Zodat de klant denk nou dan bestel ik hem maar. Ik heb al een paar keer de website in de gaten gehouden, en er staat gewoon doodleuk direct leverbaar. Direct leverbaar in deze tijd is 24u levering geen 10 werkdagen. Dan moet er op de website staan levertijd 2 weken mits op voorraad i.p.v. Direct Leverbaar. Dat verkoopt natuurlijk niet genoeg dus maken we er direct leverbaar van. Dat noem ik misleiding en dat zorgt voor irritatie bij de klant!!

Tot vorige week was ik een tevreden redplus (95€) klant van Vodafone. Door dit misleidende akkefietje heeft dat een aardige deuk opgelopen.

Ik snap het wel hoor Per je moet het ook maar proberen goed te praten van Vodafone. Je wordt er ten slotte voor betaald he 😉
Phyxcius

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beste Per,

Ik vind de afsluiter van je bericht belachelijk. Verwachten jullie nou serieus dat we schaapachtig gaan zitten wachten terwijl jullie beloftes niet nagekomen worden?
De communicatie vanuit Vodafone is ronduit slecht te noemen.
Ik heb inmiddels een keer of 5 contact gehad omtrent mijn bestelling van de note 4. Elke keer wordt er weer een nieuwe dag doorgegeven waarop de telefoons geleverd worden, maar telkens komen die telefoons niet.
We worden gewoon constant voorgelogen. Net zoals op de website. Direct leverbaar betekend tegenwoordig dat het product binnen 24 uur verzonden kan worden en niet na tien dagen pas.

Als je nou niet weet wanneer ze binnekomen, geef dat dan gewoon aan. Maar verzin niet elke keer nieuwe leugentjes.

De Samsung truck waar je het over had is trouwens ook niet aangekomen. Dit heb ik zojuist (telefonisch) vernomen van een van jullie medewerkers.
BdeJong

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Per.

ik ben het eens met de heren, het is inderdaad behoorlijk misleidend wat Vodafone nu uithaalt met de Note4.
vorig weekend kon ik mijn abbo verlengen en ging ik vol goede moed naar de winkel om een Note4 te scoren.
deze was niet leverbaar , maar volgens een interne mail van vodafone en de medewerker van de winkel, was de note 4 dit weekend weer volop in de winkels.
toen ik het bericht las wat je had geplaatst over die mooie samsung truck, kreeg ik goede hoop dat ik dit weekend toch de trotse eigenaar kon worden van de nieuwe note4.
voor alle zekerheid toch nog even gebeld met de klantenservice ivm de winkelvoorraad en tot mijn verbazing werd er mij verteld dat de toestellen pas over twee a drie weken geleverd konden worden.
Dus wie moet je nu nog geloven bij Vodafone.
mijn vertrouwen heeft hiermee een flinke deuk opgelopen net als bij RobbinD.
arpiepenbrink

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Per,

ook ik sluit mij aan bij de heren boven mij,
sterker nog eigenlijk vind ik het onacceptabel hoe jullie omgaan met de klant.
de website is duidelijk, DIRECT!!! leverbaar. Als ik dan vervolgens online mijn orderstatus bekijk staat daar duidelijk onderaan: toestel wordt kosteloos binnen 24 uur bij u thuisbezorgd.........
Daarnet voor de vijfde maal telefonisch contact opgenomen en de toezegging van vandaag, uiterlijk zaterdag moet u het toestel ontvangen werd misschien komen ze komende dinsdag binnen en dan ontvangt u het toestel misschien al eind volgende week maar misschien worden de toestellen ook pas komende vrijdag bij ons geleverd en dan misschien pas de week daarop.
vodafone heeft tot dusver op GEEN ENKELE wijze mij op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen nog per sms nog per mail (de klantenservice snapt er niks van....).
Vodafone is een communicatie bedrijf?.... .
Dat de lever indicatie op de website niet klopt is niet een nieuwe recent probleem, even googlen leert dat deze klachten ook al in bv 2005 speelden, ergo dit is een bewuste keuze!

Overigens beste Per vind ik persoonlijk uw reactie;

echter GEEN PANIEK.

Doe jezelf 1 plezier:
-laat het proces eens lopen.
-je hoeft er niet voor te bellen.
-ik heb contact gehad met het magazijn
-zodra de toestellen binnen zijn, gaan ze de deur uit.

Greetz, Per.

nogal kleinerend en op het beledigend af,
kluitje, riet? of is het kastje, muur?

Greetz, A. Piepenbrink.
StephanDubb

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Hoi,

Ook ik afgelopen weekend (25-10-2014) mijn abonnement verlengt met een zwarte Galaxy Note 4, er stond ook toen direct leverbaar..
Woensdag gebeld om te vragen waar mijn toestel bleef en toen kreeg ik te horen dat het toestel in reservering stond voor mij, kan overigens wel al gebruik maken van mijn nieuwe bundels e.d.
Mij werd ook verteld dat ik vrijdag (31-10-2014) maar even terug moest bellen omdat dan de levering met nieuwe toestellen zou komen.

Ik dus vrijdag gebeld en toen kreeg ik dezelfde jongedame aan de telefoon, welke me overigens netjes te woord gestaan heeft.

Maar op het moment dat ik belde was er een storing en ze kon niet in het systeem zien of de toestellen al gekoppeld waren aan de eigenaren die ze moesten ontvangen.
Mij werd ook verzocht nog even tot maandag te wachten op de mail van verzendbevestiging.. ik heb zo een gevoel dat dit dus nog heel lang gaat duren voor ik mijn Note 4 ontvang.. maar ben blijkbaar niet de enigste.

Nu weet ik niet of ik naar een Vodafone winkel kan gaan en het verhaal daar kan uitleggen en dan daar een nieuw toestel meenemen? Overigens staat op de website nog steeds direct leverbaar...
Kitt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hai,

Ook ik zit al een tijdje te wachten op de Samsung Galaxy Note 4 (sinds 21-10), maar de vriendelijke dame van de chat vertelde mij zojuist dat deze in week 46 pas geleverd wordt... so much voor "Direct leverbaar" :8
StephanDubb

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Dat wordt dus +/- 2 a 3 weken wachten... en er staat ook gewoon nog steeds doodleuk direct leverbaar op de site en vodafone doet niets om hun wachtende klanten op de hoogte te houden...
StephanDubb

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Ach ja. Mij is vrijdag gezegt: indien u zaterdag nog geen bevestiging van verzending hebt belt u maandag weer even. dus dan doen we dat toch
dolemans

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Ook bij mij is er sprake van keiharde misleiding van de kant van Vodafone. Op 26-10 in de shop besteld. Website gaf weer: direct leverbaar.

Twee dagen later maar eens gebeld. Mijn orderstatus kwam maar niet in beweging. Ook hier het verhaal: "nee, niet op voorraad, misschien komend weekend weer. We zullen de website aanpassen". Ook afgelopen woensdag via webcare op twitter. "We werken de website zo goed mogelijk bij maar helaas verandert de voorraad zo snel dat dit niet altijd lukt. Excuses!"

Wat natuurlijk nonsens is, gezien het feit dat het toestel nog steeds op 'direct leverbaar' staat. Men laat dat gewoon staan in de hoop klanten te trekken.
En voorraadbeheer is natuurlijk digitaal. Je hoopt toch niet dat ze bij de Vodafone webshop met een potloodje de voorraad staan te turven.

Ik heb hier al melding van gemaakt bij de Consumentenbond en verwacht ook compensatie door Vodafone.

En per direct een juiste weergave van de orderstatus op de webshop.


lesly

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb de 17e van oktober me abbo verlengt en nu is het de 3e van november en ik heb nog steeds me telefoon niet binnen maar wel voor me nieuwe abbo al betalen 58 euro per maand ik ben echt zwaar teleurgesteld in vodafone !!
sint87

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb de 21ste okt een note4 besteld maar tot de dag van vandaag niks ontvangen ik hoop dat ik morgen mijn track and trace zal ontvangen zo niet dan mischien maar overwegen om het te annuleren want hier wordt je als klant van vodavone niet bepaald vrolijk van gr sint
sint87

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Indd dat ben ik met je eens
Mausss90

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hier hetzelfde probleem.

Pre-order besteld op 06-10-2014 en op dit moment nogsteeds geen mail/sms ontvangen met verdere informatie.
Echter word mij steeds verteld dat het toestel vrijdags binnenkomt en direct word verzonden. Dit al 3 weken lang.

Wat vinden jullie van de actie die sinds vandaag bekend is; bij verlenging of nieuwe klanten 'Gratis' de Level Box mini cadeau. Helaas geldt dit niet voor de mensen (mijn geval met een Red super 3 abbo) die VOOR 03-11-2014 het toestel hebben besteld. Beetje belachelijk, niet?

Ik hoop vandaag dan eindelijk eens wat te horen want hier word ik een beetje moedeloos van.

Mvg,

M.Joersen
RobbinD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Een kleine Update op dit MISLEIDENDE verhaal

Vandaag zou volgens onze Beste Per de Galaxy Note 4 binnenkomen zie voorgaande berichten, Ik kan me gelijk weer bij de titel van dit onderwerp aansluiten MISLEIDENDE INFORMATIE!!

Natuurlijk komt de Galaxy Note 4 niet vandaag binnen. Dan kijk ik nog even op de website en ja hoor DIRECT LEVERBAAR nog steeds. Iedereen weet wat direct leverbaar betekent in 2014 dat is binnen de 24u geleverd. Ik ben blij dat ik niet de enigste ben die aardig genoeg begint te krijgen van de leugens van Vodafone!!

Vrijdag werd ik gebeld door de Belcompany uit Goes. Ik had daar al eerder geïnformeerd over de Note 4, en ja daar was die vrijdag al binnen?? Het volgende werd mij geadviseerd annuleer je bestelling en haal hem de volgende dag in de winkel op. Beste mensen tip voor jullie bel 1 van de BELCOMPANY winkels op en informeer of ze hem op voorraad hebben, zo ja annuleer je bestelling en dan kan je er de volgende dag om.

Dan wil ik nog even wat zeggen tegen Onze Beste PER. Waar blijf je nou met je reacties? Ik heb een tip voor je zoals we dat met kleine kinderen doen!

Doe jezelf nou 1 plezier:
- Laat een collega hier op reageren dus niet voorliegen.
- Dan ben jij er vanaf want je hebt het behoorlijk verprutst hier
- Leer van deze domme fouten
- Accepteer gewoon dat je totaal de plank mis heb geslagen.

Als laatste Per
Ik snap het wel hoor. Als ik zie dat ik het zo gigantisch verpruts heb als een echte prutser zou ik ook niet meer reageren. Jouw taak is de klant tevreden houden dat is aardig mislukt als ik de rest van de reacties lees!!


Tip van de dag
Annuleer je bestelling bel even wat winkels op, en reserveer de Galaxy Note 4 daar. Morgen haal je de telefoon op met waarschijnlijk ook de mini box. Als vodafone dit wil goed maken moeten ze sowieso met iets komen om de klanten hun excuses aan te bieden voor deze DOMME FOUT/MISLEIDING!!

Zo ik ben benieuwd hoe Vodafone dit gaat oplossen. Laat vooral PER lekker waar die is, en kom met een normale medewerker op de proppen die niet met flauwekul komt aanzetten! Geef de zwaar ontevreden klanten korting/minibox of iets in die richting. Ben zeer benieuwd of vodafone überhaupt hier nog op gaat reageren.

Met vriendelijke groet aan Vodafone,

Robbin
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic